Gå til innhold

å leve=smerte?


Gjest jordild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Desverre er det slik for noen. Og hva er da vitsen med å fortsette livet???

kjære jordild og saigon. det kan være tøft å leve. tro dere meg, jeg veit. er mitt oppi det selv, men man kan ikke gi opp for det!

litt av vitsen er jo å leve seg igjennom for å hente fram gleden som en dag vil komme. og når den dagen kommer, vil gleden være større for oss, fordi komtrastene er større.

det er det vi skal kjempe for! for vi fortjener å ha det godt.

ikke gi opp!

klem, om dere vil ha, fra reana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også kronisk syk

kjære jordild og saigon. det kan være tøft å leve. tro dere meg, jeg veit. er mitt oppi det selv, men man kan ikke gi opp for det!

litt av vitsen er jo å leve seg igjennom for å hente fram gleden som en dag vil komme. og når den dagen kommer, vil gleden være større for oss, fordi komtrastene er større.

det er det vi skal kjempe for! for vi fortjener å ha det godt.

ikke gi opp!

klem, om dere vil ha, fra reana.

Det er ikke lett å se gleden i livet når hele livet bare består av smerter. Saken blir ikke noe bedre når man vet at disse smertene er noe man må leve med resten av livet. Har såvidt begynt med livet så før jeg er ferdig med livet kommer jeg til å ha levd med smertene i minst 60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å se gleden i livet når hele livet bare består av smerter. Saken blir ikke noe bedre når man vet at disse smertene er noe man må leve med resten av livet. Har såvidt begynt med livet så før jeg er ferdig med livet kommer jeg til å ha levd med smertene i minst 60 år.

kjære deg!

jeg vet, jeg vet. så inderlig godt! jeg prøver ikke å bagatellisere på noen som helst måte. jeg er midt oppi den verste perioden av mitt liv. jeg har vært igjennom år med incest og har levd med anoreksia halve mitt liv. så tro du meg, jeg vet hva smerte er.

men vi kan allikevel ikke gi opp. jeg snakker med fornuften nå, ikke hjertet. for hjertet mitt kjenner ingenting. men jeg vet at om man gir opp og slutter og kjempe, gir man også opp sjansen om å noen gang få det bedre. vi fortjener noe bedre!!!

og jeg vil ikke at det onde i verden skal vinne over oss. det er vi som skal vinne. men det kreves energi og innsats.

jeg vet det er tøft, og jeg er selv inne i en periode hvor jeg ikke orker noen ting. jeg er tappet for energi. men en vakker dag, kanskje også en helt vanlig dag, kommer energien. litt etter litt kan vi kanskje klare å slå tilbake.

men det er ikke verdt å gi opp!

ønsker deg bare det beste. håper du kan klare å holde ut den verste perioden. litt bedre tider vil komme.

klem, om du vil ha, fra reana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjære jordild og saigon. det kan være tøft å leve. tro dere meg, jeg veit. er mitt oppi det selv, men man kan ikke gi opp for det!

litt av vitsen er jo å leve seg igjennom for å hente fram gleden som en dag vil komme. og når den dagen kommer, vil gleden være større for oss, fordi komtrastene er større.

det er det vi skal kjempe for! for vi fortjener å ha det godt.

ikke gi opp!

klem, om dere vil ha, fra reana.

takk for ordene reana!

det gjorde godt

klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fidus1365380794

Smerte kan være så mye, fysisk eller psykisk. Jeg går ut fra at det er sistnevnte som plager deg. Jeg selv har daglig smerter, mye er fysiske plager, men med lange mellomrom også psykisk smerte med en ektefelle som blir totalt forandret p.g.a. maniske perioder, det kommer dumpende uten forvarsel og jeg vil si deg at jeg ville foretrekke skikkelig fysisk smerte i steden.

Du må prøve å tenke på alle som er kronisk syke og som har store plager og ingen håp om å bli frisk. Forsøk å tenke positivt, jeg vet det er vanskelig for i tunge øyeblikk ser alt veldig håpløst ut.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...