Gå til innhold

Forsto ikke alvoret

Anbefalte innlegg

Gjest enn du da?
Skrevet

"Mange forsto ikke alvoret, og ble stående å se de livsfarlige bølgene komme."

Det verste er, at hadde jeg vært der, ville jeg sannsynligvis gjort det samme. Jeg har alltid vært fascinert av store bølger på stranda, og ville neppe skjønt alvoret av dette.

Gudskjelov at jeg ikke var der.

Skrevet

Hadde nok stått og sett jeg også -slik alle da som er døde nå må ha gjort. Det som skjedde - og helt uten advarsel - skjer jo bare på film.

da jeg var i Portugal var det rødt flagg på strendene om det var farlige understrømmer etc. - man tror jo liksom at alt er lagt til rette og at alt få rman beskjed om. Dette kunne jo INGEN fatte.

Skrevet

Ville ikke forstått det. Forsto ikke engang alvoret når jeg sto opp og så bølgene treffe Phuket på de første nyhetssendingene.

Forsto det ikke før tallene over døde (og mulige døde) begynte å tikke inn for alvor.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

JEg har forståelse for at mange ikke skjønte alvoret. Jeg kan bare svare for meg selv og si at dersom jeg hadde vært nede på selve stranden og sett at havet plutselig trakk seg mange meter tilbake, ville jeg tatt bena fatt og kommet meg avgårde. Men da må man selvfølgelig vite på forhånd at dette er helt unaturlig av naturen å oppføre seg slik og at det er et tegn til å komme seg avgårde.

Men at det var fascinerende å se og at man ble litt trollbundet, det forstår jeg.

Skrevet

JEg har forståelse for at mange ikke skjønte alvoret. Jeg kan bare svare for meg selv og si at dersom jeg hadde vært nede på selve stranden og sett at havet plutselig trakk seg mange meter tilbake, ville jeg tatt bena fatt og kommet meg avgårde. Men da må man selvfølgelig vite på forhånd at dette er helt unaturlig av naturen å oppføre seg slik og at det er et tegn til å komme seg avgårde.

Men at det var fascinerende å se og at man ble litt trollbundet, det forstår jeg.

Ja guri - særlig når man ser den svensken som står på hotellet og filmer og prater og ser beundrende på vannmassen - helt til et ektepar som ikke klarer åholde seg fast blir skyllet vekk - det er så UTROLIGE krefter, men tror det nesten ikke!

Skrevet

Må innrømme at jeg nok ikke heller ville forstått alvoret. Så jeg forstår godt alle som bare ble stående og kikke. Men jeg ville nok ikke gått utover og plukket fisk, slik mange visstnok gjorde. Tror jeg, hvertfall..

Skrevet

Hadde nok blitt rimelig paralysert. Kanskje trukket meg noen skritt tilbake og stått og sett på.

Når bølgen hadde kommet for fullt så hadde det vel vært for seint

Skrevet

Er også fasinert over hav og bølger, så det spørs om jeg hadde blitt værende.

Skrevet

Som kroppogsjel sier, så tror jeg bestemt at jeg hadde skjønt at det var alvorlig fare på ferde når havet plutselig trekker seg tilbake unormalt mye. Men hadde jeg ikke sett det, men kun en bølge i det fjerne så hadde jeg nok ikke trodd den skulle nå meg, og blitt stående og sett på.

Skrevet

P.g.a. utdannelsen min, ville jeg ha skjønt alvoret, hvis jeg hadde sett at sjøen trakk seg så mye tilbake.

Skrevet

jeg hadde ganske sikkert staat og glodd som en annen idiot. Aldri verden om jeg hadde sett alvoret... foer etterpaa.

Skrevet

Det er vanskelig å si. Jeg håper jo at jeg hadde forstått alvoret, men sannelig om jeg er sikker på at jeg hadde gjort noe annet enn å bli stående og sett hva som skjedde.

Men, dersom vannet hadde trukket seg veldig mye tilbake, håper og tror jeg at jeg hadde hørt på instinktet som forteller at når noe så uvanlig og unaturlig skjer, så er det bare å snu og løpe, for sikkerhets skyld.

Jeg tror ikke en kan vite på forhånd hvordan en hadde reagert når noe skjer så plutselig.

Skrevet

Diskuterte faktisk dette med en venn igår og jeg kom frem til at jeg ikke hadde forstått hva som hadde skjedd..

Gjest tjohooo
Skrevet

Tenker det samme. På toppen av det hele hadde jeg sikkert hatt en del øl innabords, og oiiii jippi bølger, nå skal jeg ut og surfe liksom. Huff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...