Gå til innhold

'Ulovlig operasjon'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette for slags åndssvak melding som spretter opp med minutters mellomrom og som lukker Opera?

'Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli avsluttet. Hvis problemet fortsetter, bør du kontakte leverandøren.'

Skrevet

Den dumme meldingen der får jeg også en gang i blant, uten at jeg har gjort noe uvanlig eller ulovlig. Aner ikke hva det betyr, men venter spent på svar fra andre her.

Skrevet

Installer http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=432 og rapporter bug på https://bugs.opera.com/wizard/ - husk å skrive hva som utløser kræsjene (en bestemt side, noe du gjør, etc). Du kan laste opp loggen etter du har sendt inn rapporten.

Takk for svar, men hvorfor skal jeg drive å rapportere bug?

Jeg installerte som du sa, og det som endret seg er at nå kommer det opp en liten melding om 'Crash' istedet for 'ulovlig operasjon'. Så lukkes Opera.

Skrevet

Takk for svar, men hvorfor skal jeg drive å rapportere bug?

Jeg installerte som du sa, og det som endret seg er at nå kommer det opp en liten melding om 'Crash' istedet for 'ulovlig operasjon'. Så lukkes Opera.

Fordi Opera ikke kan fikse feilen uten at de vet om den? Dersom dette krasjet hadde oppstått for de som jobber med testing internt så hadde de jo fikset problemet før de ga ut programmet. Ergo vet de ikke om problemet, og uten å vite om det kan de ikke fikse det. Programutviklere er svært sjelden synske, de er bare mennesker med en jobb som du og jeg.

Det tar deg omtrent like lang tid å fylle ut bugrapportskjemaet som det tok deg å klage på problemet her. Den eneste forskjellen er at å klage på det her gjør ingenting for å fikse problemet ditt :)

Skrevet

Fordi Opera ikke kan fikse feilen uten at de vet om den? Dersom dette krasjet hadde oppstått for de som jobber med testing internt så hadde de jo fikset problemet før de ga ut programmet. Ergo vet de ikke om problemet, og uten å vite om det kan de ikke fikse det. Programutviklere er svært sjelden synske, de er bare mennesker med en jobb som du og jeg.

Det tar deg omtrent like lang tid å fylle ut bugrapportskjemaet som det tok deg å klage på problemet her. Den eneste forskjellen er at å klage på det her gjør ingenting for å fikse problemet ditt :)

Men må jeg si hvilke nettsider jeg er på? Er altfor paranoid til det. Ok, Dabladet og VG går an, men ellers, helst ikke. Det crasjer oftest på Dol, forresten.

Skrevet

Men må jeg si hvilke nettsider jeg er på? Er altfor paranoid til det. Ok, Dabladet og VG går an, men ellers, helst ikke. Det crasjer oftest på Dol, forresten.

Skriv i alle fall hvor det krasjer oftest.. de kommer neppe til å bry seg med å spore deg opp :) Du trenger jo ikke å oppgi navn eller noe, bare en anonym epostadresse.

Skrevet

Skriv i alle fall hvor det krasjer oftest.. de kommer neppe til å bry seg med å spore deg opp :) Du trenger jo ikke å oppgi navn eller noe, bare en anonym epostadresse.

Det er her på dol det, ca hvert tredje minutt.

Jeg bør kanskje ta det som et tegn på å slå ihjel tid et annet sted...

Skrevet

Det er her på dol det, ca hvert tredje minutt.

Jeg bør kanskje ta det som et tegn på å slå ihjel tid et annet sted...

Jeg har samme problem her på DOL, men bare i perioder.. men siden jeg bruker Linux får jeg ikke noen skikkelig kræsjlogg, og da er sånne tilfeldige kræsjer nesten umulig å finne ut av. Så om du vil rapportere med kræsjlogg så hjelper du ikke bare deg selv, men meg også :)

Skrevet

Jeg har samme problem her på DOL, men bare i perioder.. men siden jeg bruker Linux får jeg ikke noen skikkelig kræsjlogg, og da er sånne tilfeldige kræsjer nesten umulig å finne ut av. Så om du vil rapportere med kræsjlogg så hjelper du ikke bare deg selv, men meg også :)

Har akkurat sendt en rapport. Men sender jeg det riktige? De tallene som ramses opp i crasj-meldingen...?

Skrevet

Har akkurat sendt en rapport. Men sender jeg det riktige? De tallene som ramses opp i crasj-meldingen...?

I kræsj-meldingen får du beskjed om et filnavn. Du må sende filen(e) den peker til. Det skal være en funksjon for å laste opp filer etter du har sendt bugrapporten.. eller kanskje det er sånn at du får en mailadresse å sende det til, husker ikke helt. Men de kontakter deg sikkert og spør etter filene hvis de ikke har fått det som trengs. Tror det holder å sende en av filene, med notis om hvilken side den kræsjet på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...