Gå til innhold

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Gjest pinnekjøtt
Skrevet

Jeg har vært vant til at vi spiser pinnekjøtt både på julaften og nyttårsaften. Vi skal ha det i morgen. Vi får da også en del gjester. Men jeg har inntrykk av at de fleste spiser kalkun på nyttårsaften? Stemmer det? Hva spiser dere andre?

Skrevet

Vi har spist kalkun i alle år -men i år er vi bare 3 så da skal jeg prøve å lage juleskinke - etter oppskrift fra den reklamen som jeg nå har glemt navnet på - ....mat.no

Skrevet

Varierer litt, men i år - pinnekjøtt :-)

Får ikke tak i den pølsa som skal være til, og det er synd for den er sabla god. Men, men

Skrevet

Vi har spleise-koldtbord med vennegjengen. Vi blir enige om hva de enkelte skal ta med. Gleder meg hvert år, det er så masse godt!

Gjest alive&kicking
Skrevet

Vi har spleise-koldtbord med vennegjengen. Vi blir enige om hva de enkelte skal ta med. Gleder meg hvert år, det er så masse godt!

Det var kjempesmart og et godt tips!

Skrevet

Vi har spist kalkun i alle år -men i år er vi bare 3 så da skal jeg prøve å lage juleskinke - etter oppskrift fra den reklamen som jeg nå har glemt navnet på - ....mat.no

var det! *puster igjen*

Skrevet

Vi har pleid å ha litt forskjellig, alt etter hva vi har hatt lyst til å lage. Det har vært sodd, reinsdyrkjøtt og lammekjøtt.

Iår skal vi være hos noen andre, og da blir det kalkun for første gang. Det er ikke noe vi er vant med, så det blir spennende.

I tillegg er mitt oppdrag å lage waldorfsalaten, så... :)

Skrevet

Pinnekjøtt......med HJEMMELAGET kålrotstappe (ikke Toro sine poser)!!!!

Skrevet

Vi har pleid å ha litt forskjellig, alt etter hva vi har hatt lyst til å lage. Det har vært sodd, reinsdyrkjøtt og lammekjøtt.

Iår skal vi være hos noen andre, og da blir det kalkun for første gang. Det er ikke noe vi er vant med, så det blir spennende.

I tillegg er mitt oppdrag å lage waldorfsalaten, så... :)

Stuffingen er best!!

1/2 kilo kjøttdeig med hakket løk, epler og svisker .....salt og pepper. NAM!

Skrevet

Stuffingen er best!!

1/2 kilo kjøttdeig med hakket løk, epler og svisker .....salt og pepper. NAM!

De sa ikke noe om kjøttdeig...

Fyllet var svisker og epler...men kanskje det blir overraskende mer...?

Skrevet

De sa ikke noe om kjøttdeig...

Fyllet var svisker og epler...men kanskje det blir overraskende mer...?

alle har vel sin spesiale - dette var min :)

Skrevet

alle har vel sin spesiale - dette var min :)

Det blir sikkert godt. :) Og koselig.

*glede seg*

Skrevet

Det var kjempesmart og et godt tips!

Ja, det er en veldig grei ordning for oss, hvertfall! Vi blir fort en 20-25 stykker, så det er enkleste måten å lage festmåltid på. Når vi er så mange, så blir det ikke så mye å ta med på hver heller. Vi skal ordne grillet kylling, vi :)

Skrevet

Pinnekjøtt......med HJEMMELAGET kålrotstappe (ikke Toro sine poser)!!!!

Jeg har bare smakt Toro sin stappe, og er storfornøyd med den.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en hjemmelaget i morra, hvis den er ENKEL å lage..

Noen tips?

Er helt grønn!

Skrevet

Vi spiser innbakt indrefilet (i butterdeig og soppstuing) med rosenkål, sopp, asparges, røstipoteter og rødvinssaus.

Skrevet

Her blir det kalkun med waldorf-salat, poteter, rosenkål og hjemmelaget saus. Multekrem og krumkaker til dessert.

Ikke noe spesielt overraskende, egentlig :-)

Skrevet

Varierer litt, men i år - pinnekjøtt :-)

Får ikke tak i den pølsa som skal være til, og det er synd for den er sabla god. Men, men

ÅÅÅÅ, fader altså. Det blir visst ikke noe pinnekjøtt på oss i år gitt. Da jeg i sta skulle ta det frem for å legge det i vann over natten, var det mugge på det.

MUGGE, det skulle være holdbart i kjøleskap i en måned til. Har aldri opplevd noe sånt før, og i morgen er det jo for sent å kjøpe nytt - det må jo vannes ut. Litt over to kg rett i søpla.

Åsså jeg som skal lage maten - skal ha det hjemme hos mamma og pappa sammen med andre i familien. Har lett febrilsk i fryseren, og har bare ytrefilet og elgekjøttdeig :((((

Godt det også, men for lite av dette også, så da må jeg vel finne på enda noe mer å ha ved siden av.

Det var nå ikke slik jeg hadde tenkt det.

Måtte bare få det ut et sted. Nå blir jeg liggende å lure meg skakk på hva jeg skal finne på.

Ikke moro å be folk på pinnekjøtt, også kommer jeg med masse annet forskjellig i steden :(

Luksusproblemer, men dog.

Skrevet

ÅÅÅÅ, fader altså. Det blir visst ikke noe pinnekjøtt på oss i år gitt. Da jeg i sta skulle ta det frem for å legge det i vann over natten, var det mugge på det.

MUGGE, det skulle være holdbart i kjøleskap i en måned til. Har aldri opplevd noe sånt før, og i morgen er det jo for sent å kjøpe nytt - det må jo vannes ut. Litt over to kg rett i søpla.

Åsså jeg som skal lage maten - skal ha det hjemme hos mamma og pappa sammen med andre i familien. Har lett febrilsk i fryseren, og har bare ytrefilet og elgekjøttdeig :((((

Godt det også, men for lite av dette også, så da må jeg vel finne på enda noe mer å ha ved siden av.

Det var nå ikke slik jeg hadde tenkt det.

Måtte bare få det ut et sted. Nå blir jeg liggende å lure meg skakk på hva jeg skal finne på.

Ikke moro å be folk på pinnekjøtt, også kommer jeg med masse annet forskjellig i steden :(

Luksusproblemer, men dog.

Unnskyld at jeg sitter og ler, men jeg ser for meg pinnekjøtt med vannmugger over hele seg!

Kanskje butikken har pinnekjøtt i morgen?

Skrevet

Jeg har bare smakt Toro sin stappe, og er storfornøyd med den.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en hjemmelaget i morra, hvis den er ENKEL å lage..

Noen tips?

Er helt grønn!

Kok en kålrot og 2 poteter, og stapp dem sammen med litt fløte, salt og pepper.

Skrevet

Vi spiser kalkun.

Uten stuffing.

På meg blir det nok mest poteter og saus, behøver ikkeno mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...