Gå til innhold

FU:Bruker du filofax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør, er rett og slett at jeg lurer på om jeg skulle skaffe meg en.

Fram til nå har jeg brukt lapper. Gule lapper. Ved pc'en, på kjøleskapet, i veska. Lapper, lapper, lapper...

Uten dem, glemmer jeg for mye, for jeg er litt surrete innimellom.

1.januar prøver jeg altså å finne et bedre alternativ, og derfor:

Bruker du filofax?

- og ikke minst:

Bruker du den også når det har gått et par måneder, og ikke bare de første ukene? Eller blir det til at lappesystemet kommer ibruk igjen, og en evt. filofax blir liggende?

For og imot folkens,

dette er en enkel nyttårsdags-FU.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. I så stor grad at jeg nå sliter på mitt andre omslag.

Jeg bruker ingen gule lapper, alle avtaler skrives inn i boken. Bakerst har jeg notatark, som jeg bruker til handlelister.

Et viktig poeng er at det er plass til den i vesken min. Derfor har jeg den nest minste varianten.

Gjest Elextra
Skrevet

Brukte Filofax i mange år, og var fornøyd med det. Men for 4-5 år siden gikk jeg helt over til elektronisk kalender.

Gjest Eizoze
Skrevet

Brukte filofax til å oppbevare alle de små gule lappene...

Skrevet

Jeg bruker en pda (lommepc) som elektronisk filofax. Klarer ikke lenger bruke vanlig filofax som jeg gjorde tidligere.

Av og til havner noen gule lapper inni pda-veska i tillegg, men det meste legges inn direkte på pda-en, eller på kalenderen (og andre programmer) på pc-en, og synkroniseres derfra. :-)

Skrevet

bruker TimeBoss jeg - helt grei - til jeg får meg en PALM! :)

Skrevet

bruker TimeBoss jeg - helt grei - til jeg får meg en PALM! :)

Hva er timeboss?

Hvorfor vil du ha en Palm (fremfor en PDA med Windows operativsystem altså). Eller sier du Palm til alle sånne små lomme-pc-er, uansett om det egentlig er av Palm system?

Skrevet

Hva er timeboss?

Hvorfor vil du ha en Palm (fremfor en PDA med Windows operativsystem altså). Eller sier du Palm til alle sånne små lomme-pc-er, uansett om det egentlig er av Palm system?

Ja, drit meg bare ut - jeg sier Palm til dem alle :)

Jeg har en sånn i A6:

http://libro.no/timeboss/

Skrevet

Ja, drit meg bare ut - jeg sier Palm til dem alle :)

Jeg har en sånn i A6:

http://libro.no/timeboss/

Va'kke meninga å drite ut... :-) Bare nysgjerrig, siden du skiller de ulike papirbaserte systemene (ikke kaller alle Filofax uansett, som mange andre gjør).

Anbefaler Dell sine PDA-er forresten, er veldig fornøyd med min! Er en stund siden jeg kjøpte den, så de har litt andre modeller nå. http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx?c=no&id=handheld&l=no&s=dhs

Skrevet

Va'kke meninga å drite ut... :-) Bare nysgjerrig, siden du skiller de ulike papirbaserte systemene (ikke kaller alle Filofax uansett, som mange andre gjør).

Anbefaler Dell sine PDA-er forresten, er veldig fornøyd med min! Er en stund siden jeg kjøpte den, så de har litt andre modeller nå. http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx?c=no&id=handheld&l=no&s=dhs

Tok det ikke så tungt heller . .hehe

Jeg må sette mg inn i det der når jeg får muligheter til å kjøpe en - det jeg vil ha er en som tar Outlooken min på jobben - en dokkstasjon - eller hva det heter. For det er jo når man er utenfor "huset" og skal booke møter at man føler seg litt steinalder når alle drar fram hver sin lille skjerm og jeg tar fra murstein min - hehe

I outlooken har jeg alle arbeisoppgaver etc, tasks . . kommer det også med da?

Skrevet

Hvorfor har jeg gått rundt og trodde de kostet 20.000? - det påståes at vi selger dem billg i en søsterbedrift for 140 Euro - er det så billig da?

Skrevet

Bruker en sånn som dette:

http://www.griegkalender.no/lomme_kal.pdf

Mappe i skinn, med årsny refill. Kjempekjekk størrelse, - den "kupper" ikke veska, men er mer enn bra nok for en oversikt over mitt heller rolige liv ;-)

Har alltid ønska meg en skikkelig, ordentelig filofaks, men synes de blir litt klumpete å dra på. Ikke hatt en sånn sprengfull dagbok siden Pusur og Starlet-dagbøkene på ungdomsskolen! :-)

Skrevet

Tok det ikke så tungt heller . .hehe

Jeg må sette mg inn i det der når jeg får muligheter til å kjøpe en - det jeg vil ha er en som tar Outlooken min på jobben - en dokkstasjon - eller hva det heter. For det er jo når man er utenfor "huset" og skal booke møter at man føler seg litt steinalder når alle drar fram hver sin lille skjerm og jeg tar fra murstein min - hehe

I outlooken har jeg alle arbeisoppgaver etc, tasks . . kommer det også med da?

Ja, du kan få med hva du vil fra Outlook, samt Excel, Word, PowerPoint, PDF-filer, samt bilder, nettsider som kan leses offline osv. Jeg overfører kalender, kontakter og tasks, samt notes, men ikke innboksen i mailen min. Men man kan også det om man vil. Man kan også kjøpe en ekstra docking-/synkroniserings-sak, sånn at man synkroniserer både mot pc hjemme og pc på jobb. Jeg har en slik ekstra kabel på jobb, men bruker den ikke til full synkronisering, bare overfører de filer jeg ønsker fra tid til annen. Min har også mulighet til avspilling av musikk og diktafon-funksjon.

Om maskinen har for lite intern lagringsplass, så kan man bruke CF eller andre typer minnekort for å utvide kapasiteten. Dette gjelder særlig om man skal ha mye musikk.

Dingsen funker også fint til lommeparlør om man skaffer noen programmer for det bruket ifbm. reiser. :-)

En på jobben sverger heller til Sony Ericsson kombi mobil/lommepc, tror den heter P800 (men det finnes flere varianter). Hans har til og med videokamera med lyd.

Så det er mange muligheter, alt etter behov og ønsker. :-)

Skrevet

Hvorfor har jeg gått rundt og trodde de kostet 20.000? - det påståes at vi selger dem billg i en søsterbedrift for 140 Euro - er det så billig da?

Dell sine starter på 2000 kr nå :-)

Det er en del andre om har kosta "skjorta" og litt til. Men i de testene jeg leste før jeg kjøpte min, så fikk Dell bra omtale av sine - masser av muligheter - og til lavere priser enn de fleste konkurrentene.

Selv kjøpte jeg et skinn-etui som er litt mer anvendelig og ålreit enn det som fulgte med, samt en sånn ekstra lade-/synkroniseringskabel som jeg nevnte. Den har også en bil-lader-dings om du er mye rundt ifbm. jobben din. Skjermbeskytterfilm kan også være en god ide, for å unngå riper om man bruker den mye. Og så hadde jeg ekstra minnekort fra før, det vil man fort trenge. Om man ikke kjøper det med fra Dell, så kan man også kjøpe det fra Komplett, fotobutikker osv. senere.

Skrevet

Jepp - og hadde glemt masse uten den! Får snart hetta for jeg har glemt 2005-fyllet til den på jobben..

Den er liten og sort, med ukes sider - en uke over to sider. Bruker den også som lommebok. Her har jeg alle telefnnummerene mine (tilfelle mobilen stryuker med).

Skriver opp avtaler med venner, legetimer, kjøretimer, møter på jobben, ferie, reiser, ja det meste jeg foretar meg kommer inn her.. Når ejg skal ha mensen til og med! ;o)

Har så mye å huske på hver dag og da blir det litt stress, og da er det supert å ha denne som avtalebok - har den alltid i veska og kommer alltid til ha filofax tror jeg..

Skrevet

Jeg hadde filofax før, da var den uunværelig på alle måter, hadde så og si livet mitt i den... det var ikke så lurt da jeg mistet den:)

Men nå lever jeg uten da:) og det funker fint det og:) men har avtale bok på telefonen som har tatt over denne funksjonen:)

Men filofax er ok isegselv:)

Skrevet

Jeg bruker en pda (lommepc) som elektronisk filofax. Klarer ikke lenger bruke vanlig filofax som jeg gjorde tidligere.

Av og til havner noen gule lapper inni pda-veska i tillegg, men det meste legges inn direkte på pda-en, eller på kalenderen (og andre programmer) på pc-en, og synkroniseres derfra. :-)

virker som jeg ikke er den eneste med behov for litt system. ;)

Tror jeg tar en tur på bokhandleren på mandag, jeg. :)

Skrevet

Altså, den "takk for svar"greia skulle under hovedinnlegget, det var ment til alle.

Tror jeg er litt trøtt idag. *gjesper*

Skrevet

Jeg bruker mobilen min og den plinger støtt og stadig ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...