Gå til innhold

Fløte, hva gjør jeg med den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror kanskje ikke den kan vispes etter å ha blitt frosset (eller rettere sagt bli stivpisket),- men du kan jo bruke den i gryter etc. Frys i mindre porsjoner f.eks. (isbitpose?) Så er det bare å huske å bruke det igjen! Som oftest ender jeg med å kaste slikt etter noen år (!) i fryseren...

Annonse

Kjøp eller lag kakebunner.Pisk kremen og fyll kakene med den. Da kan de fryses ( bruk gjerne litt sylte ol også som fyll). Når du trenger en kake, så ta de ut, tin og smør littt krem på toppen. Blir saftig og gode kaker...

Ja, særlig sylte *ler*

Sylte er kjøttpålegg.

Kjøp eller lag kakebunner.Pisk kremen og fyll kakene med den. Da kan de fryses ( bruk gjerne litt sylte ol også som fyll). Når du trenger en kake, så ta de ut, tin og smør littt krem på toppen. Blir saftig og gode kaker...

Sylte??!!

;-)

-regner med at du mener syltetøy, ikke julepålegg *lol*

Vi hadde laks i fløte i går! :) Bare hiver frosne laksefileter i en form, strør over sitronpepper og helelr på fløta - godt og vel en time i ovnen på 170 grader - NAM!

Kjempetips!

Det hørtes veldig godt ut, og det skal jeg jammen lage i dag (eller i morra).

Og så enkelt ... Takk!

Kjempetips!

Det hørtes veldig godt ut, og det skal jeg jammen lage i dag (eller i morra).

Og så enkelt ... Takk!

og poteter til - og agurksalat: Skjær opp med en ostehøvel til passelig mengde - helle over et halvt glass kaldt vann med sukke rog eddikk i.

Annonse

Vi hadde laks i fløte i går! :) Bare hiver frosne laksefileter i en form, strør over sitronpepper og helelr på fløta - godt og vel en time i ovnen på 170 grader - NAM!

Går det an å bytte ut fløten med Creme Fraiche?

Har en boks som står og stirrer på meg i kjøleskapet..

Eller som den husfrua du er: noen andre tips for å bruke opp CF?

Går det an å bytte ut fløten med Creme Fraiche?

Har en boks som står og stirrer på meg i kjøleskapet..

Eller som den husfrua du er: noen andre tips for å bruke opp CF?

Nei - ikke til fisken i varm ovn - CF er til kalde sauser - Lag Tzatziki av den og kos deg med potetgull eller grønnsaksstaver og dip :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...