Gå til innhold

Ønsker hjelp til forett.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Det er bestemt at vi skal ha fylte avokado, men hva kan vi fylle dem med?

(Ikke løk og rømme)

Har masse reker i lake, som vi gjerne skulle ha brukt opp. Noen som har noen forslag på hva vi kan blande sammen med rekene?

Skrevet

Jeg bruker ha reker + avokadobåter, litt havsalt og en sitronbåt på toppen. Kanskje en topp majones. Eventuelt med biter av squash, men bruker som regel bare det dersom jeg ikke får tak i moden avokado.

Selvfølgelig kan man da også fylle avokado med reker, majones eller avokado-krem og en tvist sitron/havsalt.

Ellers har man jo google:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=fylt+avokado&btnG=Search

Gjest fettsuger
Skrevet

Jeg bruker ha reker + avokadobåter, litt havsalt og en sitronbåt på toppen. Kanskje en topp majones. Eventuelt med biter av squash, men bruker som regel bare det dersom jeg ikke får tak i moden avokado.

Selvfølgelig kan man da også fylle avokado med reker, majones eller avokado-krem og en tvist sitron/havsalt.

Ellers har man jo google:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=fylt+avokado&btnG=Search

majones er Overkill!!. Rømme smaker mye bedre!!

Skrevet

majones er Overkill!!. Rømme smaker mye bedre!!

Huff, nå har jeg spist så mye rømme de siste ukene at om jeg ikke ser en rømmeboks igjen på et halvt års tid er det fabelaktig!

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Sitron- eller limesaft, og masse finhakket koriander.

Den tror jeg det må bli.

Flaks at jeg kjøpte en plante koriander i går.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Lettmajones, reker, persille/dill, sitron

Eller kanskje denne?

Får snakke med mannen min. Han lager maten i dag.

Skrevet

rømme og atter rømme

Blanding av rømme og majones, eller creme fraiche og majones.

Gjest fettsuger
Skrevet

Huff, nå har jeg spist så mye rømme de siste ukene at om jeg ikke ser en rømmeboks igjen på et halvt års tid er det fabelaktig!

ja, det er jo smak og behag. Men rømme er liksom litt friskere og syrligere enn majones som kan bli for mektig sammen med avocado.

Går jo an å blande 50/50 da ; )

Skrevet

ja, det er jo smak og behag. Men rømme er liksom litt friskere og syrligere enn majones som kan bli for mektig sammen med avocado.

Går jo an å blande 50/50 da ; )

Jeg har brukt å ha en liten krøll på størrelse med en tommelfingernegl. Hehe. Skal mye til før det blir for mektig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...