Gjest mia1234 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Er en jente på 22 som er plaget med svimmelhet. Sist jeg var og målte blodprosenten min var den 19, legen min sa jeg hadde masse blod og sendte meg hjem. Senere har jeg lest litt om dette og dette kan da ikke være normalt??? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Jeg synes 19 høres veldig mye ut. Min blodprosent den senere tid har lagt på 13-15 men så er jo jeg mye eldre enn deg da. Det er ikke bra å ha for mye blod heller. Svimmelheten din kan jo også komme av jernmangel, en kan ha mye blod og lite jern. Sjekket legen din det? Og så kan du mangle vitaminer. Sønnen min har høyt kalsium i blodet og ett av hans problemer er nettopp svimmelehet. Snakk med legen din igjen du. God bedring. Mvh 0 Siter
skorpion1975 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 http://www.astrazeneca.no/sykdommer/anemi/index.html Helt nederst på siden. 0 Siter
Gjest mia1234 Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 http://www.astrazeneca.no/sykdommer/anemi/index.html Helt nederst på siden. Takk for svar, men anemi?? Har jo ikke for lite blod jeg??? Kanskje jernmangel du mente? Har tatt blodprøve hos legen som ble sendt til sykehuset, og alle prøvene var fine.... 0 Siter
skorpion1975 Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Takk for svar, men anemi?? Har jo ikke for lite blod jeg??? Kanskje jernmangel du mente? Har tatt blodprøve hos legen som ble sendt til sykehuset, og alle prøvene var fine.... Nie. Tankte på det at du hadde for mye. (klippet inn): Enkelte personer har en arvelig sykdom som heter primær hemakromatose og som resulterer i økt opptak og lagring av jern,. Hemokromatose er en tilstand med for mye jern i kroppen. I Norge er hemokromatose den vanligste arvelige tilstanden som legevitenskapen kjenner til og man regner med at en halv prosent av befolkningen har denne sykdommen i en eller annen grad. Over en halv million nordmenn er bærere av genet for denne sykdommen. Dette kan føre til skader på kroppens organer, for eksempel leveren. Impotens og sukkersyke er sykdommer som kan utvikles på grunn av jernavleiringer. Leddsmerter, trøtthet og slapphet kan være symptomene på hemokromatose i et tidlig stadium, og mange kan gå i lengre tid uten at diagnosen blir oppdaget. Langvarig bruk av høydoserte jernpreparater kan også føre til hemokromatose. 0 Siter
nervevrak83 Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Nie. Tankte på det at du hadde for mye. (klippet inn): Enkelte personer har en arvelig sykdom som heter primær hemakromatose og som resulterer i økt opptak og lagring av jern,. Hemokromatose er en tilstand med for mye jern i kroppen. I Norge er hemokromatose den vanligste arvelige tilstanden som legevitenskapen kjenner til og man regner med at en halv prosent av befolkningen har denne sykdommen i en eller annen grad. Over en halv million nordmenn er bærere av genet for denne sykdommen. Dette kan føre til skader på kroppens organer, for eksempel leveren. Impotens og sukkersyke er sykdommer som kan utvikles på grunn av jernavleiringer. Leddsmerter, trøtthet og slapphet kan være symptomene på hemokromatose i et tidlig stadium, og mange kan gå i lengre tid uten at diagnosen blir oppdaget. Langvarig bruk av høydoserte jernpreparater kan også føre til hemokromatose. Okei, får ta meg en tur til legen igjen... Kan ikke gå rundt sånn som dette iallefall! Vet du hvordan alkohol påvirker denne sykdommen? Dagen derpå er jeg utrolig svimmel, og kan ikke reise meg opp fra sengen... 0 Siter
skorpion1975 Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Okei, får ta meg en tur til legen igjen... Kan ikke gå rundt sånn som dette iallefall! Vet du hvordan alkohol påvirker denne sykdommen? Dagen derpå er jeg utrolig svimmel, og kan ikke reise meg opp fra sengen... Det med at du er svimmel dagen derpå kan jo være fordi alkohol er vanndrivende og du har drukket lite normal drikke (eks. vann) etterpå. Men uansett bør du ikke drikke mye alkohol, men mye vann. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.