Gå til innhold

Har droppet raketter i år!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken idag og skulle kjøpe raketter til i morgen. Kom over en bøsse til røde kors, som sammlet inn til de flomrammede. Jeg droppa hele rakettene å ga rakett pengene mine til røde kors!!! Oppfordrer alle til å gjøre det samme!!! :))

Skrevet

Kan dere ikke kutte ut dette maset nå, og la folk få lov til å bestemme selv. Selvfølgelig veldig snilt av deg og gi, men det går an å gjøre begge deler også.

Selv er jeg ikke begeistret for raketter, har aldri vært det verken før eller nå, men har man barn, så blir det til at man kjøper litt ja.

Å hvem produserer mye av rakettene vi kjøper, er ikke det asia. Har du tenkt på det?

Mulig en større del av pengene man gir kommer frem, men nå er det jo veldig viktig å holde industrien i asia oppe også.

Skal de også miste sitt levebrød, går det jo utover enda flere.

Gjest Kunne jo hende...
Skrevet

Har noen tenkt på at mange av rakettene er produsert i Asia? Noen som kan finne ut hvor mange denne industrien sysselsetter i de rammede områdene?

Også slår vi beina under dem ved å la være å kjøpe produktene deres til den ene dagen som mye av årsomsetningen er avhengig av, slik at arbeidsplassene _også_ blir borte?

Jeg _vet_ ikke om det er sånn, jeg bare spør.

Skrevet

Har noen tenkt på at mange av rakettene er produsert i Asia? Noen som kan finne ut hvor mange denne industrien sysselsetter i de rammede områdene?

Også slår vi beina under dem ved å la være å kjøpe produktene deres til den ene dagen som mye av årsomsetningen er avhengig av, slik at arbeidsplassene _også_ blir borte?

Jeg vet ikke jeg heller......men vil påstå at det hjelper mer å gi pengene til røde kors eller kirkens nødhjelp...!!

Skrevet

Kan dere ikke kutte ut dette maset nå, og la folk få lov til å bestemme selv. Selvfølgelig veldig snilt av deg og gi, men det går an å gjøre begge deler også.

Selv er jeg ikke begeistret for raketter, har aldri vært det verken før eller nå, men har man barn, så blir det til at man kjøper litt ja.

Å hvem produserer mye av rakettene vi kjøper, er ikke det asia. Har du tenkt på det?

Mulig en større del av pengene man gir kommer frem, men nå er det jo veldig viktig å holde industrien i asia oppe også.

"Kan dere ikke kutte ut dette maset nå...."

Så du synes det er mas å hjelpe de etterlatte og rammede ????

Hmm.....jaja.....

Skrevet

Nok en gang: man kan gjøre begge deler.

Og det stemmer det shandy sier, at det faktisk er asia som produserer rakettene.

Så det vil slå tilbake på dem dersom alle skulle boikotte.

Men, jeg er helt enig i at man skal støtte opp og gi! Helt klart, og jeg har også gitt både gjennom telefonen, og på bøsse.

Har kjøpt litt raketter til imorgen likevel, det går an å gjøre begge deler for de aller fleste, vil jeg tro.

Skrevet

Og det stemmer det shandy sier, at det faktisk er asia som produserer rakettene.

Men, jeg er helt enig i at man skal støtte opp og gi! Helt klart, og jeg har også gitt både gjennom telefonen, og på bøsse.

Har kjøpt litt raketter til imorgen likevel, det går an å gjøre begge deler for de aller fleste, vil jeg tro.

Helt enig!!!

Men jeg blir virkelig frustrert og sint når folk mener at det blir for mye "mas" og for mye snakk om dette i media!! At folk kan få seg til å si noe slikt!"!!!

Skrevet

"Kan dere ikke kutte ut dette maset nå...."

Så du synes det er mas å hjelpe de etterlatte og rammede ????

Hmm.....jaja.....

Å det var det beste svaret du hadde å komme med.

Javel, over og ut i denne tråden.

Skrevet

Fyrverkeriet tilvirkes hovedsaklig i andre asiatiske land (fx Kina og Taiwan) enn de som er rammet av katastrofen.

Skrevet

Helt enig!!!

Men jeg blir virkelig frustrert og sint når folk mener at det blir for mye "mas" og for mye snakk om dette i media!! At folk kan få seg til å si noe slikt!"!!!

Tror Shandy mente at det ble for mye mas om disse rakettene - det er jo bare å se på trådene nedover her - alle omtrent handler om de dumme rakettene, mens det viktig er at vi GIR.

Skrevet

Vel, rakettene er vel allerede kjøpt, er de ikke. Så om rakettene droppes så er det norske importører som rammes, ikke landene som produserer dem.

For meg handler det å droppe raketter mest om at jeg ikke synes det passer seg med raketter. Jeg er rett og slett ikke i særlig festlig humør. Her kommer vi til å smelle av en rakett (vi har rester fra i fjor, tro det eller ei), for å markere det nye året.

Men det store fyrverkeriet blir det ikke fra oss. Av respekt for alle de som ikke har noe som helst å feire.

Beste hilsen fra

Skrevet

rakettene er allerede kjøpt inn, så om vi dropper dem i år er det ikke produsentene som rammes, men de som har importert dem.

Forøvrig er jeg enig i at man godt kan få til begge deler - om man har råd til det. For min del handler det mest om at jeg overhode ikke er i humør til å smelle raketter og feire det nye året på det viset. For mange her i verden har lite og ingenting å feire. Vi har raketter fra i fjor, men kommer til å la dem være hjemme i respekt for dem som sørger.

Beste hilsen fra

Gjest ikke alle har god råd
Skrevet

Jg kjøper ikke raketter så har ingen penger til overs. her blir det tørt brød og vann nyttårsaften. Rakettene må vi bare se etter.

Skrevet

Vel, rakettene er vel allerede kjøpt, er de ikke. Så om rakettene droppes så er det norske importører som rammes, ikke landene som produserer dem.

For meg handler det å droppe raketter mest om at jeg ikke synes det passer seg med raketter. Jeg er rett og slett ikke i særlig festlig humør. Her kommer vi til å smelle av en rakett (vi har rester fra i fjor, tro det eller ei), for å markere det nye året.

Men det store fyrverkeriet blir det ikke fra oss. Av respekt for alle de som ikke har noe som helst å feire.

Beste hilsen fra

"Vel, rakettene er vel allerede kjøpt, er de ikke. Så om rakettene droppes så er det norske importører som rammes, ikke landene som produserer dem."

Men rammer du de norske importørene, rammer du indirekte også produsentene, selv om de kanskje ikke merker noe før til neste år.

petter smart
Skrevet

Hva hadde du sagt dersom politikere, privatpersoner, frivillige organisasjoner osv. etter en katastrofe oppfordret folk til å boikotte stedet du jobber?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...