Gå til innhold

Nyttårsaften og full onkel:(

Anbefalte innlegg

Gjest svigerinnenhans
Skrevet

I går var vi bedt bort til min svoger for å feire nyttårsaften med han, min svigerinne og deresdatter på 14 år.

Sønnen vår er 3 år og han gledet seg veldig. Kvelden var flott, men jeg så med gru på svogeren mins store alkoholforbruk og han ble etterhvert mer og mer høylydt og snøvlete (bare glad og positiv, men likevel...)

Rett før kl tolv skulle vi ut og svogeren min hadde da sittet og drukket i flere timer og slet fælt når han skulle reise seg. Han åpnet ytterdøren og begynte å rope (snøvle) til naboene som lo bak ryggen hans. Datteren på 14 så på moren og sa "NÅ driter han oss ut foran alle!" Og det hadde hun vel rett i.Han sjanglet rundt og holdt stjerneskudd og latet som han fløy.Datteren og kona hans så ulykkelige ut og begge var flaue..

Så løftet han opp sønnen min og snøvlet et eller annet og skulle tenne opp 4 stjerneskudd. Jeg sto bak han for å sikre at de ikke falt og tok to av stjerneskuddene og sikret at gutten min ikke ble redd,men han skjønte ikke noe av det heldigvis.

Uff...det var ubehagelig at en voksen mann kan bli SÅ full når det er barn tilstede. Jeg sa ikke noe, men drar dit aldri igjen når jeg vet han skal drikke...

Skrevet

Det er utrolig ubehagelig å være sammen med så fulle folk, særlig da når man er sammen med barn.

Har selv opplevd dette på alle juleaftener og nyttårsaftener så lenge jeg kan huske da jeg har hatt en alkoholisert og narkoman stefar (som heldigvis er ute av livet mitt)

Holder med deg i at du ikke må dra dit igjen, iallefall når han skal bli så full... synstes rett og slett det er respektløst!

Skrevet

Enkelte skulle vært bedøvd og lagt til sengs på slike dager.

Så unødvendig å drikke seg full når det er barn tilstede.

Skrevet

Huff... Heldigvis skjer ikke det med de vi pleier å feire med. Dessuten er det neppe noen som merker forskjell med eller uten alkohol, de er minst like gale uten alkohol (i positiv betydning)

Skrevet

Jeg og mine to barn feiret nyttårsaften sammen her jhemme, det var veldig hyggelig og helt alkoholfritt.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg rører aldri alkhol når barn er tilstede. Og jeg melder meg gjerne frivillig som edru nettopp fordi jeg synes ikke det hører noe sted hjemme at barn er sammen med fulle folk. Jeg nekter ikke andre å drikke, men av prinsipp synes jeg det er best om noen er helt edru. Så det blir meg det.

Gjest avskyelig
Skrevet

Ikke rart at 2-åringer blir drept av raketter når uvettige menn drikker seg dritings og tror de kan fly.. og etterpå er det vel bort og sende opp raketter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...