Gå til innhold

Raketter og katastrofe-i går

Anbefalte innlegg

Gjest BjørnarBlåtann
Skrevet

Jeg hadde lovt ungene at vi skulle skyte opp noen raketter på toppen av åsen i går, og vi tuslet oppover rett før midnatt. Da jeg skulle fyre opp rakettene kom det en rødstrømpe av ei dame og smekket til meg fordi jeg hadde kjøpt raketter og fyrte dem opp når det vistnok skulle være et minutts stilhet på grunn av katastrofen, dette forran mine sjokkerte barn.

Er det virkelig mulig å oppføre seg slik?

Skrevet

Du skriver: "en rødstrømpe av ei dame"

Hvilken relevans har fargen på sokkene hennes?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Syns den handlingen var veldig ekstrem. Folk må få lov til å feire som de vil. Hva var din reaksjon da?

Skrevet

Syns den handlingen var veldig ekstrem. Folk må få lov til å feire som de vil. Hva var din reaksjon da?

Han byttet nok sokker! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg gikk selv ut og skjøt opp raketter sammen med mine barn i går og ser ikke noe galt med. Vi har også støttet flere innsamlingsaksjoner, og mine barn er klar over den katastrofen som har rammet Asia.

Det jeg synes er rart, og som mine barn også satte spørsmålstegn med, er at de to minuttene med stillhet som var anonsert i media flere ganger i går ikke ble overholdt. Her jeg bor gikk det raketter i luften fra før midnatt og til en stund etter midnatt. Det var såvist ikke noe to minutters stillhet akurat, dette synes jeg godt folk kunne overholde!!!

Skrevet

Jeg gikk selv ut og skjøt opp raketter sammen med mine barn i går og ser ikke noe galt med. Vi har også støttet flere innsamlingsaksjoner, og mine barn er klar over den katastrofen som har rammet Asia.

Det jeg synes er rart, og som mine barn også satte spørsmålstegn med, er at de to minuttene med stillhet som var anonsert i media flere ganger i går ikke ble overholdt. Her jeg bor gikk det raketter i luften fra før midnatt og til en stund etter midnatt. Det var såvist ikke noe to minutters stillhet akurat, dette synes jeg godt folk kunne overholde!!!

Hei,

Det er da rimelig naivt å ha 2 minutters stillet akkurat ved midnatt på nyttårsaften, hvor folk ofte har drukket, og ikke nødvendigvis ser på klokken, eller tenker på verdenssituasjonen.

Med vennlig hilsen

Gjest BjørnarBlåtann
Skrevet

Du skriver: "en rødstrømpe av ei dame"

Hvilken relevans har fargen på sokkene hennes?

Med vennlig hilsen

Med rødstrømpe mener jeg slike lesber uten BH...

Skrevet

NEI det går ikke an! Hadde det vært meg hadde jeg mokka til dama igjen. Familien min skøyt også opp raketter kl. 12 sammen med alle andre - som man alltid gjør på nyttårsaften.

Katastrofen er tragisk, men hva pokker hjelper den med to minutter stillhet?? Og hvorfor sette dette til kl 12 på nyttårsaften???? HØL I HUET spør du meg. Og det betyr ikke at jeg ikke har sterk medfølelse for de rammede.

Man skal alltid finne på så mye tøv som er umulig å overholde og fullstendig unødvendig!

Skrevet

Hva har legningen (og evt. BH-bruken) hennes å gjøre med hva hun sier om din rakettutskytning?

Har du ikke genuine argumenter?

Gjest begge var respektløse
Skrevet

Nei hun oppførte seg ikke ok.

Men du oppførte deg neimen ikke ok du heller, som ikke kunne vise 2 min stillhet slik det ble annonsert, i respekt for de utallige døde i katastrofen. Dermed kunne du også forklart og lært dine barn noe viktig.

Men det må tydeligvis noen andre lære dem.

Skrevet

du var en festlig fyr.

Skrevet

Hei,

Det er da rimelig naivt å ha 2 minutters stillet akkurat ved midnatt på nyttårsaften, hvor folk ofte har drukket, og ikke nødvendigvis ser på klokken, eller tenker på verdenssituasjonen.

Med vennlig hilsen

Det at folk drikker får da være deres eget problem!!!

Skrevet

Bruker ikke lesber BH, eller er det en spesiell type BH løse lesber du mener???

Skrevet

Det at folk drikker får da være deres eget problem!!!

Hei,

Joda, det er selvsagt deres eget (og families/venners) problem. Det sagt, det er fremdeles et tåpelig tidspunkt å forvente ett minutts stillhet, noe som jo bevises av manglende respons på oppfordringen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Joda, det er selvsagt deres eget (og families/venners) problem. Det sagt, det er fremdeles et tåpelig tidspunkt å forvente ett minutts stillhet, noe som jo bevises av manglende respons på oppfordringen.

Med vennlig hilsen

Hadde nok egentlig passet mye bedre i dag, ca. kl 0800 i morges:))

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg synes i første omgang at man burde kuttet rakettene, men så er det jo gjerne sånn at mange hadde kjøpt inn raketter FØR katastrofen inntraff og hva er da alternativet? Oppbefaring av sprengstoff innendørs? Kaste i søpla? Hvor kaster man sprengstoff? Nei, da er det like godt at man sender opp rakettene synes nå jeg. Ett minutts stillhet kunne man ha valgt på et annet tidspunkt - det vil alltid være noen som ikke overholder det. Fin tanke i teorien, men umulig å overholde i praksis.

Skrevet

Hadde nok egentlig passet mye bedre i dag, ca. kl 0800 i morges:))

Da kunne de sagtens fått en hel times stillhet! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da kunne de sagtens fått en hel times stillhet! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja til og med to, vi sov ihvertfall lenge i dag så her var det stille :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nei hun oppførte seg ikke ok.

Men du oppførte deg neimen ikke ok du heller, som ikke kunne vise 2 min stillhet slik det ble annonsert, i respekt for de utallige døde i katastrofen. Dermed kunne du også forklart og lært dine barn noe viktig.

Men det må tydeligvis noen andre lære dem.

Ikke alle hadde på TV i går kveld, hos oss glemte vi liketil kongens tale. Vi gikk ut et kvarter før midnatt, da slo svigermor som ble igjen inne på TV og fikk med seg dette med ett (to?) Minutters stillhet, noe ho sa fra til oss om da vi kom inn en halv time inn i det nye året. Det er helt vanvittig hva slags rettigheter noen har til å men hva andre skal gjøre *uten* at man vet noe om bakgrunn for dette. Man slår for pokker ikke til folk! Større mangel på respekt syns jeg man skal lete lenge etter. Og jeg syns det er mangel på respekt å forvente at andre mener det samme som oss. Norge er et fritt land, det er da ikke av mabgel på empati eller respekt enkelte valgte å sende opp raketter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...