Gå til innhold

Håp for det nye året

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig og ekkel
Skrevet

Med stor fare for å virke utrolig selvsentrert i disse fæle tider.. jeg har ingen nyttårsløfter for 2005, kun et håp:

Det er at jeg i løpet av 2005 skal finne min vei for å klare å gå ned de ekstra kiloene jeg bærer på. Eller finne min vei til å leve et godt liv med mine ekstra kilo.

Etter røykeslutt og oppstart med medisiner har jeg i 2004 lagt på meg minst 15 kilo, fra før hadde jeg 10 kilo jeg ønsket å bli kvitt.

Min selvfølelse er på bånn, jeg går ikke lenger ut blandt folk, jeg kjøper ikke lenger nye klær, jeg hater kroppen min, jeg hater at magen henger over trusekanten, at lårene gnisser mot hverandre, at kun joggebuksa passer, at brystene henger, dobbelthaka, fingrene, ALT hater jeg.

Jeg har ikke noen tro på at jeg blir et lykkelig menneske uten å gå ned i vekt. Jeg skjemmes over meg selv, jeg skjemmes over min kropp, jeg unngår andre folk så godt jeg kan, jeg vil ikke at folk skal se.

Gjest Dolika
Skrevet

hva med å gå på et kurs i stilanalyse? Der kan du lære å kle deg så du kamuflerer dine ekstra kilo. Det kan gjøre mye med selvtillitten det også å lære noen slike triks. Hun jeg gikk på kurs hos var veldig overvektig, men hadde sine triks så det var mindre synlig. Men jeg skjønner jo ditt ønske om å gå ned i vekt. Du får jo en helsemessig gevinst av det også.

Du får satse på å gå langsomt ned gjennom et kurs der du følges personlig opp. Og husk de tre T'er Ting Tar Tid.

mvh

Skrevet

Du er helt sikkert ikke s¨å ille som du selv sier, men skjønner hvordan du føler deg..

meld deg på en treningssenter, eller gjør noe annet du synes er gøy! Trening hjelper i samarbeid med sunn kost.. Kutt ut sukkeret og få opp motet jente! ; ) Du kan hvis du vil! Lykke til, og godt nytt år til deg..

Skrevet

jeg har vaert der jeg ogsaa. Det ble saa ille at jeg hang opp sjal foran speilet fordi jeg orket ikke se paa meg selv, jeg var en hvalross paa land.

Men dette er ting du kan gjoere noe med selv. Legg om kostholdet, vaer mer i aktivitet og unngaa for gudsskyld disse helvetes 14 dagers slankekurene.

Gjest realistiske forbedringer
Skrevet

Mitt råd til overvektige er alltid: begynn med å gå en liten tur hver dag. Det kan godt være ti minutter til å begynne med. Etterhvert kan du øke til en halv time. Går rundt kvartalet, eller finn et koselig sted i nærområdet. Ikke gå for sakte, men ikke for fort heller. Du skal ikke bli utslitt, bare sånn at du kjenner pulsen bli litt raskere.

Det er mye mer overkommelig med slike turer - og det kan hjelpe deg godt igang med slankingen - enn å legge store planer om treningssenter.

Hvis du i tillegg øver det dag for dag på å spise LITT mindre av det usunne og LITT mer av det sunne, så er det bra. Feks hver gang du har lyst på en sjokolade, så spis ihvertfall en frukt FØRST.

Det viktigste er å sette seg SMÅ overkommelige mål, så små at du vet du kan klare det. Det er bedre enn store skippertak /store endringer som er vanskelig å følge opp.

Husk at med mange bitte små endringer over lang tid, så når du målet ditt!

Skrevet

Gled deg iallefall over røykeslutt!! Det er kjempebra!!!! Selv har jeg også lagt på meg pga. røykeslutt, og det er svært irriterende. Har tatt av noe, og meldt meg på Grete Roede for å få et puff til å klare de siste 5 kg. La på meg et par kilo på sommeren og ytterligere to når jeg sluttet å røyke.

Skrevet

Har du klart å ta standpunkt til hvordan du vil jobbe for å få redusert vekten din?

Dersom du klarer å ta beslutningen om å følge et opplegg, så er det overkommelig å bli kvitt 25 kg.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...