Gå til innhold

Angst for angsten


Minda1365380425

Anbefalte innlegg

Minda1365380425

Fikk angst for 10 år siden som det såkalte lynet fra klar himmel. Den gang fikk jeg diagnosen panikkangst. Det har ikke plaget meg siden de første månedene etter at jeg fikk angst, men angsten for angsten ser aldri ut til å bli borte. Klarer meg fint i det daglige med Seroxat. Hvis jeg skulle få et anfall blir det bare med en "episode" som blir fort glemt.

Uten tabeletter blir jeg veldig fokusert på angsten, og "små drypp" av angst tar fort av. Har sluttet flere ganger, men etter noen måneder må jeg til slutt kapitulere. Særlig om sommeren når psykologen min har ferie i 2 mnd er det problematisk, også i jul og helligdager når støtteapparatet er borte. Det er i særlig slike tider jeg blir redd for å få angst, og dermed får det...

Hvordan skal jeg klare å bli kvitt angsten for angsten og ikke gå på piller?

Har snart gått til psykolog i 8 år, og jeg blir visst ikke kvitt det på den måten.

Alle gode råd mottas med takk. Og har noen i hele tatt erfaring med å bli kvitt denne type angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...