Gå til innhold

Khao Lak

Anbefalte innlegg

Ørkenvandreren
Skrevet

Her i byen sitter en "pater familias" med sin kone og er bunnløst redd. Pga sykdom måtte de avlyse Thailand-turen.

Men døtrene, svigersønnene og alle barnebarna reiste - til Khao Lak. Nå er de alle etterlyst på et forum for gjenfinning av flomofrene. Kanskje er de i god behold men uten mulighet til å kommunisere, kanskje ligger de i et tempel med 700 andre.... Ingen vet...

Pater familias, og flere av de savnede, har vært nære forretningsforbindelser gjennom 10 år. Jeg blir nummen i kroppen når jeg tenker over muligheten for at så og si hele slekten er utradert. Hva det betyr for bedriften er nå så sin sak - menneskelig sett er dimensjonene for pater familias og kone så overveldene at det er vanskelig å forstå hvordan noen kan reise seg igjen....

Så sitter jeg her, gir en skjerv til noen nødhjelpsorganisasjoner, skyter opp noen færre raketter enn vanlig, men livet går videre - hos noen andre har det stoppet opp. Selvfølgelig er det mulig de har overlevd, men med medienes massive rapportering om situasjonen og uoversiktligheten i Khao Lak, er det vanskelig å være særlig optimistisk for øyeblikket....

Skrevet

Å kjære vene! Tenk deg de tankene de må bale med nå! "hvorfor ble VI skånet, når de unge ikke ble det" . . De ville sikkert ofret seg bare for å få vite at det hadde gått bra med i alle fall én av de andre.

Huff, det ser jo ikke så lyst ut på nyhetene heller.

Man får be og håpe, det er det eneste.

• 1 måned senere...
Ørkenvandreren
Skrevet

Å kjære vene! Tenk deg de tankene de må bale med nå! "hvorfor ble VI skånet, når de unge ikke ble det" . . De ville sikkert ofret seg bare for å få vite at det hadde gått bra med i alle fall én av de andre.

Huff, det ser jo ikke så lyst ut på nyhetene heller.

Man får be og håpe, det er det eneste.

Gammelt nytt kanskje, men de røk med - alle 8......

Skrevet

Gammelt nytt kanskje, men de røk med - alle 8......

Jeg hørte det, det var fryktelig! Går ikke an å tenke seg hvordan de "gamle" har det nå.

Skal hilse deg fra en som kjente deg forresten.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg hørte det, det var fryktelig! Går ikke an å tenke seg hvordan de "gamle" har det nå.

Skal hilse deg fra en som kjente deg forresten.

Nei, de har det nok ikke greit... Etter hva jeg hører har "pater familias" begynt å omgås sine nærmeste venner, men forretningsmessig har ting ikke kommet igang. Hørte et par historier om riksavis-journalister som kom på "besøk" her nede.... Jævla åtselsgribber, de er faen meg uten anstendighet når de værer oppslagsmuligheter.

"Skal hilse deg fra en som kjente deg forresten."

Jaha? Bare det ikke er noen som vet koblingen mellom nicket og RL så... (Av de gjenværende fra "gamle-DOL", er det vel kun du, gubben og Sing som kjenner den).

Skrevet

Nei, de har det nok ikke greit... Etter hva jeg hører har "pater familias" begynt å omgås sine nærmeste venner, men forretningsmessig har ting ikke kommet igang. Hørte et par historier om riksavis-journalister som kom på "besøk" her nede.... Jævla åtselsgribber, de er faen meg uten anstendighet når de værer oppslagsmuligheter.

"Skal hilse deg fra en som kjente deg forresten."

Jaha? Bare det ikke er noen som vet koblingen mellom nicket og RL så... (Av de gjenværende fra "gamle-DOL", er det vel kun du, gubben og Sing som kjenner den).

Nei - snakket om deg som en levende person fra byen du bor i! :) Han jobber i en butikk som selger det jeg produserer - om du skjønner :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei - snakket om deg som en levende person fra byen du bor i! :) Han jobber i en butikk som selger det jeg produserer - om du skjønner :)

Den eneste jeg kjenner der, er han som skal slutte (RK). Var det han?

Hans erstatter har jeg ikke hørt navnet på ennå.

Hadde dere kontakt ifm vår klage på C.....-systemet? :-) Egentlig et kjempesystem, men litt ustabilt fortsatt her hos oss.

Skrevet

Den eneste jeg kjenner der, er han som skal slutte (RK). Var det han?

Hans erstatter har jeg ikke hørt navnet på ennå.

Hadde dere kontakt ifm vår klage på C.....-systemet? :-) Egentlig et kjempesystem, men litt ustabilt fortsatt her hos oss.

Nei, var ikke han....Det var SH (beskjeden kar med hvitt hår)

Det systemet skal du ta helt med ro! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...