Gå til innhold

Gamle brev og postkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor gjør dere av dem? Kaster dere dem eller arkiverer dere? Jeg har alle personlige brev jeg har fått opp igjennom, og det tar plass å oppbevare. Julekort fra i fjor (forfjor) er vel ikke noe å samle på?

Eller hva sier dere andre?

Skrevet

Jeg har også tatt vare på alle personlige brev, men jeg tror jammen ikke det er mer enn 3 stk. De ligger i en eske i kjelleren.

Gjest Dame55
Skrevet

Julekort kaster jeg, men prospektkort gjemmer jeg. Legges i en skuff med strikk rundt, blitt flere bunker i årenes løp.Har prospektkort fra tenårene (40 år siden) som jeg dengang limte på ark og la i plastlommer.

Datteren min gjemmer på alle bursdagkort, det begynte jeg med da hun var 1 år og disse samler hun i en kasse kjøpt på Ikea, har blitt noen år nå og de tas fram og sees på.

Gjest Dame55
Skrevet

Julekort kaster jeg, men prospektkort gjemmer jeg. Legges i en skuff med strikk rundt, blitt flere bunker i årenes løp.Har prospektkort fra tenårene (40 år siden) som jeg dengang limte på ark og la i plastlommer.

Datteren min gjemmer på alle bursdagkort, det begynte jeg med da hun var 1 år og disse samler hun i en kasse kjøpt på Ikea, har blitt noen år nå og de tas fram og sees på.

Tillegg: Brev kaster jeg nok, men har en brevvenninne gjennom 42 år som har gjemt alle brevene mine, satt dem inn i permer. Ganske artig å lese når jeg er der:-)

Skrevet

Gamle brev har jeg brent.

Postkort derimot gjemmer jeg på- og jeg har mange. Skulle ha arkivert dem, men det har ikke blitt.

Julekort ligger ei stund, men hives, de og.

Skrevet

Jeg har også tatt vare på alle personlige brev, men jeg tror jammen ikke det er mer enn 3 stk. De ligger i en eske i kjelleren.

3 stykker...*fnis* jaja

c",)

Tvillingmamma
Skrevet

Har ikke vært noe flink til å ta vare på noe slikt fra tidligere av. Men etter at jeg fikk samboer og ble gift begynte jeg å ta vare på alle postkort, bursdagskort og julekort.

Startet med alle hilsningene vi fikk til bryllupet. De ble limet pent inn i album m/dobbeltsidig tape.

Så fikk vi mange gratulasjons- og kondolansekort etter at jentene ble født. De ville jeg ta vare på og satte de også inn i et pent album på samme måte.

Nå har jentene hvert sitt album hvor jeg etter hver fødselsdag limer inn kortene de fikk, postkort de får i løpet av året osv. Håper det blir artig for dem når de blir voksne.

I tillegg har jeg egne album for julekortene vi får og et album for div takkekort, postkort, bursdagskort o.l. vi voksne får.

Det har blitt en samling de siste årene, men jeg synes det er for galt å kaste det også.

Så er det litt koselig da innimellom å bla gjennom, mimre litt osv.

Skrevet

Jeg kaster ALDRI postkort og brev jeg har fått. Synes det er kjempekoselig å ta fram fra tid til annet og lese gjennom, fra avdøde slektninger og gamle venner jeg ikke har så mye kontakt med lenger, samt barndomsvenner jeg fortsatt ser mye til.

De, samt bilder, er blant eiendeler jeg verdsetter aller mest...da får det ikke hjelpe at det tar mye plass :)

Skrevet

Jeg samler på alle julekortene fra alle år - de ligger sammen med julepynten ;)

Gjest Ikke ta vare på alt
Skrevet

Jeg har mistet mine foreldre, og de (eller min mor regner jeg med) tok var på ALT. Jeg skal iallefall ikke gjemme så mye til mine barn! Det er jo en påkjenning å rydde opp i. En kan liksom ikke kaste før en har kastet et blikk på det. Så jeg er i gang med å rydde og kaste. Her skal det ikke være mer papirer enn nødvendig.

Derimot lagrer jeg viktige opplysninger på data'n. OG jeg tar back-up med jevne mellomrom. Så må en bare passe på å føre opplysnigene over på nye media etterhvert som de kommer.

Er bl.a. i gang med å lage en slektsbok på Word. Det savnet jeg da mine foreldre døde. All info var plutselig vekk. Små historier om oldeforeldre, besteforeldre osv. For ikke å snakke om egene foreldre. Mye som er artig å vite, som de ikke tenker på å fortelle oss.

Skrevet

Jeg tar vare på julefort med biler av slekt og venners barn. Sånne andre tar jeg ikke vare på.Brev kan jeg ikke huske sist jeg fikk. Så de jeg har må være noen kjælighetsbra fra x-en, som ligger i kjelleren hos mamma og pappa.

Skrevet

Jeg tok vare på alle brev tidligere. Så oppdaget jeg at mine mye yngre søsken og venner brukte dem til å leke post. Så jeg kastet mesteparten. Nå verken sender eller får jeg brev. Samler på postkortene.

Vi har forresten noen gamle brev skrevet for ca. 100 år siden, og de er det interessant å lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...