Gå til innhold

Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt

Jeg er en ung mann på 29 år, som i lengre tid har vært plaget med ubehag i underlivet. I over ett år har jeg mer eller mindre hele tiden følt at penis kjennes kald og "ufølsom" på en måte, i tillegg til at det kjennes ut som jeg må tisse hele tiden. Jeg fikk påvist prostatitt i fjor på denne tiden, og fikk antibiotika for det. Det hjalp for en liten periode, men plagene kom raskt tilbake. Fikk da en ny penicilinkur (temmelig hard!), men plagene kom også nå tilbake. Ble så henvist til spesialist på RiT, men han kunne ikke si noe mer heller. Men nå er jeg lei...! Dette går utover livskvaliteten min, og jeg er redd for at det kan være noe alvorlig. Hva kan dette være? Og hvis det er kun prostatitt dette dreier seg om; hva kan gjøres for å bli kvitt dette?

Veldig takknemlig for raskt svar!!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16919-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Det som kalles "prostatitt" er sjelden en infeksjon med bakterier, og det er ikke ofte at man blir frisk etter å ha fått antibiotika. Det er mange tilstander som kan gi det ubehaget du beskriver. Når du skriver at penis føles føles kald, og at du må tisse hele tiden, tror jeg heller at dette har noe med reguleringen i nervesystemet å gjøre. Er du "stresset", har du mye å gjøre, mye bekymringer (bl.a. omkring dette), får det nervesystemet til å være i for stor aktivitet, og muskelcellene trekker seg sammen med disse symptomene som resultat.

- Jeg forstår godt at du er lei, og det går alltid utover livskvaliteten at man ikke føler seg helt frisk og pigg, men dette er i alle fall ikke symptomer som gir alarm om en farlig sykdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16919-trenger-hjelp/#findComment-77471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...