Gjest sovehjertet Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Hei Jeg har et utrolig behov for søvn, og det er i ferd med å gå utover arbeidslivet og privatlivet. Et problem er at jeg er selvstendig næringsdrivende, så jeg bestemmer stort sett når jeg skal jobbe selv. Dette gjør at jeg sjelden begynner å jobbe før klokken 12.00... Men har jeg et møte klokken 09.00 så rekker jeg alltid det. Problemet er bare når det er opp til meg selv å stå opp. Nå i romjula, hvor jeg også har endel jobb jeg skulle ha gjort unna, har jeg sovet til to-tre på ettermiddagen. Dette gjør selvsagt at jeg ikke får sove på natta og jeg er ofte oppe til to-tre også. Men 12 timers søvn er jo langt fra normalt?!? Men hvis jeg får sove uten å bli vekket sover jeg alltid i 12 timer - uten problem. Jeg har utrolig dårlig samvittighet for at jeg kaster bort halve livet mitt på å sove. Er det noe jeg kan gjøre, hjelper det å trene, er det noen spesielle vitaminer eller medisiner jeg kan ta osv? Hilsen en som enda ikke har fått noe ut av dagen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Snorker du? kan det være at du har såkalt søvnapne som gjør at du får pustestopp ikke får nok oksygen når du sover og dermed aldri blir uthvilt. Du kan jo forsøke å ta tilskudd av vitaminer og mineraler for å se om det hjelper, kanskje få målt om du har nok jern i blodet? Halv til en time ute i frisk luft hver dag kan også være til god hjelp. 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Jeg tror absolutt det vil hjelpe for deg å trene. Meld deg inn på treningsstudio, bli med på fellestimer som er i ni-ti-tida på formiddagen, og bestem deg for at du fra nå av skal stå opp klokken NI hver dag bortsett fra søndag. Hvis du står opp klokken ni og enten trener eller rusler deg en tur, og så begynner å jobbe, kommer ikke det til å gjøre at du legger deg klokken ni hver eneste kveld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.