Gå til innhold

Røde Kors tar 35 kroner i gebyr for å sette inn penger i postbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro på senteret i dag. Tenkte jeg skulle gi 500 kroner til Røde kors sin konto. Det viste seg at de tok gebyr for dette. Leger uten grenser tok ingenting så jeg valgte å sette inn penger til dem istedenfor.

Så de som ønsker å sette inn penger på postbanken, som ikke har nettbank eller telegiro, bruk en annen organisasjon enn Røde kors. Pengene kommer frem likevel !.

alternativt kan man jo ringe nr fem ganger da.

Gjest banksjef
Skrevet

eh, jaha? og hvordan tar røde kors dette gebyret? via postbanken, at banken gjør det for de? neppe.

du tror ikke det er postbanken som tar dette gebyret, da? for å sette inn penger på konto i annen bank? jeg antar at leger uten grenser har konto i postbanken, og at det derfor ikke koster noe ekstra å sette inn penger der. alle banker praktiserer dette, men man kan jo diskutere om det er rett av postbanken å ta dette ekstragebyret i slike tilfeller. men for all del, sett inn penger hvor du vil for min del.

Skrevet

Du, det er nok mer sannsynlig at det er postbanken som står bak gebyret.

Tror du får kjefte på dem isteden. Som regel er det banker som tar gebyr for å sette inn hvis pengene skal på konto i en annen bank.

(hvis noen mener det er feil, får dere korrigere meg).

Gjest tøys og tull
Skrevet

Tøys! Røde kors tar ikke noe gebyr, det er det banken som gjør. At du og leger uten grenser har samme bankforbindelse, og du dermed slipper mindre gebyr, har jo ingenting med det å gjøre, Hvis jeg har konto et annet sted, betaler jeg gebyr for å sette inn penger hos leger uten grenser.

Skrevet

Leste i en avis i dag at Postbanken nå har fjernet sine gebyrer på henholdsvis 35kr / 65kr.

Alle Postbankens inntekter hittil fra gebyrer på innbetalinger til flomofrene vil bli overført flomofrene.

Skrevet

Tøys! Røde kors tar ikke noe gebyr, det er det banken som gjør. At du og leger uten grenser har samme bankforbindelse, og du dermed slipper mindre gebyr, har jo ingenting med det å gjøre, Hvis jeg har konto et annet sted, betaler jeg gebyr for å sette inn penger hos leger uten grenser.

Hehehe.....litt hissige??? Godt ikke bare er meg!!!

Røde kors er en fantastisk frivillig organisasjon!!!!!

Skrevet

Hehehe.....litt hissige??? Godt ikke bare er meg!!!

Røde kors er en fantastisk frivillig organisasjon!!!!!

Innlegget mitt var ikke en protest mot Røde Kors, heller ikke at man ikke skulle gi penger til dem. Men heller at å overføre penger i postbanken kan medføre gebyrer som man helst vil slippe. Så bruk heller nettbaken eller telefonen.

Gjest tøys og tull
Skrevet

Innlegget mitt var ikke en protest mot Røde Kors, heller ikke at man ikke skulle gi penger til dem. Men heller at å overføre penger i postbanken kan medføre gebyrer som man helst vil slippe. Så bruk heller nettbaken eller telefonen.

Hvorfor skrev du at det var Røde Kors som tar gebyret da? Hvis du mente at det var banken som gjorde det?

Skrevet

Hvorfor skrev du at det var Røde Kors som tar gebyret da? Hvis du mente at det var banken som gjorde det?

Og like viktig: hvorfor skrev vedkommende at man heller skulle gi pengene til en annen organisasjon enn Røde Kors?

Skrevet

fordi banken sier at det er Røde Kors som tar gebyret

men uannsett så er det vel ikke så mange som går personlig til postbanken og overfører penger til dem. De fleste gjør vel det via nettbank og telefon så det spiller neppe noen rolle for Røde kors. Bare ergerlig at det er slik, uannsett hvem som har ansvaret for det

Skrevet

Og like viktig: hvorfor skrev vedkommende at man heller skulle gi pengene til en annen organisasjon enn Røde Kors?

jeg skrev at hvis man valgte å gå til postbanken for å overføre penger så må man belage seg på et gebyr. Da kan man heller gi til de andre organisasjonene som ikke tar gebyr.

men man løser jo problemet med å ringe givertelefonen deres eller overføre via nettbank/telegiro (som ikke fungerte for meg denne gangen)

Gjest bjørnebær
Skrevet

fordi Røde Kors ikke er alfa og omega!. Det finnes faktisk også andre gode organisasjoner å gi til.

Skrevet

Det tas ingen gebyrer dersom man putter penger på en av alle insamlingsbøsser som er plasert rundt, hverken av banken eller av andre!!!

Skrevet

Hva med å legge inn en kommentar hvor du korrigerer overskriften din?

Skrevet

Hvis du har så lite peiling som dette er det bedre at du holder kjeft!

Gjest Timari
Skrevet

Hvis du har så lite peiling som dette er det bedre at du holder kjeft!

ja du får ha en fortreffelig kveld du også:)

Engasjementet er på topp ser jeg. Keep it up!

Skrevet

ja du får ha en fortreffelig kveld du også:)

Engasjementet er på topp ser jeg. Keep it up!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...