Gå til innhold

Flomkatastrofen


Gjest tiltaksløsogtrist

Anbefalte innlegg

Gjest tiltaksløsogtrist

Jeg sliter med en depresjon på grunn av et samlivsbrudd.

Denne jula har vært helt jævlig. Jeg har ligget apatisk i sengen og har ikke vært ute av huset på flere dager.

Har familie, men har av en eller annen grunn valgt å være alene. Forstår meg ikke selv til tider.

Men jeg har dårlig samvittighet. Jeg kjenner ingen i flomkatastrofen, men likevel er jeg så deppa at jeg ikke ser lyset.

Jeg gjør heller ingen ting om dagen, mens folk mobiliserer for å hjelpe.

Jeg føler meg så jævlig. Har ikke tiltak til en dritt.

Vil hjelpe, vil møte venner, vil møte familie, vil trene, vil jobbe, men blir bare liggende å se i veggen å savne en dame som gjorde det slutt med meg før jul...

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom deg til lege, få medisiner mot depresjonen, så får du litt tiltakslyst, så du orker å ta fatt på - i alle fall noe av - det du skal og vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som de fleste andre dolere, konsentrere deg om kuklengder, sying av gardiner og tyggis på sofaen.

....for enkelte kan disse spørsmålene være veldig eksistensielle....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....for enkelte kan disse spørsmålene være veldig eksistensielle....:)

Ja, det er tydelig at man har ulik horisont i sine betraktninger. På den annen siden kan jo ikke tyggisen bli værende på sofaen i all evighet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi deg selv litt tid til å sørge, og går det ikke over tar du deg selv i nakken, evt oppsøker hjelp. Flomkatastrofen kan jo være en nyttig påminner som setter ditt tap i perspektiv og gjør til at du kan sørge uten å forsvinne ned i selvmedlidenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare innpå

Kom deg til lege, få medisiner mot depresjonen, så får du litt tiltakslyst, så du orker å ta fatt på - i alle fall noe av - det du skal og vil gjøre.

"Kom deg til lege, få medisiner mot depresjonen, så får du litt tiltakslyst, så du orker å ta fatt på - i alle fall noe av - det du skal og vil gjøre."

Medisiner? Hvorfor skal vedkommende ha det egentlig. Det er normalt å sørge og ha kjærlighetssorg. En prosess han må igjennom, så det å løpe til legen for å få noe å døyve dette med er da det reneste tøv.

Hva skal han få da mener du? Lykkepiller - falsk lykkefølelse, OG hva da når han slutter.

Det med piller for noe sånt, er bare å skyve smerten foran seg - utsette den.

Jeg snakker ikke da om mennesker som er tungt deprimerte, og som virkelig trenger medisiner for å fungere. Jeg snakker om han som skriver om kjærlighetssorg.

La det gå sin gang på en naturlig måte, det er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Kom deg til lege, få medisiner mot depresjonen, så får du litt tiltakslyst, så du orker å ta fatt på - i alle fall noe av - det du skal og vil gjøre.

Tuller du? Fyren sier han sliter med en depresjon pga et samlivsbrudd som var FØR JUL! Skal en putte piller i seg for alle naturlige reaksjoner nå da? Slike følelser må ut, for at en skal kunne gå videre i livet. Legger en lokk på det ved å sløve seg med piller, så gjør det bre vondt verre. Da kommer det bakfra som ei kule den dagen du ikke er pillepåvirka lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...