Gå til innhold

Dødsulykke

Gjest undrende i natten

Anbefalte innlegg

Gjest undrende i natten
Skrevet

hva i all verden het den ojleplattformen som var utsatt for den store brannen på slutten av 70 eller begynnelsen av 80-tallet?

Gjest undrende i natten
Skrevet

Bravo var det vel, tror jeg.

sikker? mente det var et lengre navn, men finner ikke noe når jeg søker, men så er jeg j***** dårlig til å søke også...

Gjest undrende i natten
Skrevet

Alexander Kielland? - eller brant ikke den, men veltet?

ah, takk, det var den jeg var ute etter...flott at jeg har dette flotte mediet å forholde meg til...

Skrevet

ah, takk, det var den jeg var ute etter...flott at jeg har dette flotte mediet å forholde meg til...

og da skal jeg late som det var meg du mente! :)

Skrevet

og da skal jeg late som det var meg du mente! :)

var selvsagt deg det refereres til, o store skraphaug... (hørte at Fraglene var det mest populære barnetvprogrammet i norge på P4)

Skrevet

27. Mars 1980 veltet boligplattformen "Alexander L. Kielland" på Ekofisk-feltet i Nordsjøen. Ulykken med plattformen er den verste ulykken i Nordsjøen og på norsk område etter krigen. 123 av de 212 menneskene ombord døde.

http://home.no.net/sbjo/toppage1.htm

Skrevet

Du har også Piper Alpha- ulykken på britisk sektor. Dette var en stor plattform som brant opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...