Gå til innhold

Hvordan får jeg lastet opp egne bilder på et forum?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger bildehjelp
Skrevet

tar bilder med mobilen min som jeg så sender til epost. Nå vil jeg poste det bildet opp på et forum. Må jeg gå veien om å lagre det på en hjemmeside da først?

hvordan gjør dere det?

Skrevet

På vanlige forum finnes det en "last opp vedlegg"-knapp når du skriver innlegget. Da må du først lagre bildet på maskinen din, så trykker du på "legg til vedlegg" eller noe i den duren, og finner bildet der du har lagret det. Mange steder må man vente på godkjenning før bildet vises.

Ellers kan du legge bildet ut på et sted på internett (andre steder enn mailen din som bare du har tilgang til). Det kan være hjemmeside-område eller område hos f.eks fotoknudsen. Så finner du adressa til bildet, får den inn i innlegget og skriver  foran og bak. Eventuelt kan du trykke på en knapp som heter "sett inn bilde" eller noe, og så lime inn adressa i en liten boks du får opp.

Sånn fungerer det iallefall på de foraene jeg er på, det kan jo hende det er noe annet der du vanker. For ingen av disse tingene funker her på DOL.

Gjest trenger bildehjelp
Skrevet

På vanlige forum finnes det en "last opp vedlegg"-knapp når du skriver innlegget. Da må du først lagre bildet på maskinen din, så trykker du på "legg til vedlegg" eller noe i den duren, og finner bildet der du har lagret det. Mange steder må man vente på godkjenning før bildet vises.

Ellers kan du legge bildet ut på et sted på internett (andre steder enn mailen din som bare du har tilgang til). Det kan være hjemmeside-område eller område hos f.eks fotoknudsen. Så finner du adressa til bildet, får den inn i innlegget og skriver  foran og bak. Eventuelt kan du trykke på en knapp som heter "sett inn bilde" eller noe, og så lime inn adressa i en liten boks du får opp.

Sånn fungerer det iallefall på de foraene jeg er på, det kan jo hende det er noe annet der du vanker. For ingen av disse tingene funker her på DOL.

Tusen takk for tipset. kom på at jeg hadde album på *fotoknudsen så det gikk ann å laste opp bildene der.

Men er det noen muligheter for å forstørre bildet på noe vis? Bildet ble så lite. Er det formatet? eller kan jeg gjøre noen justeringer der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...