Kizza1365380506 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Min sønn er 17 år og har i høst vært veldig trøtt, umotivert og frossen. Ikke seg selv i det hele tatt. Han var til lege og fikk beskjed om at han har høyt kalsium innhold i blodet. Det er veldig vanskelig å finne noe om dette på nettet. Hvilke konsekvenser har det om disse høye verdiene vedvarer og hva skal vi evt. gjøre for å få dem til å gå ned til normalt nivå? Mvh 0 Siter
Kvinna Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Det går an å søke på "hypercalcemi" på google feks. Ikke særlig mye hyggelig lesing. Sønnen din skal sikkert utredes mer, så jeg ville tatt kontakt med de som skal utrede han, for nermere informasjon som er tilpasset dere! Kan bli mye unødvendig bekymring ved å lese mye om dette på nettet... Det samme gjelder behandlingen - det kommer an på hva som er åraken til de økte verdiene. Lykke til! Mvh 0 Siter
Gjest LazyMe Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Frossen, trett og tiltaksløs burde få alle bjeller til å ringe "stoffskifte" hos legen. Det trenger slett ikke være det, men det skal sjekkes. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Prøven må sees i sammenheng med andre prøvesvar. Forhøyet kalcium i seg selv behøver ikke bety noe galt. Han bør utredes nærmere. Mineraler, vitaminer, stoffskifte og hormoner bør undersøkes. Noen ganger kan kalk/fosfat-forskyvninger sees ves sykdom i bi-skjoldbrusk-kjertelen. Prøvene vil nok ikke påvirkes av kostholdet. Spør åpent om han har spist uvanlig eller f.eks har prøvd ukjente kost-tilskudd eller dopingmidler.. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Skrevet 29. desember 2004 Frossen, trett og tiltaksløs burde få alle bjeller til å ringe "stoffskifte" hos legen. Det trenger slett ikke være det, men det skal sjekkes. Tror legen vår vet alt om det, jeg har lavt stoffskifte. Men jeg skal sjekke om han har sjekket det. Takk for tips. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.