Gå til innhold

Røde Kors annonserer bort pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Adresseavisa idag var det en helsides annonse for Røde Kors, med kontonummer og anmodning om å gi til flomofrene. En slik annonse koster GODT over 100 tusen kroner. Røde Kors har også en del annonser på TV, og de var de eneste som ikke ville være med på å ha et felles kontonummer sammen med de andre hjelporganisasjonene.

Jeg stusser litt på dette, bruker de massevis av penger på markedsføring av seg selv i en slik situasjon istedet for å bruke mest mulig til hjelp på stedet?

Hva tror dere?

Skrevet

Røde Kors sine annonser i avisene er donert av Telenor, de hadde bestilt annonseplass i flere aviser men ga dem bort til Røde Kors etter flomkatastrofen.

Annonsene på TV er sannsynligvis donert av tv-selskapene, uten at jeg vet det sikkert.

Skrevet

Tåpelig av deg å slakte røde kors på denne måten!!!

Vi skal sette pris på det arbeidet røde kors gjør! Jeg er selv frivillig medlem av hjelpekorpset!! Jeg opplever selv hvor takknemmlige folk er for røde kors sitt arbeid, og de har ingen problem med å støtte røde kors gjennom gratis reklame o.l.

Synes det er en skam at folk kritiserer de frivillige organisasjonene, nå i forbindelse med flodbølge katastrofen!!!! Hadde det ikke vært for de frivillige, ville flere vært omkommne!!!!

Hilsen en sint og frustrert tottlå!!!!

Skrevet

Røde Kors sine annonser i avisene er donert av Telenor, de hadde bestilt annonseplass i flere aviser men ga dem bort til Røde Kors etter flomkatastrofen.

Annonsene på TV er sannsynligvis donert av tv-selskapene, uten at jeg vet det sikkert.

Takk for oppklaringa. Jeg ble litt bekymra for at ikke alt skulle komme fram.

Skrevet

Tåpelig av deg å slakte røde kors på denne måten!!!

Vi skal sette pris på det arbeidet røde kors gjør! Jeg er selv frivillig medlem av hjelpekorpset!! Jeg opplever selv hvor takknemmlige folk er for røde kors sitt arbeid, og de har ingen problem med å støtte røde kors gjennom gratis reklame o.l.

Synes det er en skam at folk kritiserer de frivillige organisasjonene, nå i forbindelse med flodbølge katastrofen!!!! Hadde det ikke vært for de frivillige, ville flere vært omkommne!!!!

Hilsen en sint og frustrert tottlå!!!!

Du må jaggu være sint og frustrert i og med at du tolka mine spørsmål som angrep på organisasjonene. Det var overhodet ikke ment sånn, og det var derfor det var skrevet som spørsmål. For jeg undra virkelig på dette, men spørsmålet ble avklart i en annen melding

Gjest fyttigrisen
Skrevet

Disse hjelpeorganisasjonene er noe forbanna dritt. De tenker kun på seg selv. Det meste går til administrasjon. Nei, utenlandshjelpen fra Norge er såppas stor at det monner lite å gi noe personlig..bortsett fra skattepengene.

Skrevet

Disse hjelpeorganisasjonene er noe forbanna dritt. De tenker kun på seg selv. Det meste går til administrasjon. Nei, utenlandshjelpen fra Norge er såppas stor at det monner lite å gi noe personlig..bortsett fra skattepengene.

Hvordan kan du si noe sånt? Hvordan kan en organisasjon som Røde Kors sies å "kun tenke på seg selv"?

Skrevet

Tidens tynneste unnskyldning for å slippe å gi noen kroner...

Skrevet

Dette er kanskje det mest smålige innlegget jeg noen gang har lest. Fy faen!

Skrevet

Nei,

mange gir no gratis annonseplass til Røde Kors og andre organisasjonar.

Skrevet

Jeg er helt uenig med deg.

Skrevet

På grunn av oppklaringa til Barbarella så har også Røde Kors fått noen kroner av meg i dag. :o)

Skrevet

Favn fikk sagt det - kun en dårlig unnskyldning for å slippe å gi penger selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...