Gå til innhold

sende klær til ofrene av flodbølgen

Anbefalte innlegg

Gjest vil gi litt
Skrevet

Noen som veit hvor man kan levere klær som kan bli sendt til ofrene etter flodbølgn i asia?

Gjest vil gi litt
Skrevet

Til røde kors, kanskje???

kan vel ringe dem å spørre jeg.

Skrevet

kan vel ringe dem å spørre jeg.

Gjør det!!!! Kanskje frelsessarmeen også sender????

Skrevet

Hei,

Jeg vil tippe at det koster mer å frakte klær fra Norge til Indonesia, enn det det koster å kjøpe dem lokalt.

Dessuten - hvor mye bruk har de for norske klær i tropene?

Jeg vil tippe at det er langt bedre å sende norske klær til "barnehjem i Murmansk" enn til Asia.

Husk at nøden er minst like stor andre steder - Dafur, osv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De sa på radioen i dag at det var bedre å sende penger slik at man kan kjøpe klær der. Frakten for slikt er svindyr, og det er stort byråkrati med hensyn til toll og papirutfylling for få varene inn i de enkelte land.

Penger er raskere og mer effektivt ble det sagt.

Skrevet

Det er lngt mer praktisk å gi penger. Transport av store oppakninger er svært kostbart, og distribusjonen rundt i et land med delvis ødelagt infrastruktur er dessverre et stort hinder. Penger er langt enklere å håndtere, da alt finnes å kjøpe i disse landene dersom man bare har pengene.

Gjest send penger
Skrevet

Klær produseres lokalt for en brøkdel av hva det koster å sende dem til disse landene, det er 12 timers flyreise, det blir mange liter bensin for å sende klær (tilbake dit de kanskje oprinnelig er produsert).

Penger er det beste, enten som rent bidrag til en hjelpeorgaisasjon som røde kors, eller du kan binde deg til å støtte feks "leger uten grenser" i et år.

Har du gode, brukte, klær kan du gi dem til frelsesarmeen, de gir noe av dette til trengende her hjemme (feks som nødhjelp til de som i disse timer kommer til vinterkulden bare iført badetøy), resten selges og inntektene går både til nasjonalt og internasjonalt hjelpearbeid. Sumatra er et av stedene der frelsesarmeen har fått lov til å hjelpe, 2/3 av de omkomne er herfra, og sikkert veldig mange av de skadde / hjelpetrengende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...