Gå til innhold

Papir mølle

Gjest også kronisk syk

Anbefalte innlegg

Gjest også kronisk syk

Det er et styr og et ork med alt papir arbeidet som må gjøres. Søkes om ekstra pengestøtte, søke om ditt og søke om datt. Det tar så mye energi å få gjort disse tingene, men det tenker ikke kontorene som skal ha papirene på. Hvorfor må det være så mye papirarbeid når man er kronisk syk? Hvorfor kunne man ikke bare sende papirene inn en gang og så kunne det gå automatikk i resten.

Hvis jeg ikke får gjort alt dette papirarbeidet til rett tid er det bare meg selv det går utover :-(

Livet er urettferdig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169089-papir-m%C3%B8lle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...er i ferd med å ta meg inn i dette papirsystemet, og tror jeg skjønner hva du mener... Føles som om jeg står foran et FJELL av lover, regler, rettigheter og plikter jeg ikke kan en d.... om!

Har fått disse rådene: å i alle fall sørge for kopi av alle søknader/svar. Muntlige svar bør en be om å få tilsendt skriftlig.Husk navn på de en snakker med, hvis de ikke presenterer seg - feks på telefon, be om navn.

Men du, har du noen tips til bøker/brosjyrer osv en kan lese når en er på veg inn i "systemet"?

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169089-papir-m%C3%B8lle/#findComment-1110199
Del på andre sider

Gjest også kronisk syk

Hm...er i ferd med å ta meg inn i dette papirsystemet, og tror jeg skjønner hva du mener... Føles som om jeg står foran et FJELL av lover, regler, rettigheter og plikter jeg ikke kan en d.... om!

Har fått disse rådene: å i alle fall sørge for kopi av alle søknader/svar. Muntlige svar bør en be om å få tilsendt skriftlig.Husk navn på de en snakker med, hvis de ikke presenterer seg - feks på telefon, be om navn.

Men du, har du noen tips til bøker/brosjyrer osv en kan lese når en er på veg inn i "systemet"?

Lykke til i alle fall!

Jeg vet ikke noen bøker på dette området.

Selv har jeg brukt trygdekontoret sine nettsider i tillegg til at jeg har hentet forskjellige brosjyrer på trygdekontoret.

Ellers har jeg spurt meg rundt for å få vite om ordninger som finnes der ute. Jeg har ikke fått vite om det jeg har rett på uten at jeg har spurt konkret etter forskjellige ting. Da har jeg plutselig fått beskjed om at "ja det har du krav på". *sukk* det er en jungel man må igjennom som ikke er lett å finne fram i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169089-papir-m%C3%B8lle/#findComment-1110410
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest en mamma i nord

Jeg vet ikke noen bøker på dette området.

Selv har jeg brukt trygdekontoret sine nettsider i tillegg til at jeg har hentet forskjellige brosjyrer på trygdekontoret.

Ellers har jeg spurt meg rundt for å få vite om ordninger som finnes der ute. Jeg har ikke fått vite om det jeg har rett på uten at jeg har spurt konkret etter forskjellige ting. Da har jeg plutselig fått beskjed om at "ja det har du krav på". *sukk* det er en jungel man må igjennom som ikke er lett å finne fram i.

Som mor til et funksjonshemmet barn vil jeg bare si at det er en kjempejobb også for de i mon situasjon. Skulle ønske at det fantes et sted hvor man kunne henvende seg å få elle oplysninger man trengte. I stede oppdager man at de nyttigste oplysninger får man av andre som har gått veie før oss. Det burde ikke være slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169089-papir-m%C3%B8lle/#findComment-1120389
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...