Gå til innhold

Mange tomme graver?

Anbefalte innlegg

Gjest medfølende
Skrevet

Mange av de som er savnet i Sørøst-Asia lever nok ikke lenger. En prest som var på Tv i dag anbefalte folk å holde begravelse og skaffe et gravsted selv om de ikke får noen avdød hjem. Går det an?

Gjest det er vanlig
Skrevet

Ja, jeg er oppvokst i et kystsamfunn med mange som har dødd på havet, det er vanlig, i hvertfall siden etter krigen, å ha en gravstøtte og en seremoni / begravelse i kirken selv om man ikke har et lik eller en urne å jordfeste.

Gjest tv-tittern
Skrevet

Var det det de sa da ?

Innslaget jeg så idag var om at når de får en litt bedre oversikt der nede, så regnet de med at de nordmennene som har savnede (funnet/ikke funnet) ville med tiden få tilbud om å dra nedover, for å se, snakke med flere i samme situasjon, kanskje noen hadde vært sammen med deres kjære osv osv. at sorgen kanskje ble noe lettere å bære etterhvert da. Har ikke hørt noe om at de kan få en grav som er tom ..... MEN nå har ikke jeg fått med meg alt som har vært idag heller da.

Skrevet

På mitt hjemsted er det en gravstøtte på kirkegården, til minne om en mor og en sønn som druknet og aldri ble funnet.

Skrevet

Naturlegvis, heldt eg på å seie. Det er kjempeviktig både med "avslutning" og ein stad å gå i forhold til sorgprosessen. Her i mine trakter er det mange "graver" for folk som aldri kom heim etter å ha forlist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...