Gjest vil gi litt Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Noen som veit hvor man kan levere klær som kan bli sendt til ofrene etter flodbølgn i asia? 0 Siter
Gjest vil gi litt Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Til røde kors, kanskje??? kan vel ringe dem å spørre jeg. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 kan vel ringe dem å spørre jeg. Gjør det!!!! Kanskje frelsessarmeen også sender???? 0 Siter
Sør Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Hei, Jeg vil tippe at det koster mer å frakte klær fra Norge til Indonesia, enn det det koster å kjøpe dem lokalt. Dessuten - hvor mye bruk har de for norske klær i tropene? Jeg vil tippe at det er langt bedre å sende norske klær til "barnehjem i Murmansk" enn til Asia. Husk at nøden er minst like stor andre steder - Dafur, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 De sa på radioen i dag at det var bedre å sende penger slik at man kan kjøpe klær der. Frakten for slikt er svindyr, og det er stort byråkrati med hensyn til toll og papirutfylling for få varene inn i de enkelte land. Penger er raskere og mer effektivt ble det sagt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Det er lngt mer praktisk å gi penger. Transport av store oppakninger er svært kostbart, og distribusjonen rundt i et land med delvis ødelagt infrastruktur er dessverre et stort hinder. Penger er langt enklere å håndtere, da alt finnes å kjøpe i disse landene dersom man bare har pengene. 0 Siter
Gjest send penger Skrevet 30. desember 2004 Skrevet 30. desember 2004 Klær produseres lokalt for en brøkdel av hva det koster å sende dem til disse landene, det er 12 timers flyreise, det blir mange liter bensin for å sende klær (tilbake dit de kanskje oprinnelig er produsert). Penger er det beste, enten som rent bidrag til en hjelpeorgaisasjon som røde kors, eller du kan binde deg til å støtte feks "leger uten grenser" i et år. Har du gode, brukte, klær kan du gi dem til frelsesarmeen, de gir noe av dette til trengende her hjemme (feks som nødhjelp til de som i disse timer kommer til vinterkulden bare iført badetøy), resten selges og inntektene går både til nasjonalt og internasjonalt hjelpearbeid. Sumatra er et av stedene der frelsesarmeen har fått lov til å hjelpe, 2/3 av de omkomne er herfra, og sikkert veldig mange av de skadde / hjelpetrengende. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.