Gå til innhold

Om å møte noen fra "nettet"

Anbefalte innlegg

Gjest Avstandsforelska....??
Skrevet

Jeg er singel, og her i vinter så var jeg inne på en chatte side for nesten første gang. Der traff jeg en veldig kjekk fyr, som jeg har holdt kontekten med via msn. Vi snakkes flere ganger i uka, og har funnet "tonen". Men avstanden mellom oss er ganske stor. Tar 7-8 timer å kjøre, men det går både fly, buss og tog også. Nå har vi så smått snakket om å prøve å møtes.

Men er det veldig dumt av oss å reise ei helg for å overnatte hos den andre uten at vi har møttes i det hele tatt? Tenk om det ikke "klaffer" alikevel? Vi er veldig enige om at det ikke er krav om noe fra noen av oss, men at det kunne vært kjekt å treffes å se hverandre. Og vi har gjesterom, så det er ikke rett i dobbeltsenga :)

Jeg har andre venner der han bor, så det er ikke totalt krise, han kjenner vel ingen her...

Men er det noen som har gjordt noe slik?

Alternative er at jeg besøker mine venner der, også treffes vi på kafe en dag eller noe slik, men jeg liker ham såpass godt at jeg kunne tenkt meg å se mere til ham, hvis inntrykket mitt stemmer... Og da er det dumt med disse andre vennene mine som forventer at jeg skal besøke dem også...

Undre, undre... Har bare lyst til å ta en sjanse også, går det ikke så går det ikke... Men jeg tror det skulle gått bra.

Noen kommentarer noen??

Gjest Dame55
Skrevet

Det kan være anneledes å treffes i virkeligheten enn på nettet. Jeg ville nok bo hos vennene første gangen eller hva med å møtes midtveis mellom dere? Da må dere vel isåfall leie dere inn et sted og det koster jo penger.

Er vel et sjansespill dette her, men kan jo gå bra også. Kjenner et par som chattet noen måneder og hun dro deretter fra Østlandet og til Finnmark for å være der et par uker. Det ble full klaff, et halvt år senere flyttet hun nordover og det har gått bra, bodd der i flere år nå.

Lykke til, uansett hvordan dere bor ved første treff.

Skrevet

Det kan være anneledes å treffes i virkeligheten enn på nettet. Jeg ville nok bo hos vennene første gangen eller hva med å møtes midtveis mellom dere? Da må dere vel isåfall leie dere inn et sted og det koster jo penger.

Er vel et sjansespill dette her, men kan jo gå bra også. Kjenner et par som chattet noen måneder og hun dro deretter fra Østlandet og til Finnmark for å være der et par uker. Det ble full klaff, et halvt år senere flyttet hun nordover og det har gått bra, bodd der i flere år nå.

Lykke til, uansett hvordan dere bor ved første treff.

Vet ikke helt med å møtes på halvveien, da vil jo begge være på et "ukjent" sted, og da blir det fort mye "døtid" om ting ikke stemmer...

Men har vurdert det også, kanskje møtes på et skisted og stå på ski... Hmm. kanskje det kunne vært kjekt...

Takk for innspill :)

*grubler videre...*

Skrevet

Jeg gjorde det, og nå er jeg gift.

You go, girl!

Takk for det!! Bodde dere langt fra hverandre da?

Er jo det jeg har lyst til da. Kjekt å se hva det kunne ført til iallefall!! Angrer mer om jeg ikke tar en sjanse nå iallefall!

Gjest har gjort det
Skrevet

har du sett bilde av han? Synes du han er kjekk å se til? jeg fikk besøk ei hel helg av en type jeg hadde chattet med. Fyren var grei, men ingen kjemi fra min side, glad da han dr. Men han klarte seløvfoølgelig å spørre om det var noe vi skulle bygge videre på. rart han ikke merket at det ikke var noen kjemi fra min side. Ville ikke gjort det igjen. Kun et kort møte første gangen.

Lykke til

Gjest Dame55
Skrevet

Vet ikke helt med å møtes på halvveien, da vil jo begge være på et "ukjent" sted, og da blir det fort mye "døtid" om ting ikke stemmer...

Men har vurdert det også, kanskje møtes på et skisted og stå på ski... Hmm. kanskje det kunne vært kjekt...

Takk for innspill :)

*grubler videre...*

Ja, må jo være et sted hvor det er noe å finne på da. Oppleve noe sammen samtidig som dere skal se hvordan dere trives sammen. Tenkte litt på reiseveien også jeg da jeg skrev midtveis, er jo ganske langt mellom dere.

Skrevet

Takk for det!! Bodde dere langt fra hverandre da?

Er jo det jeg har lyst til da. Kjekt å se hva det kunne ført til iallefall!! Angrer mer om jeg ikke tar en sjanse nå iallefall!

Vi bodde ganske mange mil fra hverandre første året, ja.

Skrevet

Ja, må jo være et sted hvor det er noe å finne på da. Oppleve noe sammen samtidig som dere skal se hvordan dere trives sammen. Tenkte litt på reiseveien også jeg da jeg skrev midtveis, er jo ganske langt mellom dere.

Ja, hadde vært litt lurt å møtes på halvveien slik sett, men det hadde vært greit nok med fly også. Så vi får se :)

Skrevet

har du sett bilde av han? Synes du han er kjekk å se til? jeg fikk besøk ei hel helg av en type jeg hadde chattet med. Fyren var grei, men ingen kjemi fra min side, glad da han dr. Men han klarte seløvfoølgelig å spørre om det var noe vi skulle bygge videre på. rart han ikke merket at det ikke var noen kjemi fra min side. Ville ikke gjort det igjen. Kun et kort møte første gangen.

Lykke til

Ja, har sett bilde av ham. Kjekk! Synes jeg! Føler vi har blitt godt kjent på msn da, men det blir jo noe helt annet når en møtes. men vi får se....

Chatta med en annen tidligere her, han var jo veldig kjekk å prate med, helt til jeg fikk sett bilde av ham.. Uff stakkar, han var sikkert veldig snill, men jeg greide ikke det. Desverre så teller jo utseende litt da i begynnelsen iallefall. Så nå har jeg blokkert ham, men tør ikke å slette ham fra msn... Ikke ennå iallefall :)

Skrevet

Vi bodde ganske mange mil fra hverandre første året, ja.

Kjekt å høre at det klaffer for noen da, selv med litt avstand!

Skrevet

Kjekt å høre at det klaffer for noen da, selv med litt avstand!

Jeg lovet meg selv at vi ikke skulle bli sammen, for jeg orket ikke tanken på å innlede et avstandsforhold. Men denne karen falt jeg hodestups for, så det bare måtte gå som det gikk.

Etter et år bodde vi på samme sted. Avstandsforhold er tøft, det skal jeg si, men det var verdt det. Men jeg hadde ikke innledet et avstandsforhold dersom jeg ikke på forhånd visste at en av oss kunne flytte på seg om det kom så langt. Da hadde det ikke vært vits i.

Skrevet

Jeg lovet meg selv at vi ikke skulle bli sammen, for jeg orket ikke tanken på å innlede et avstandsforhold. Men denne karen falt jeg hodestups for, så det bare måtte gå som det gikk.

Etter et år bodde vi på samme sted. Avstandsforhold er tøft, det skal jeg si, men det var verdt det. Men jeg hadde ikke innledet et avstandsforhold dersom jeg ikke på forhånd visste at en av oss kunne flytte på seg om det kom så langt. Da hadde det ikke vært vits i.

Nei, det er akkurat det da. Ikke ideelt å ha så lang avstand.

Men nå har jeg lyst til å ikke tenke alt så veldig nøye og analysere og planlegge. Jeg har "møtt" en jeg liker godt ut ifra det jeg vet om han, og har lyst til å møte ham! Så frå det gå som det går. Blir det ei helg der vi kan ha det hyggelig sammen (bare som venner) så er det kjekt, blir det noe vi kan bygge videre på så er det å kjekt! Så får vi se hva som skjer..

Har ikke for vane å ha ONS men han skulle jeg gjerne "hoppa" på! Kankje da... Uffa meg, lenge siden jeg hadde et forhold nå så da blir det slik!

Skrevet

Nei, det er akkurat det da. Ikke ideelt å ha så lang avstand.

Men nå har jeg lyst til å ikke tenke alt så veldig nøye og analysere og planlegge. Jeg har "møtt" en jeg liker godt ut ifra det jeg vet om han, og har lyst til å møte ham! Så frå det gå som det går. Blir det ei helg der vi kan ha det hyggelig sammen (bare som venner) så er det kjekt, blir det noe vi kan bygge videre på så er det å kjekt! Så får vi se hva som skjer..

Har ikke for vane å ha ONS men han skulle jeg gjerne "hoppa" på! Kankje da... Uffa meg, lenge siden jeg hadde et forhold nå så da blir det slik!

Jeg er hverken for eller imot ons, men å gjøre det som er føles helt riktig der og da. Da vi møttes visste vi ikke om vi ville bli sammen, men likefullt hadde vi sex samme kveld. Det føltes riktig, og jeg angret ikke et sekund.

Møt ham og se og det blir full klaff, du har ingenting å tape.

Skrevet

Jeg er hverken for eller imot ons, men å gjøre det som er føles helt riktig der og da. Da vi møttes visste vi ikke om vi ville bli sammen, men likefullt hadde vi sex samme kveld. Det føltes riktig, og jeg angret ikke et sekund.

Møt ham og se og det blir full klaff, du har ingenting å tape.

Nei, føler ikke jeg har noe å tape uansett jeg. Så jeg kommer nok til å møte ham, før eller senere. Så får følelsene bestemmer der og da!

Skrevet

Nei, føler ikke jeg har noe å tape uansett jeg. Så jeg kommer nok til å møte ham, før eller senere. Så får følelsene bestemmer der og da!

Lykke til! Dette er jo skikkelig gøy. Jeg hadde puls langt over hundre da jeg skulle møte ham. Og det var rart å møte "stemmen" med ansikt.

Skrevet

Ja, har sett bilde av ham. Kjekk! Synes jeg! Føler vi har blitt godt kjent på msn da, men det blir jo noe helt annet når en møtes. men vi får se....

Chatta med en annen tidligere her, han var jo veldig kjekk å prate med, helt til jeg fikk sett bilde av ham.. Uff stakkar, han var sikkert veldig snill, men jeg greide ikke det. Desverre så teller jo utseende litt da i begynnelsen iallefall. Så nå har jeg blokkert ham, men tør ikke å slette ham fra msn... Ikke ennå iallefall :)

Webcamera er jo en fin ting også - men ikke så dårlig et som jeg har -den skremmer jo vannet av folk - hehe

Skrevet

Jeg gjorde det, med en jeg ble kjent med på nettet. Var ikke snakk om noen flørting eller kjærlighetsforhold fra vår side, bare vennskap.

Og jada, første natten bar det til sengs, selv om begge var så trøtte at vi knapt visste hva vi drev med. Jeg som skulle hjem dagen etter ble 2 uker før jeg reiste hjem for å delta i en begravelse og hente noen flere klær. Så reiste jeg tilbake og ble der.

Snart har vi 6 års jubileum, og har ei jente på 4 år sammen.

Jeg kjente ingen andre der han bodde, men har vært der før. Kjente mange som kjente ham jeg skulle møte. Det var 4-5 timer reisevei.

Skrevet

Eg tok den turen for å treffe ein ukjend nettforelskelse. Vi er gift no.

Eg kjende forøvrig ingen andre på staden. Når du i det minste gjer dét så kan det vel late seg gjere å gjennomføre 1. treffet på ein grei og trygg måte om du syns det er litt tullete å bare reise rett heim til han :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg møtte en på nettet for noen år siden.

Vi ble veldig godt kjent før vi møttes, vi chattet og snakket i telefonen flere ganger om dagen i 2-3 mnd. Det var jo selvfølgelig en sjanse å ta, en person er ikke nødvendigvis den samme på nett som "live". Men jeg tenkte at noen sjanser må man ta her i livet, og ingen skade er skjedd så lenge vi møtes på nøytral grunn.

Avstanden var 200 mil. Første gang møttes vi i en by omtrent halvveis ei helg. Det sa igrunn bare "pang" for begge to... Det ble deretter mye pendling. Jeg jobbet inn masse avspasering, samme gjorde han, så det første året møttes vi omtrent ca. hver 4-5. uke. Det var en travel og også litt trasig tid, men kjærligheten overvant avstandene og adskillelsen når vi ikke fikk være sammen.

Etter et år flyttet jeg disse 200 milene til han. Vi har bodd sammen noen år nå og vi har fått ei herlig lita datter og har det veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...