Gå til innhold

Vi skulle reise til Thailand i sommer

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Ikke for å fonærme noen som har mistet eller savner noen i denne tiden, jeg føler med dere og mitt spørsmål blir så uendelig lite i en slik sammenheng.

Vi hadde egentlig tenkt å reise til Thailand i sommer, hadde ikke helt funnet ut hvor og når, men reisen har vært planlagt i flere år.

Egentlig bør vi vel reise for å hjelpe Thailand med å "komme igang igjen" det er jo svært mange som lever av turisme og de vil nok lide sterkt nå. Men det er vel mye som må ryddes og bygges før de er klare igjen eller?

Det var primert sol og bade ferie vi skulle ha, med shopping og litt kultur, hele landet er jo ikke rammet men det ser jo ut til at de mest kjente turist stedene er tatt.

Bør vi lage nye ferieplaner eller tror dere det meste er igang i gjen til sommeren?

Skrevet

Har ikke reiseselskapene snakket om å avlyse thailand turer ut år 2005 da? Er ikke sikker men mener å ha hørt noe sånt.

Men det er ett halvt år til sommeren og som du sier lever veldig mange Thailendere av turisme for ikke å snakke om hva turismen har å si for hele Thailand så du skal ikke se bort i fra at de rydder og bygger opp igjen raskest mulig for å komme i gang.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente å se...

Skrevet

Jeg kjenner noen som skal til Thailand nå i Mars/April. Planen deres var opprinnelig å dra til Bankok for så å dra til Puket. Puket er nå tatt bort fra reiseplanene, men de kommer fortsatt til å dra til Thailand samt andre områder der nede som ikke var berørt av jordskjelvet og flommen i det hele tatt.

Skrevet

Jeg skal dra til Thailand i slutten av januar. Akkurat nå tenker jeg mye fram og tilbake, men det blir nok til at vi reiser, håper jeg.

Vi skulle ikke til de rammede områdene, men Bangkok og et annet sted i nærheten av Bangkok.

Det er jo nokså langt fra Phuket, Khao Lak osv.

Jeg vet om noen som reiser imorgen, de skulle også til Bangkokområdet, og ifølge Star Tour (som de reiser med) ble ikke turene dit avlyst.

Kommer til å følge med framover nå naturligvis, men jeg regner vel egentlig med at det blir til at vi reiser. Selv om det nå er en annen situasjon. Det er jo nokså langt fra Bangkok til vestkysten.

Dessuten tenker jeg også på det med at de trenger penger fra turismen, nå mer enn noen gang kanskje, så det vil vel være til det gode for landet at vi som har tenkt å reise, reiser likevel.?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Thailand er et ferieland med langt flere steder å reise til enn Phuket eller Khao Lak, eller vestkysten av Thailand i det hele tatt for den del. På østkysten finnes det mange flotte alternativer i Gulfområdet, f.eks rundt Hua Hin. Du har Pattaya og sikkert flere andre steder om det er badeferie dere er ute etter. Ellers skal nord-Thailand være veldig fint, f.eks Chieng Mai. :-)

Det er nok i de berørte områdene hvor det blir stopp i turistflommen, ellers går nok det meste sin gang de fleste andre steder i landet. Enkelte tror visst at all turisme i Thailand er konsentrert på vestkysten...

Hadde jeg planlagt ferie i Thailand til sommeren hadde jeg garantert ikke stusset, bortsett fra temperaturene der da...

Skrevet

Ettersom thaiane alt lenge har levd av turistindustri er det vel ingen grunn til å tru at inntektsbehovet blir mindre etter flodbølgja?

Det vi kan vente er auka satsing i dei områda som er intakte.

Om dette vil resultere i auka turisme i desse områda er usikkert. Kanskje har potensielle terroristar teke skrekken? Men reint rasjonelt vurdert er vel sjansen for fleire syndfloder med det fyrste liten. Visstnok er det 122 år sidan sist.

Gjest skal også reise
Skrevet

Jeg skal dra til Thailand i slutten av januar. Akkurat nå tenker jeg mye fram og tilbake, men det blir nok til at vi reiser, håper jeg.

Vi skulle ikke til de rammede områdene, men Bangkok og et annet sted i nærheten av Bangkok.

Det er jo nokså langt fra Phuket, Khao Lak osv.

Jeg vet om noen som reiser imorgen, de skulle også til Bangkokområdet, og ifølge Star Tour (som de reiser med) ble ikke turene dit avlyst.

Kommer til å følge med framover nå naturligvis, men jeg regner vel egentlig med at det blir til at vi reiser. Selv om det nå er en annen situasjon. Det er jo nokså langt fra Bangkok til vestkysten.

Dessuten tenker jeg også på det med at de trenger penger fra turismen, nå mer enn noen gang kanskje, så det vil vel være til det gode for landet at vi som har tenkt å reise, reiser likevel.?

Bare ha med et lite perspektiv til når dere vurderer å reise... Det fryktes store epidemier der nede og stor mangel på rent vann. Sjekk ut hvordan det ligger an i forhold til slike ting også før dere bestemmer dere :-)

Vi skal definitivt reise hvis vi ikke blir frarådet det av noen som har peiling.

Skrevet

Bare ha med et lite perspektiv til når dere vurderer å reise... Det fryktes store epidemier der nede og stor mangel på rent vann. Sjekk ut hvordan det ligger an i forhold til slike ting også før dere bestemmer dere :-)

Vi skal definitivt reise hvis vi ikke blir frarådet det av noen som har peiling.

Vi skal følge med på alle opplysninger og evt. frarådinger.

Mht. epidemier så gjelder dette de katastroferammede områdene, og ikke ellers i landet, har jeg forstått. Drikkevann osv kjøper vi på flaske, så det burde være trygt nok.

Men helt klart, vi skal følge med, og jeg reiser ikke dersom det er noen som helst fare med det.

Skrevet

Hei,

Dette er 1000 km vekke! Det er som å si at man ikke skal reise til Oslo, fordi vannet i Nederland er forurenset.

Bangkok er ca 1000 km fra Phuket. Hua Hin (180 km fra Bangkok) ligger på en annen kyst, som er helt på andre siden av landet fra det indiske hav.

Pattaya ligger enda flere hundre km lenger vekke, og har ikke noe med dette å gjøre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har ikke reiseselskapene snakket om å avlyse thailand turer ut år 2005 da? Er ikke sikker men mener å ha hørt noe sånt.

Men det er ett halvt år til sommeren og som du sier lever veldig mange Thailendere av turisme for ikke å snakke om hva turismen har å si for hele Thailand så du skal ikke se bort i fra at de rydder og bygger opp igjen raskest mulig for å komme i gang.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente å se...

De snakket om å avlyse dem til 9. januar. Til Phuket blir de åpenbart avlyst i lenger tid, men det er jo kun en liten del av Thailand.

Med vennlig hilsen

Gjest skamme deg burde du
Skrevet

Herregud, tenk med den hjernen du har fått utlevert!. Vil du lide deg gjennom en ferie til mange tusen så versågod. Tror du på underverket??

Rom ble ikke bygget på en dag. Du burde satse penger på et annet feriested. Ikke menge deg i katasrofeområder for å bare liksom ha vært der det "skjer"

Skrevet

Herregud, tenk med den hjernen du har fått utlevert!. Vil du lide deg gjennom en ferie til mange tusen så versågod. Tror du på underverket??

Rom ble ikke bygget på en dag. Du burde satse penger på et annet feriested. Ikke menge deg i katasrofeområder for å bare liksom ha vært der det "skjer"

Det finnes faktisk deler av Thailand som ikke er berørt av katastrofen.

Skrevet

Det finnes faktisk deler av Thailand som ikke er berørt av katastrofen.

Nå sa jo "skamme deg burde du" at man skal tenke med den hjernen man har. Det er ikke sikkert at "skamme deg burde du" heller har brukt mer enn h*n har fått utdelt. ;-)

Gjest tjohooo
Skrevet

Nå sa jo "skamme deg burde du" at man skal tenke med den hjernen man har. Det er ikke sikkert at "skamme deg burde du" heller har brukt mer enn h*n har fått utdelt. ;-)

mel: "syng og vær glad"

"Tenk, tenk, tenk og vær glad... tenk med den hjernen du haaaaaaar..."

Nææ fulltrøtt nå ja :)

Skrevet

Det er fortsatt områder i Thailand som er ikke berørt av katastrofen. Hvis dere absolutt må til Phuket, vil jeg anbefale Laguna Beach Resort - der skal det visst være stille og rolig.. og der har dere alt dere trenger for en perfekt badeferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...