Gå til innhold

Slutte på attføring?


Gjest fast i fella..

Anbefalte innlegg

Gjest fast i fella..

Har skolegang som attføring. Vurderer å slutte fordi jeg føler meg som i en felle. Attføringen begrenser meg og på måter som jeg tror kan virke negativt på mine jobbmuligheter på sikt.

En ting er at jeg blir lat av det. Hvorfor skal jeg ta sommerjobb når jeg får penger fra Aetat uansett?

Jeg tar heller ikke studiene like alvorlig som da jeg hadde studielån.

Jeg kan ikke tenke meg å jobbe med det jeg utdanner meg til. Men jeg måtte velge noe som Aetat kunne godta og hadde ikke råd å si nei til attføringen da fordi jeg da var for syk til å klare meg selv økonomisk.

Egentlig fører ikke dette noensteder hen..

Det som gjør det risikabelt å slutte er at jeg er redd jeg ikke kommer til å få noen sommerjobber ol. fordi jeg ikke har hatt en jobb på tre år.

Og så lever jeg ganske greit sett i forhold til hvor mye fri jeg har.

Har utbetalt 10300 i måneden. Og det er mye med tanke på at jeg har nesten tre måneder sommerferie.

Men dette fører rett ut i ingenting. Det har hvert helt nødvendig til nå. Men jeg føler ikke at jeg trenger dette mer. Og jeg føler meg "låst" og lat.Og er ikke særlig fornøyd med dagens utgave av meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være dumt å slutte midt i et studieløp, men samtidig har du vel rett i at det er tull å holde på med utdannelse som du ikke har tenkt å bruke dersom det er noe annet du virkelig har lyst til.

Men du kan vel som en mellomløsning starte med å prøve å få deg sommerjobb? Det er vel ingenting i veien for deg - bortsett fra at du da ikke får utbetalt attføring for de månedene du jobber. Dersom du vil ta din egen utvikling på alvor og det du har skrevet stemmer, så kan vel det være en bra start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med saksbehandleren din på Aetat. Ta med dette innlegget og vis det. Det er bare dem som kan hjelpe deg hvis du ta ikke ønsker å melde deg ut av attføringen og greie deg på egen hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...