Gå til innhold

SMS Mas om flom offrene

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Jeg er så lei av at hvær gang det skjer noe fryktelig så kommer det fult av tenn lys og tenk på..... i kveld. Nå sist var det offrene etter flodbølgen. Hva f**** hjelper det om jeg tenner lys og tenker på de?

Dette er en egoistisk tanke for å slippe unna dårlig samvittighet og å føle at man hjelper til, noe man absolutt ikke gjør!

Dersom alle istedet hadde gitt noen kroner til en seriøs organisasjon som hjelper disse ofrene, SÅ hjelper man til, ellers støtter man Telenor og ikke flom ofrene.

La oss si at det blir sendt 200 000 slike meldinger, det er ca 200 000 kr det! Det hadde hjulpet de, lys og varme tanker rekker ikke helt til Thailand og Sirilanka.

Angela1365380318
Skrevet

Aldeles enig!

Har hørt om noen som fikk et flott hotellrom i Thailand for 35 kr døgnet. Så man kommer tydligvis langt med 200 000 der... Sms sutringen er sikkert likedan i sverge og danmark. Og kansje mye over 200 000 i norge..

Gjest pengene kommer inn, de
Skrevet

Alle de meldingene jeg har fått, har oppfordret til å sette inn penger til Røde Kors etc, (og noen har foreslått at man gjør dette i stedenfor å kjøpe nyttårsfyrverkeri i år).

I gisselkatastrofen i Russland, ga både Telenor og NetCom inn alle (antatte) inntekter fra sms-kampanjene til hjelpearbeidet

Skrevet

Bare i går fikk jeg 4 ulike sånne meldinger på sms... `Jeg tar imot, men sender dem ikke videre. Lys tenner jeg, men føler meg ikke egoistisk. Det er godt for oss som savner noen å vite at andre bryr seg og setter seg ned og ikke bare durer videre i samme tempo.

Skrevet

NEMLIG!!!

Send penger istedet. Noe annet er bare noe patetisk svevende bullshit som overflatiske nordmenn bruker til å leke seg med tanken om at de er spirituelle gode mennesker. Verste bullshiten. Og du verden så mange unnskyldninger jeg har hørt for at folk ikke gir penger. IKKE RÅD liksom?? Jeg blir kvalm.

Skrevet

Er egentlig enig med deg, ja......

Samtidig synes jeg det er flott at disse sms`ene kommer rundt. Folk blir kanskje litt mer klar over hvor godt vi egentlig har det her i Norge. Det handler jo om å vise medfølelse!!! Sms`ene kan til og med oppfordre folk til å gi støtte, og de som ikke har "råd" kan i hvertfall sende en tanke til de etterlatte!!!

Det finnes jo derimot personer som bare sender og sender videre på disse sms`ene uten å tenke noe videre på det!

Synes det egentlig blir litt teit å si at jeg er mot disse sms`ene. Folk mener jo bare godt. Å sende tanker og medfølelser videre er vel ikke galt???

Skrevet

Jeg mistenker alltid telefonselskapene for å lage disse meldingene selv for å tjene mest mulig penger.

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg er enig i at det er synd dersom disse meldingene ikke fører til noe mer. Men jeg for min del lar meg påvirke, jo mer info jeg får, og desto flere ganger min oppmerksomhet blir vekket, jo mer penger gir jeg faktisk...

Denne gangen har det til og med ført til at jeg endelig har somlet meg til å bli Plan-fadder, i tillegg til å ha gitt en god slump penger.

Så dersom fler er som meg, så nytter kampanjene.

Men lysene jeg evt. tenner, hjelper nok meg mest, ja.

Skrevet

Personlig så syntes jeg ikke så mye om desse sms meldingene, derfor har jeg gitt til organisasjoner som er med på hjelpearbeidet der nede... da vet man liksom at det nytter litt!

Angela1365380318
Skrevet

Jeg mistenker alltid telefonselskapene for å lage disse meldingene selv for å tjene mest mulig penger.

Det har jeg også tenkt på. Alle kjede meldingene, "send videre ellers vil du bli møtt med tre års ulykke i kjærligheten osv, send og du vil møte drømme prinsen om en uke" Enkelte er jo veldig overtroiske, disse synd på ofre meldingene kommer sikkert fra telefonselskapene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...