Gå til innhold

Smertestillende som samboeren min har fått av lege, eller er det smertestillende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har sterke smerter i venstre arm/nakke/skulder på venstre side. Hun har vært til MR/rønken/ultralyd uten at legene kan si noe sikkert hva det kan være. Den siste legen hun var hos på konsberg sykehus mente med sikkerhet at det var en nerve som lå i klem siden hun mista følsomhet i armen og stadig den sterke smærten. hun har og 3 skiver i nakken som har sklidd ut viser MR. Hun ble i dag overflytt fra kongberg sykehus til Buskerud sentralsykehus der de skulle ta MR på nytt for å bekrefte det sist lege mente var galt med henne. Hun ble samme kveld skrevet ut fra sykehuset uten noe MR eller annen serlig proff undersøkelse. Fikk bare en pose med medikamenter vi ikke har sett før... Begynte å lese litt på pakningsvedlegget og så at den ene medesinen er til bruk ved psykriatiske lidelser og slik, så det vi lurte på er vel om medikamentene Arthotec og Largacil kan gi noe bra virkning sammen mot smerter. Til opplysning har samboeren min tidligere vært brystopperert for kreft, hun har ingen prykriatiske lidelser, hun ble og grundig undersjøkt for kreft på kongsberg sykehus uten at det var noe antydning av slik sykdom. Vi ble urolig av medisineringen og den proffe hjelpen hun fikk på sykehuset i dag. På kongsberg sykehus ble hun lagt rett inn for smærtelindring og fikk da 10mg morfin 4 ganger pr dag uten at smærtene gikk serlig vekk. Legen på kongsberg sykehus sa at slike smærter og nerver som ligger i klem kan føre til lammelser, noe som legen på buskerud sentralsykehus lo av. Beklager et så rotete oppsatt av et innlegg, men er ganske frustrert her....

Fortsetter under...

Gjest også kronisk syk
Skrevet

jeg har store kroniske smerter og går på flere smertestillende samtidig for å få stor nok effekt. Sammen med disse smertestillende tar jeg en lav dose Largactil. Hvis dere leser vedlegget til medisinen VELDIG nøye vil dere finne ut at det står der at Largactil i dag også brukes for å forsterke virkningen av andre medisiner. f.eks smertestillende medisiner.

Skrevet

jeg har store kroniske smerter og går på flere smertestillende samtidig for å få stor nok effekt. Sammen med disse smertestillende tar jeg en lav dose Largactil. Hvis dere leser vedlegget til medisinen VELDIG nøye vil dere finne ut at det står der at Largactil i dag også brukes for å forsterke virkningen av andre medisiner. f.eks smertestillende medisiner.

Takker for svaret. Jo jeg så og at det sto det med sammen med andre medesiner, men ville høre litt her for å bli mere sikker :). Takk for hjelpen i en litt frustrerende situasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...