Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan,

For et stund siden fikk jeg en GMailkonto, alt ok inntill to dager siden. Jeg forsøker å logge meg på http://gmail.google.com/gmail, på skjermen står det "loading" et lite øyeblikk, deretter blir skjermen hvit og det står "done" nederst til venstre selv om ikke noe tekst er fremme på skjermen.

Jeg sitter med WinXP SP2, IE 6.0, har Norton og ZA og alle steder der er mulig så har jeg lagt inn at GMail skal være tillatt.

En annen ting er at når jeg forsøker å laste ned fra GMail så timer serveren ut.

Jeg har Telenor ADSL.

På jobben med ørten brannmurer, NT4, IE 5.5 så har jeg overhodet ingen problemer med å få tilgang til nettsiden. (Der får jeg jo selvfølgelig ikke testet nedlasting av mail).

Håper noen kan hjelpe meg, jeg lurer jo fælt på hva det kan være. Jeg har ikke installert noen programmer eller gjort noen endringer i XP på lenge.

På forhånd takk for svar!

Skrevet

For å sjekke om problemet ligger i IE eller et annet sted på veien, kan du installere Firefox og prøve i den. Om du får logget inn med Firefox ligger problemet i IE-innstillingene et sted. Hvis det ikke virker med Firefox heller må du se nærmere på brannmuren og andre nettverksting.

Skrevet

For å sjekke om problemet ligger i IE eller et annet sted på veien, kan du installere Firefox og prøve i den. Om du får logget inn med Firefox ligger problemet i IE-innstillingene et sted. Hvis det ikke virker med Firefox heller må du se nærmere på brannmuren og andre nettverksting.

Takk for svar. :-)

Det vil muligens løse det ene problemet, men hva med at jeg får timeout på serveren når jeg forsøker å laste ned?

Jeg har ikke dette problemet med andre mailleverandører, bare med GMail.

Skrevet

Takk for svar. :-)

Det vil muligens løse det ene problemet, men hva med at jeg får timeout på serveren når jeg forsøker å laste ned?

Jeg har ikke dette problemet med andre mailleverandører, bare med GMail.

Vanskelig å si. Gmail bruker en ganske ny og foreløpig ustandard teknologi som heter XMLHttpRequest, som ikke er i bruk på så mange nettsteder ennå. Dessuten har Gmail fremdeles beta-status, og de driver og endrer på koden etterhvert. Derfor er det ikke sikkert det er endringer hos deg som er problemet.

Går det bra hvis du skrur av brannmuren helt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...