Gjest det lurer jeg meget på Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 En nær slektning har gått arbeidsledig 4,5 år - har hatt 13-14 mnd strøjobbing fordelt på flere jobber denne tiden, og en del frivillig arbeid for å ha noe å fylle tiden med. For hver strøjobb tilbakestiller aetat hans "status" som arbeidsledig til null, så han blir aldri "langtidsledig", til tross for at han knapt har jobbet siden år 2000 da han gikk ut av høgskolen med 1 år kulturkunnskap og 2 nesten fullstendige år it (mangler 2 fag). Derfor gir ikke aetat ham noen tilbud, og han blir gående. Han er en grepa kar å ha i jobb, høster alltid uendelig mye skryt og står på.. men en elendig arbeidssøker. Når er man egentlig "langtidsledig"? 0 Siter
Mamta Skrevet 1. januar 2005 Skrevet 1. januar 2005 Tja, det lurer faktisk jeg også på. Har definert meg selv som langtidsledig, da jeg har vært arbeidssøkende i 2,5 år nå. Men har nesten hele tiden vært i deltidsjobber av kortere eller lengre varighet. Så da er jeg nok ikke langtidsledig likevel... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.