Gå til innhold

Hva er langtidsledige?

Gjest det lurer jeg meget på

Anbefalte innlegg

Gjest det lurer jeg meget på
Skrevet

En nær slektning har gått arbeidsledig 4,5 år - har hatt 13-14 mnd strøjobbing fordelt på flere jobber denne tiden, og en del frivillig arbeid for å ha noe å fylle tiden med.

For hver strøjobb tilbakestiller aetat hans "status" som arbeidsledig til null, så han blir aldri "langtidsledig", til tross for at han knapt har jobbet siden år 2000 da han gikk ut av høgskolen med 1 år kulturkunnskap og 2 nesten fullstendige år it (mangler 2 fag).

Derfor gir ikke aetat ham noen tilbud, og han blir gående.

Han er en grepa kar å ha i jobb, høster alltid uendelig mye skryt og står på.. men en elendig arbeidssøker.

Når er man egentlig "langtidsledig"?

Skrevet

Tja, det lurer faktisk jeg også på. Har definert meg selv som langtidsledig, da jeg har vært arbeidssøkende i 2,5 år nå. Men har nesten hele tiden vært i deltidsjobber av kortere eller lengre varighet. Så da er jeg nok ikke langtidsledig likevel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...