Gå til innhold

hårfjerning

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer jeg!
Skrevet

Hei

Er det noen som har noen gode råd?

Jeg er så lei av å barbere meg nedentil, for jeg får nupper og det vokser ut før jeg får sukk for meg, selv om jeg bruker helt nye blad på høvelen. Jeg tenkte derfor på om jeg skulle prøve noe nytt, er det noen som har erfaring med voks?

Har ikke tro på weet sin voks da jeg har prøvd denne typen på leggene og resultatet ble ikke bra. Har noen prøvd noen andre typer voks? Hvilke merke og hvor får jeg kjøpt det?

Har noen prøvd hårnappemaskin? Er det noe å anbefale?

Fortsetter under...

Gjest hårfjerningskrem
Skrevet

Jeg får nupper uansett hvordan jeg barberer meg eller om jeg bruker voks (også i salong), hudpleieren sier det er vanlig problem hvis man har litt sensibel hud.

Har du lys hud og mørkt hår, ville jeg prøvd laser, ihvertfall på det som er utenfor bikinikanten. Søk på laser og hårfjerning, så finner du mye om dette på nettet.

Jeg tåler godt hårfjerningskrem, så det er det som fungerer fint for meg (har for lyst hår for at laser er effektivt).

Skrevet

Hva med å gjøre det i en hudpleie-salong?

Skulle voks eller annet faenskap nærmet seg underlivet mitt skulle iallefall noen proffer få ordna det.

Gjest bare lurer jeg!
Skrevet

Hva med å gjøre det i en hudpleie-salong?

Skulle voks eller annet faenskap nærmet seg underlivet mitt skulle iallefall noen proffer få ordna det.

det er jo ganske dyrt så det har jeg ikke råd til å gjøre så ofte. Dessuten syns jeg ikke det ville vært så artig å kle meg naken for en hudpleier. Men takk for tipset.

Gjest bare lurer jeg!
Skrevet

Jeg får nupper uansett hvordan jeg barberer meg eller om jeg bruker voks (også i salong), hudpleieren sier det er vanlig problem hvis man har litt sensibel hud.

Har du lys hud og mørkt hår, ville jeg prøvd laser, ihvertfall på det som er utenfor bikinikanten. Søk på laser og hårfjerning, så finner du mye om dette på nettet.

Jeg tåler godt hårfjerningskrem, så det er det som fungerer fint for meg (har for lyst hår for at laser er effektivt).

hvilken type hårfjerningskrem bruker du da?

Gjest bare lurer 5
Skrevet

ka vil det si at hårene er for lyse??

blir ikkje hårene fjernet md laser da uasnett ka mørkhetsgrad?

skjønte ikkje helt dette og hadde vert fint om du kunne svart meg :)

Mhv bare lurer 5

Annonse

Gjest hårfjerningskrem
Skrevet

Mhv bare lurer 5

Laseren fører sterkt lys / varme gjennom håret og ned i hårsekken, som brennes opp / ødelegges. Huden bør være lys, så ikkke huden blir varm (det vil være vondt). Og som du vet fra naturfagtimen (og forskjellen på å ha på seg en hvit og en sort genser i solen), så leder mørke farger (mørke hår) varme veldig godt, mens lyse farger bare reflekterer varmen bort.

Så hvis håret er lyst, føsres lite varme gjennom håret, og hårsekken vil ikke bli varm nok til å bli ødelagt.

De forsker / utvikler nye typer lasere som skal fungere på lyse / røde hår også, men hittill har de ikke funnet en god løsning. Det hjelper ikke å farge håret, da det er det håret som er under hudoverflaten og som går ned i hårroten som er viktig, og det blir jo ikke farget ved hårfarging.

Jeg tåler alle typer hårfjerningskrem (du spurte om merke), du får bare prøve deg frem.

Gjest bare lurer 5
Skrevet

Mhv bare lurer 5

takker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...