Gå til innhold

Cipramil mot sosialangst?


Cilien

Anbefalte innlegg

Hei! Leser at Cipralex er godkjent mot sosialangst. Har ikke sett det samme om Cipramil, men jeg synes den (cipramilen) har hjulpet godt mot min sosiale angst - eller jeg føler meg tøffere generelt. Jeg får egentlig medisinen mot depresjoner, og hadde egentlig ikke fortalt psykolog/psykiater om hvor mye jeg var plaget av det sosiale. Opplever dette nå som en god bi-effekt. Er dette bare noe jeg innbiller meg, eller kan det være tilfelle at cipramil også hjelper? De to medisinene skal jo være ganske like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har også merket det. Men av og til lurer jeg litt på om grunnen er at jeg føler meg bedre med depresjonen min og dermed er det lettere å med det sosiale også. De følges på en måte som hånd i hanske.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Jeg har også merket det. Men av og til lurer jeg litt på om grunnen er at jeg føler meg bedre med depresjonen min og dermed er det lettere å med det sosiale også. De følges på en måte som hånd i hanske.

Mvh

Alle SSRI-medikamenter kan nok ha en effekt mot sosial angst. At noen har det som indikasjon og andre ikke handler vel mer om hva trygdesystemet yter refusjon for.

Det skulle imidlertid ikke være noe problem for deg når du får det mot depresjon, som er en høyst godkjent indikasjon for Cipramil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...