Gå til innhold

Dra til Thailand nå?

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hua Hin *er* et annet sted! Jeg ville nok brukt litt av samme argumentasjonen som Sør i forhold til Thailand og turisme. Jeg vil dessuten tippe at de som drar på ferie til Hua Hin eller f.eks Nord-Thailand ikke vil høre mye om katastrofen.

Hvis turismer lar være å dra av hensyn til thailandske borgere, så gjør nok disse borgerne en bjørnetjeneste ja! Landet trenger nok minst av alt at alle turister uteblir i tillegg til den katastrofen de har. De trenger ikke en katastrofe til på toppen, noe det vil bli hvis turistene boikotter landet, også de delene som er intakt.

Skrevet

Vi har venner som er akkurat der nå - de dro nedover 2. juledag - bare timer uten katastrofen. De visste jo ikke da hva dette egentlig var.

Planen var å være der i 14 dager, men de orker ikke, og er på vei hjem i dag ...

Hvor "akkurat der"? Hua Hun? Phuket?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Der dere skal er langt fra katastrofeområdet.

Jeg skal også reise til Thailand, reiser 22.januar. Til Bangkok og et sted i nærheten av bangkok.

Har tenkt mye på dette, og kommer nok til å følge med nøye for sikkerhets skyld, men jeg tror egentlig ikke det vil hjelpe noen at vi blir hjemme, eller drar et annet sted.

Thailand trenger vel pengene vi legger igjen der, nå enda mer enn før.

Og hvis du ser på avstandene, og sammenligner med Norge kontra at dette hadde skjedd i Europa, så kommer du kanskje på andre tanker.

Selv om det er samme landet, er det store avstander. Og en annen kyst, ikke minst.

Så med mindre det nå skjer noe uventet i andre deler av landet, så vil det være trygt å dra dit dere skal.

Epidemier osv er også i selve katastrofeområdet, og ikke lenger nord og øst.

Jeg vet noen som reiser imorgen, til bangkok, og de hadde snakket med StarTour, som sa at de ikke kansellerte turer til andre deler av Thailand.

Majja1365380494
Skrevet

Der dere skal er langt fra katastrofeområdet.

Jeg skal også reise til Thailand, reiser 22.januar. Til Bangkok og et sted i nærheten av bangkok.

Har tenkt mye på dette, og kommer nok til å følge med nøye for sikkerhets skyld, men jeg tror egentlig ikke det vil hjelpe noen at vi blir hjemme, eller drar et annet sted.

Thailand trenger vel pengene vi legger igjen der, nå enda mer enn før.

Og hvis du ser på avstandene, og sammenligner med Norge kontra at dette hadde skjedd i Europa, så kommer du kanskje på andre tanker.

Selv om det er samme landet, er det store avstander. Og en annen kyst, ikke minst.

Så med mindre det nå skjer noe uventet i andre deler av landet, så vil det være trygt å dra dit dere skal.

Epidemier osv er også i selve katastrofeområdet, og ikke lenger nord og øst.

Jeg vet noen som reiser imorgen, til bangkok, og de hadde snakket med StarTour, som sa at de ikke kansellerte turer til andre deler av Thailand.

Nå har mannen min og jeg vrengt huene her,og etter flere tilbake meldinger, fra blandt annet "Sør",ringte vi og passet på at ikke bilettene ble avbestilt i dag,at vi heller venter litt og ser det ann.

Vi begynte og tenke på hvor langt unna det egentlig var,og hvis det stemmer med 100 mil,så vil jo det si 15-16 timer med bil,og da er det jo et godt stykke unna.

Vi får vel forholde oss til UD,og hvis de fraråder er det jo greit.

Kunne egentlig tenkt meg at de sa litt om det på nyhetene,hva de som har bestilt reise nå med det første burde gjøre.

mvh

Skrevet

Nå har mannen min og jeg vrengt huene her,og etter flere tilbake meldinger, fra blandt annet "Sør",ringte vi og passet på at ikke bilettene ble avbestilt i dag,at vi heller venter litt og ser det ann.

Vi begynte og tenke på hvor langt unna det egentlig var,og hvis det stemmer med 100 mil,så vil jo det si 15-16 timer med bil,og da er det jo et godt stykke unna.

Kunne egentlig tenkt meg at de sa litt om det på nyhetene,hva de som har bestilt reise nå med det første burde gjøre.

mvh

Tenker omtrent sånn, jeg også.

Jeg må innrømme at jeg tenker litt ekstra på dette nå, siden jeg har en 5åring her som skal være hjemme med pappa mens jeg reiser, men tross alt må ikke redsel og engstelse ta helt overhånd.

"Vi begynte og tenke på hvor langt unna det egentlig var,og hvis det stemmer med 100 mil,så vil jo det si 15-16 timer med bil,og da er det jo et godt stykke unna."

Ja, det var det jeg satt og så på igår kveld, også. Det at det faktisk er et godt stykke unna, og når en sammenligner dette med europa, f eks, så er det faktisk temmelig langt unna. Jeg tror mitt problem er at det er snakk om samme land, men avstanden er jo samme, selv om det ikke er over noen grense.

"Vi får vel forholde oss til UD,og hvis de fraråder er det jo greit."

Ja, jeg regner med at de vil oppdatere oss løpende, og de gir nok beskjed dersom det blir andre steder en også frarådes å reise til. Tror nok ikke så skjer.

"Kunne egentlig tenkt meg at de sa litt om det på nyhetene,hva de som har bestilt reise nå med det første burde gjøre."

Ja, det kommer kanskje etterhvert. Nå har alt dreid seg om de rammede områdene, naturlig nok, men jeg sitter også å tenker litt på at de godt kunne gitt litt beskjeder om dette. Men, på den annen side, vi får tenke litt selv også - som vi har gjort nå. :)

Bra at dere ble enige, håper det blir noe av reisen både for dere og oss.

:)

mvh

Skrevet

mvh

Hei,

Jeg er godt kjent i området, og i Thailand er alt *mye* mer lokalt enn i Europa. Det som skjer ett sted, påvirker i mindre grad det som skjer et annet sted. På den måten er det som om det skjedde 3000 "europeiske-kilometer" vekke.

I dag snakket jeg med en venninne fra Sumatra (hvor det er 45000 døde, mot 2000 i Thailand), og spurte hvordan det gikk. "Fint" sa hun, "familien og jeg har hatt en hyggelig dag på stranden". (Åpenbart på andre siden av Sumatra.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg er godt kjent i området, og i Thailand er alt *mye* mer lokalt enn i Europa. Det som skjer ett sted, påvirker i mindre grad det som skjer et annet sted. På den måten er det som om det skjedde 3000 "europeiske-kilometer" vekke.

I dag snakket jeg med en venninne fra Sumatra (hvor det er 45000 døde, mot 2000 i Thailand), og spurte hvordan det gikk. "Fint" sa hun, "familien og jeg har hatt en hyggelig dag på stranden". (Åpenbart på andre siden av Sumatra.)

Med vennlig hilsen

Hei, Sør.

Dette var godt å lese.

*puster enda lettere*

Bra å få litt mer perspektiv på hele situasjonen igjen.

Ha en fin kveld,

mvh

:)

Skrevet

Hua Hin *er* et annet sted! Jeg ville nok brukt litt av samme argumentasjonen som Sør i forhold til Thailand og turisme. Jeg vil dessuten tippe at de som drar på ferie til Hua Hin eller f.eks Nord-Thailand ikke vil høre mye om katastrofen.

JEG hadde ikke klart det. Men det er meg.

Skrevet

JEG hadde ikke klart det. Men det er meg.

Hei,

Greit, men det er ingen grunn til det du skriver. Det er ikke større grunn til ikke å reise til Bangkok/Hua Hin/Pattaya, enn at du ikke skulle feriere i Paris, Oslo eller London.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Greit, men det er ingen grunn til det du skriver. Det er ikke større grunn til ikke å reise til Bangkok/Hua Hin/Pattaya, enn at du ikke skulle feriere i Paris, Oslo eller London.

Med vennlig hilsen

Avstanden forstår jeg, men jeg ville uansett ikke reist til et land i "sorg" så rett etterpå. For det første så ville jeg rett og slett følt meg uvel og for det andre så hadde jeg ikke klart å feriere i dette landet så rett etterpå.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Vil bare spørre deg, du skriver ingen grunn til det jeg skriver. Skrev jeg noe om avstander eller beliggenhet som argumentasjon, siden du legger de ordene i "tastene" på meg?

Skrevet

Avstanden forstår jeg, men jeg ville uansett ikke reist til et land i "sorg" så rett etterpå. For det første så ville jeg rett og slett følt meg uvel og for det andre så hadde jeg ikke klart å feriere i dette landet så rett etterpå.

Hei,

Man skal respektere sorg, men det er faktisk langt bedre for landet at du reiser. Ofrene får det ikke "bedre" av at du holder deg vekke, men kanskje familiene får beholde jobben hvis ikke turistene forsvinner fra hele landet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vil bare spørre deg, du skriver ingen grunn til det jeg skriver. Skrev jeg noe om avstander eller beliggenhet som argumentasjon, siden du legger de ordene i "tastene" på meg?

Hei,

Nei, og det har jeg heller ikke påstått. Det jeg mener er at med mindre du er pårørende, så er ikke Hua Hin (for å ta et eksempel) "påvirket" av den katastrofen som har skjedd.

Hvis du er pårørende, så forstår jeg selvsagt hvis du ikke vil til området akkurat nå.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Nei, og det har jeg heller ikke påstått. Det jeg mener er at med mindre du er pårørende, så er ikke Hua Hin (for å ta et eksempel) "påvirket" av den katastrofen som har skjedd.

Hvis du er pårørende, så forstår jeg selvsagt hvis du ikke vil til området akkurat nå.

Med vennlig hilsen

Nei, men JEG er påvirket selv om jeg ikke er pårørende. Og ja, desverre er jeg så egoistisk at jeg ville holdt meg hjemme, jeg hadde overhodet ikke koset meg på den turen, til det landet 20 dager etter en sånn katastofe.

Skrevet

Hvor "akkurat der"? Hua Hun? Phuket?

Med vennlig hilsen

Jeg mente Hua Hin.

De sier at det var så lite trivelig å være i Thailand i det hele tatt nå, så de avbrøt ferien og dro hjem.

Majja1365380494
Skrevet

Jeg mente Hua Hin.

De sier at det var så lite trivelig å være i Thailand i det hele tatt nå, så de avbrøt ferien og dro hjem.

Hei.

På hvilken måte var det lite trivelig å være der?

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...