Gjest pinnekjøtt Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Jeg har vært vant til at vi spiser pinnekjøtt både på julaften og nyttårsaften. Vi skal ha det i morgen. Vi får da også en del gjester. Men jeg har inntrykk av at de fleste spiser kalkun på nyttårsaften? Stemmer det? Hva spiser dere andre? 0 Siter
flisa Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har spist kalkun i alle år -men i år er vi bare 3 så da skal jeg prøve å lage juleskinke - etter oppskrift fra den reklamen som jeg nå har glemt navnet på - ....mat.no 0 Siter
shandy Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Varierer litt, men i år - pinnekjøtt :-) Får ikke tak i den pølsa som skal være til, og det er synd for den er sabla god. Men, men 0 Siter
leenie Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har spleise-koldtbord med vennegjengen. Vi blir enige om hva de enkelte skal ta med. Gleder meg hvert år, det er så masse godt! 0 Siter
Gjest alive&kicking Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har spleise-koldtbord med vennegjengen. Vi blir enige om hva de enkelte skal ta med. Gleder meg hvert år, det er så masse godt! Det var kjempesmart og et godt tips! 0 Siter
flisa Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har spist kalkun i alle år -men i år er vi bare 3 så da skal jeg prøve å lage juleskinke - etter oppskrift fra den reklamen som jeg nå har glemt navnet på - ....mat.no var det! *puster igjen* 0 Siter
amber sun Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har pleid å ha litt forskjellig, alt etter hva vi har hatt lyst til å lage. Det har vært sodd, reinsdyrkjøtt og lammekjøtt. Iår skal vi være hos noen andre, og da blir det kalkun for første gang. Det er ikke noe vi er vant med, så det blir spennende. I tillegg er mitt oppdrag å lage waldorfsalaten, så... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Pinnekjøtt......med HJEMMELAGET kålrotstappe (ikke Toro sine poser)!!!! 0 Siter
flisa Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi har pleid å ha litt forskjellig, alt etter hva vi har hatt lyst til å lage. Det har vært sodd, reinsdyrkjøtt og lammekjøtt. Iår skal vi være hos noen andre, og da blir det kalkun for første gang. Det er ikke noe vi er vant med, så det blir spennende. I tillegg er mitt oppdrag å lage waldorfsalaten, så... Stuffingen er best!! 1/2 kilo kjøttdeig med hakket løk, epler og svisker .....salt og pepper. NAM! 0 Siter
amber sun Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Stuffingen er best!! 1/2 kilo kjøttdeig med hakket løk, epler og svisker .....salt og pepper. NAM! De sa ikke noe om kjøttdeig... Fyllet var svisker og epler...men kanskje det blir overraskende mer...? 0 Siter
flisa Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 De sa ikke noe om kjøttdeig... Fyllet var svisker og epler...men kanskje det blir overraskende mer...? alle har vel sin spesiale - dette var min 0 Siter
amber sun Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 alle har vel sin spesiale - dette var min Det blir sikkert godt. Og koselig. *glede seg* 0 Siter
leenie Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Det var kjempesmart og et godt tips! Ja, det er en veldig grei ordning for oss, hvertfall! Vi blir fort en 20-25 stykker, så det er enkleste måten å lage festmåltid på. Når vi er så mange, så blir det ikke så mye å ta med på hver heller. Vi skal ordne grillet kylling, vi 0 Siter
Champagne Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Pinnekjøtt......med HJEMMELAGET kålrotstappe (ikke Toro sine poser)!!!! Jeg har bare smakt Toro sin stappe, og er storfornøyd med den. Tenkte jeg skulle prøve meg på en hjemmelaget i morra, hvis den er ENKEL å lage.. Noen tips? Er helt grønn! 0 Siter
Gjest mormora Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Vi spiser innbakt indrefilet (i butterdeig og soppstuing) med rosenkål, sopp, asparges, røstipoteter og rødvinssaus. 0 Siter
tiliti Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Her blir det kalkun med waldorf-salat, poteter, rosenkål og hjemmelaget saus. Multekrem og krumkaker til dessert. Ikke noe spesielt overraskende, egentlig :-) 0 Siter
shandy Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Varierer litt, men i år - pinnekjøtt :-) Får ikke tak i den pølsa som skal være til, og det er synd for den er sabla god. Men, men ÅÅÅÅ, fader altså. Det blir visst ikke noe pinnekjøtt på oss i år gitt. Da jeg i sta skulle ta det frem for å legge det i vann over natten, var det mugge på det. MUGGE, det skulle være holdbart i kjøleskap i en måned til. Har aldri opplevd noe sånt før, og i morgen er det jo for sent å kjøpe nytt - det må jo vannes ut. Litt over to kg rett i søpla. Åsså jeg som skal lage maten - skal ha det hjemme hos mamma og pappa sammen med andre i familien. Har lett febrilsk i fryseren, og har bare ytrefilet og elgekjøttdeig ((( Godt det også, men for lite av dette også, så da må jeg vel finne på enda noe mer å ha ved siden av. Det var nå ikke slik jeg hadde tenkt det. Måtte bare få det ut et sted. Nå blir jeg liggende å lure meg skakk på hva jeg skal finne på. Ikke moro å be folk på pinnekjøtt, også kommer jeg med masse annet forskjellig i steden Luksusproblemer, men dog. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 ÅÅÅÅ, fader altså. Det blir visst ikke noe pinnekjøtt på oss i år gitt. Da jeg i sta skulle ta det frem for å legge det i vann over natten, var det mugge på det. MUGGE, det skulle være holdbart i kjøleskap i en måned til. Har aldri opplevd noe sånt før, og i morgen er det jo for sent å kjøpe nytt - det må jo vannes ut. Litt over to kg rett i søpla. Åsså jeg som skal lage maten - skal ha det hjemme hos mamma og pappa sammen med andre i familien. Har lett febrilsk i fryseren, og har bare ytrefilet og elgekjøttdeig ((( Godt det også, men for lite av dette også, så da må jeg vel finne på enda noe mer å ha ved siden av. Det var nå ikke slik jeg hadde tenkt det. Måtte bare få det ut et sted. Nå blir jeg liggende å lure meg skakk på hva jeg skal finne på. Ikke moro å be folk på pinnekjøtt, også kommer jeg med masse annet forskjellig i steden Luksusproblemer, men dog. Unnskyld at jeg sitter og ler, men jeg ser for meg pinnekjøtt med vannmugger over hele seg! Kanskje butikken har pinnekjøtt i morgen? 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Jeg har bare smakt Toro sin stappe, og er storfornøyd med den. Tenkte jeg skulle prøve meg på en hjemmelaget i morra, hvis den er ENKEL å lage.. Noen tips? Er helt grønn! Kok en kålrot og 2 poteter, og stapp dem sammen med litt fløte, salt og pepper. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Vi spiser kalkun. Uten stuffing. På meg blir det nok mest poteter og saus, behøver ikkeno mer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.