Gå til innhold

Hvilke andre ulykker/katastrofer har gjort dypest inntrykk på dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Jeg husker Scandinavian star veldig godt. Kjente ingen som var berørt av den. Så husker jeg Estonia ulykken som var grusom. Kjente ingen som var med der heller.

Åsta ulykken ble jeg indirekte innvolvert i fordi onkelen min, som bodde hos oss på den tiden jobbet i NSB og var med på å identifisere ofrene. Da fikk jeg en del "inside information" som jeg syntes var tøft å hanskes med. Dessuten skulle en veninne vært med på det toget, men som trakk seg pga influensa.

Beslan tragedien gikk aldri helt opp for meg av en eller annen grunn.

Hva husker dere?

Skrevet

Scandinavienstar - den båten skulle jeg med hele familien egentlig vært på, men heldigvis var det utsolgt for billetter den dagen.. Vi hadde billetter til par dager etter... *grøss* Var ikke vår tur den gangen!

Beslan gikk veldig innpå meg og...

Kan heller ikke komme bort i fra Irak-krigen, og andre terrorangrep og trusler..

Skrevet

Den verste tragedien jeg kan tenke meg er når «kanal-kameratene» fra «kapteinkubben» i Tostrupkjellern klarte å trekke terrorens gudfar ut av eksil i Tunis, henge på ham en skuddsikker vest (Fredsprisen) og innsette ham som «president» i Terrorstan.

En kommende ulykke er at vi aner en rød-grønn koalisjon på vei mot regjeringskvartalet. Naturen er nådeløs, katastrofer har skjedd og vil skje, og det får vi ikke gjort noe med. Denne rød-grønne koalisjonen derimot...

Skrevet

Alexander Kielland-ulykken gjorde et stort inntrykk pga at faren min jobbet på plattformen som Alexander Kielland hadde broforbindelse med. Han var heldigvis hjemme da dette skjedde, men mistet flere gode venner..

Ellers gjorde Beslan et nesten like stort inntrykk som flomkatastrofen i disse dager.

Scandinavian Star er også noe jeg husker svært godt.

Skrevet

Alexander Kielland-ulykken gjorde et stort inntrykk pga at faren min jobbet på plattformen som Alexander Kielland hadde broforbindelse med. Han var heldigvis hjemme da dette skjedde, men mistet flere gode venner..

Ellers gjorde Beslan et nesten like stort inntrykk som flomkatastrofen i disse dager.

Scandinavian Star er også noe jeg husker svært godt.

terroraksjonen mot WTC!!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Alexander Kielland-plattformen.

Scandinavian Star.

Diverse kriger vi har fått direkte inn stua via i TV-ruta. Og DET er jo hele cluet! Vi bryr oss om det mediene viser oss!!!!! Det andre vet vi jo ikke om. Vi tar for god fisk at det vi får se er det som er viktigst å bry seg om her i verden.

Så er det noen standhaftige sjeler som prøver å nevne andre katastrofer her i verden,som ikke er like 'underholdende' og dermed ikke får mediedekning, men de blir pepet ut...

Skrevet

Beslan-tragedien husker jeg, det var fryktelig.

Og den gissel og skytetragedien i usa, med skolebarna som ble skutt. Forferdelig!

Jeg husker scandinavian star-ulykken. Hvor uvirkelig det var da vi hørte om det.

Alexander Kielland-ulykken gjorde inntrykk, da var jeg fortsatt barn og jeg husker hvor ute av seg alle i nærmiljøet var. Det var en skremmende stemning jeg følte på da.

Skrevet

Beslan (WTC, som jo ikke var noen ulykke, men som var aldeles grusomt alikevel).

Skrevet

Den første katastrofen jeg kan huske og ha merket meg med var i 1972 tror jeg. Det var da en båt fra bergesens rederi som gikk ned. det var kun en som overlevde, og han lå i sjøen ca. tre døgn før han ble reddet.

Skrevet

Verdens stadige sultkatastrofer. Hjertet mitt blør hver gang jeg ser slikt på tv.

Andre som hittil ikke er nevnt:

Terroraksjonen i teateret i Moskva.

Torghatten flyulykken.

Helikopterstyrten ved Norne i september 1997.

Skrevet

Beslan, WTC og Dubrowka-teateret har gjort inntrykk. Og så så klart Åsta, Sleipner, Caledonien brannen, Skandinavian Star og Estonia...

Ulykker/katastrofer der barn er involvert er alltid værst synest jeg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...