Gå til innhold

Angst?


regnet

Anbefalte innlegg

Jeg var med i en bilulykke for 8 år siden, det gikk bra med alle, men jeg sliter med angst for å være passasjer i bil etter dette. Jeg klarer ikke slappe av, er redd i omtrent hver sving, og det er enda værre når det regner eller er glatt. Jeg er som regel anspenthele bilturen.Hva kan jeg gjøre med dette? Det virker som om det har blitt værre de siste årene.

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har lappen kan du jo spørre om å få kjøre selv. Da vil du føle at det er du som har kontrollen, og mange vil kanskje sette pris på å slippe å kjøre hele tiden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har lappen kan du jo spørre om å få kjøre selv. Da vil du føle at det er du som har kontrollen, og mange vil kanskje sette pris på å slippe å kjøre hele tiden selv.

Ja, det hender jeg gjør det. Men er ikke alltid det passer seg sånn desverre. Og når jeg kjører selv går det ofte litt sakte..Jeg pleier lukke øynene innimellom, det hjelper, men er litt slitsomt i lengden. Jeeg prøver også å konsentrere meg om å slappe av. Er dette noe som går over av seg selv tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender jeg gjør det. Men er ikke alltid det passer seg sånn desverre. Og når jeg kjører selv går det ofte litt sakte..Jeg pleier lukke øynene innimellom, det hjelper, men er litt slitsomt i lengden. Jeeg prøver også å konsentrere meg om å slappe av. Er dette noe som går over av seg selv tro?

Jeg var med i en brann engang, alt gikk bra med alle, men jeg måtte gå ned to etasjer uten å kunne se hånd for meg i all røyken.

Det gikk bra lenge, men hver brannøvelse på jobb var verre enn den forrige. Det fjerde året etter brannen var det såvidt jeg kom meg ned trappen fra 8. etasje, bena var som overkokt spaghetti og hjertet dundret. Aldeles jævlig.

Men det gikk, og etter det har det faktisk blitt bedre. Jeg var på nippet til å søke profesjonell hjelp når det altså gikk over av seg selv (eller ble til å hanskes med), og det er kanskje noe du bør vurdere?

Bilkjøring er jo noe man gjør litt oftere enn å være med på brannøvelser/branner, så snakk med legen din, han vet sikkert hvor du skal begynne for å skaffe den beste hjelpen.

Hypnose er jo svært i vinden for tiden, gjør et søk på Kvasir så får du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender jeg gjør det. Men er ikke alltid det passer seg sånn desverre. Og når jeg kjører selv går det ofte litt sakte..Jeg pleier lukke øynene innimellom, det hjelper, men er litt slitsomt i lengden. Jeeg prøver også å konsentrere meg om å slappe av. Er dette noe som går over av seg selv tro?

Vet ikke om det går over av seg selv, det er jo ganske lang tid siden

Kanskje du skulle vurdere å søke profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...