Gå til innhold

Dra til Thailand nå?

Anbefalte innlegg

Majja1365380494
Skrevet

Min mann og jeg er bedt med på familie ferie av faren hans,til Hua Hin,vi var 13 stk som skulle dra.Vi har nå trekt oss,ikke fordi vi er redd for eget liv og helse,men mer forde det er noe makabert og skal dra til et sted hvor noe så ubeskrivelig har skjedd,så skal vi liksom ligge der og prøve og kose oss.

Faren til mannen min er blitt litt irritert siden han ikke ser noen fare ved å dra dit,enda vi forklarer at det er tanker og følelser rundt det hele som stopper oss.

Denne turen har vært planlagt i 6 mnd nå,og de vil heller ikke vurdere andre steder.

Hva syns dere? hadde dere dratt,flyet går om ca 14 dg,det er rutefly.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt.

Synes han som skal spandere må respektere deres avgjørelse her.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Er det så viktig med en tur oppi dette vill jeg funnet et annet setd.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke dratt til et katastrofeområde på ferie.

Ikke nødvendigvis fordi jeg tror det er direkte farlig, men fordi det rett og slett ikke er noe å finne av feriemessig hygge der.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde dratt av to grunner, for det første kan man jo se om det er noe man kan hjelpe til med når man først er der nede og for det andre så rammer denne katastrofen Thailands økonomi til de grader, så man kunne vel ha bidratt litt på det området også ;). Men jeg hadde ikke tatt med meg små barn.

Skrevet

Hei,

Hua Hun ligger nesten 1000 km fra Phuket, og på den andre siden av Thailand. Havet er et annet.

UD advarer ikke mot å reise til Hua Hin, og de som lider pga katastrofen får det ikke bedre om dere reiser til "Spania" istedet for til Hua Hin. Tvertimot er det trolig viktig for Thailand å få gang i turismen til andre områder, fordi dette er så viktig for landets økonomi og evne til å hjelpe egne borgere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror jeg hadde dratt av to grunner, for det første kan man jo se om det er noe man kan hjelpe til med når man først er der nede og for det andre så rammer denne katastrofen Thailands økonomi til de grader, så man kunne vel ha bidratt litt på det området også ;). Men jeg hadde ikke tatt med meg små barn.

Du kunne trygt tatt med deg små barn - Hua Hun er nesten 1000 km fra Phuket,og ligger inne i den thailandske bukten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, jeg ville ikke dratt til et katastrofeområde på ferie.

Ikke nødvendigvis fordi jeg tror det er direkte farlig, men fordi det rett og slett ikke er noe å finne av feriemessig hygge der.

Hei Malun,

Jeg ville selvsagt heller ikke reist til et "katrastrofeområde på ferie", men Hua Hun ligger jo nesten 1000 km vekke fra Phuket, og på en helt annen kyst.

Med vennlig hilsen

Majja1365380494
Skrevet

Hei,

Hua Hun ligger nesten 1000 km fra Phuket, og på den andre siden av Thailand. Havet er et annet.

UD advarer ikke mot å reise til Hua Hin, og de som lider pga katastrofen får det ikke bedre om dere reiser til "Spania" istedet for til Hua Hin. Tvertimot er det trolig viktig for Thailand å få gang i turismen til andre områder, fordi dette er så viktig for landets økonomi og evne til å hjelpe egne borgere.

Med vennlig hilsen

Hei.

Jeg vet det ligger langt unna,også at det ikke er et berørt området,men hele landet er jo i sorg uansett.

Dette skulle ha vært en hyggelig ferie,og for meg synes jeg det blir litt merkelig og sette meg på et fly ned til et sted,hvor andre ikke kan komme seg fort nok unna.

mvh

Majja1365380494
Skrevet

Tror ikke jeg hadde bidratt på noen fornuftig måte der nede nå.

Men,det er fint vi kan bidra med å sende penger herfra.

mvh

Skrevet

Hei Malun,

Jeg ville selvsagt heller ikke reist til et "katrastrofeområde på ferie", men Hua Hun ligger jo nesten 1000 km vekke fra Phuket, og på en helt annen kyst.

Med vennlig hilsen

Joda, det er ikke midt i elendigheten, men jeg regner da med at hele landet blir påvirket av en slik katastrofe? Eller er det bare jeg som har skremmende dårlig kunnskap?

Skrevet

Du kunne trygt tatt med deg små barn - Hua Hun er nesten 1000 km fra Phuket,og ligger inne i den thailandske bukten.

Med vennlig hilsen

Ja, men jeg tror ikke det ville blitt en hyggelig tur for dem ;)

Skrevet

Joda, det er ikke midt i elendigheten, men jeg regner da med at hele landet blir påvirket av en slik katastrofe? Eller er det bare jeg som har skremmende dårlig kunnskap?

Nyttårshelgen (i april) i Thailand resulterer gjerne i 600 døde i trafikken, og 40000 skadet (!) - uten at man egentlig merker så mye av det hvis man ikke er der det smeller.

Foreløpig snakker man om 2000 drepte i Thailand, og 4000 skadde.

Jeg tror ikke man vil merke noe særlig i Hua Hin - det ligger for langt vekke, og det er lite "intern reiseaktivitet" i Thailand.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei.

Jeg vet det ligger langt unna,også at det ikke er et berørt området,men hele landet er jo i sorg uansett.

Dette skulle ha vært en hyggelig ferie,og for meg synes jeg det blir litt merkelig og sette meg på et fly ned til et sted,hvor andre ikke kan komme seg fort nok unna.

mvh

Hei,

Jeg forstår det du skriver, men det gjelder ikke i Hua Hin (som for øvrig er den thailandske kongefamilies favorittsted). Hvis dere reiser, sørg for å se det gamle jernbanehotellet (i kolonistil) og mat-markedet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nyttårshelgen (i april) i Thailand resulterer gjerne i 600 døde i trafikken, og 40000 skadet (!) - uten at man egentlig merker så mye av det hvis man ikke er der det smeller.

Foreløpig snakker man om 2000 drepte i Thailand, og 4000 skadde.

Jeg tror ikke man vil merke noe særlig i Hua Hin - det ligger for langt vekke, og det er lite "intern reiseaktivitet" i Thailand.

Med vennlig hilsen

OK, da svarte jeg muligens litt forhastet. Jeg ser også det du skriver lenger opp, om at Thailand kanskje trenger å få turismen i gang igjen.

Mitt nye svar er dermed som følger: Så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for landet, opprydningen eller for de reisende, ser jeg ingen grunn til å la være.

Litt ullen hilsen

;o)

Skrevet

Jeg ville nok reist så lenge Hua Hun ligger så langt fra flomområdet som det gjør. Har venner som er i Bankok nå og der prates det faktisk lite om tragedien. De har ikke sett noe om den i Thailanske medier og alt de får med seg er gjennom internett.

Klem fra

Skrevet

Jeg hadde heller ikke reist. Forstår godt dine følelser rundt det å dra til det området for å kose seg og feriere når mange ikke engang får med seg sine nærmeste hjem derfra. Skjønner også det sør skriver, men alikavel burde folk ha respekt for dine følelser oppi dette.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Er det så viktig med en tur oppi dette vill jeg funnet et annet setd.

Hua Hin *er* et annet sted! Jeg ville nok brukt litt av samme argumentasjonen som Sør i forhold til Thailand og turisme. Jeg vil dessuten tippe at de som drar på ferie til Hua Hin eller f.eks Nord-Thailand ikke vil høre mye om katastrofen.

Skrevet

Vi har venner som er akkurat der nå - de dro nedover 2. juledag - bare timer uten katastrofen. De visste jo ikke da hva dette egentlig var.

Planen var å være der i 14 dager, men de orker ikke, og er på vei hjem i dag ...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvis du vet noe om hvordan avstandene der nede er i forhold til Norge og omkringliggende land, så skjønner folk det bedre kanskje? Hvor bekymret ville vi være hvis det var katastrofe i samme avstand fra oss, Sverige, Finland, Island (vet ikke hva det kan sammenlignes med i avstand).

Tydelig at de ikke snakket mye om saken i Bangkok, som jo er hovedstad i det rammede området. Det er med andre ord Thailands egne borgere som da ikke er så veldig engasjert. Mindre enn oss faktisk da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...