Gå til innhold

USA vil livstidsfengsle uten bevis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du glemte på nytt å svare på spørsmålet!

Vi som følger med i media har fått med oss at USA har sluppet løs et hopetall Talibaner og andre fanger pga. mangel på bevis.

Den oppkonstruerte problemstillingen din om "varetekt på livstid" og annet svada er som vanlig bygget på dine egne fantasiluftslott og lite annet, i nok et krampaktig forsøk på drittkasting mot de som bekjemper dine venner, terroristene.

Flere bortforklaringer og unnskyldninger for at USA gjør det som Sovjet pleide å gjøre.

Det var ikke OK å gjøre det da, og det er ikke OK å gjøre det nå.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• sence1365380795

5

• Mr Kahn

4

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og hvilken relevans har det til fengsling på livstid i USA, uten lov og dom?

Null, og det vet du.

Hvorfro skulle noen behøve ta stilling til dien fantasier om "varetekt på livstid " og andre oppkonstruerte problemstillinger?

Og hvorfor denne unnvikenheten til å kommentere kritikkverdige norske forhold?

Sykheten i ditt agenda mot amerikanere generellt blir mer og mer tydelig.

Skrevet

Flere bortforklaringer og unnskyldninger for at USA gjør det som Sovjet pleide å gjøre.

Nettopp. Og de har da heller ikke gjort det nå.

Prøv å orientere deg mot virkeligheten.

Skrevet

Nettopp. Og de har da heller ikke gjort det nå.

Prøv å orientere deg mot virkeligheten.

Det sitter folk i årevis uten lov og dom allerede. Akkurat som i Sovjet.

sence1365380795
Skrevet

Vil EU-medlemskap gjøre Norge mer selvstendig i forhold til USA?

Skrevet

Det var akkurat det Stalin sa også - det var en "spesiell situasjon" så man måtte bruke tortur og fengsle mennesker uten rettssak.

Identisk. Og tragisk

I en krigssituasjon må man ofte ty til uortodokse virkemidler, slik man måtte gjøre overfor nazismen.

Vi er nå i krig med en ny form for nazisme, fundamental islam, og må gjøre det som er nødvendig.

Skrevet

Vil EU-medlemskap gjøre Norge mer selvstendig i forhold til USA?

Hei,

Tja - det er vanskelig å si, fordi det avhenger jo av regjeringen. Akkurat nå har vi en regjering som helt ukritisk følger USA. Etter neste valg får vi forhåpentligvis en som kan være litt mer kritisk.

Hvis vi er i EU så har vi kanskje litt mindre innflytelse på utenrikspolitikken, men vi står med en sterkere gruppe. Det er ikke noe poeng å være uavhengig hvis vi bare er enige likevel.

Med vennlig hilsen

Skrevet

I en krigssituasjon må man ofte ty til uortodokse virkemidler, slik man måtte gjøre overfor nazismen.

Vi er nå i krig med en ny form for nazisme, fundamental islam, og må gjøre det som er nødvendig.

Akkurat som Sovjet påstod de var "i krig".

Den eneste krigen du er i er din krig mot virkeligheten.

Skrevet

Les hele artikkelen du, og forhold deg til sannheten - i stedet for å spre løgner her.

Du er jo verre til å gjøre mot USA det du så sterkt kritiserer andre her for å gjøre mot f.eks muslimer.

Møkka samler seg stygt oppover din egen dør Sør. Kanskje på tide å feie litt der først?

Skrevet

Det blir så ynkelig en forestilling å se sånne som sør kritisere USA og Israel for brudd på menneskeretten, når de samtidig støtter regimer som ikke engang vet betydningen av ordet.

Jeg er helt enig i at SOP bør brukes overfor disse krigsforbryterne de har i varetekt. Tas de til fange i en stridssone med våpen, uten uniform eller ansvarlig politisk/militær ledelse, så still dem mot en påle og gjør kort prosess.

Før i tiden var det jo så populært å kapre fly eller ta gisler for å få svina frigitt. Når pakket avlives, så fjerner en den muligheten, og sparer uskyldige liv samtidig. Hardt mot hardt, og ikke noe «vende det annet kinn til».

De tror ikke på Jesus allikavæl.

Godt sagt!

sence1365380795
Skrevet

Hei,

Tja - det er vanskelig å si, fordi det avhenger jo av regjeringen. Akkurat nå har vi en regjering som helt ukritisk følger USA. Etter neste valg får vi forhåpentligvis en som kan være litt mer kritisk.

Hvis vi er i EU så har vi kanskje litt mindre innflytelse på utenrikspolitikken, men vi står med en sterkere gruppe. Det er ikke noe poeng å være uavhengig hvis vi bare er enige likevel.

Med vennlig hilsen

Jeg tenker at et EU-medlemsskap i større grad vil vende oppmerksomheten mot Europa - uansett hva slags regjering vi har? Dermed vil vi bli mindre influert av USA? Som du forstår er jeg en novise når det gjelder norsk utenrikspolitkk, men som bosatt i "mellomeuropa" er det spennende å fundere ,,, helst sammen med andre :-)

Skrevet

Les hele artikkelen du, og forhold deg til sannheten - i stedet for å spre løgner her.

Du er jo verre til å gjøre mot USA det du så sterkt kritiserer andre her for å gjøre mot f.eks muslimer.

Møkka samler seg stygt oppover din egen dør Sør. Kanskje på tide å feie litt der først?

Enda mer irrelevant vås fra deg.

Skrevet

Jeg tenker at et EU-medlemsskap i større grad vil vende oppmerksomheten mot Europa - uansett hva slags regjering vi har? Dermed vil vi bli mindre influert av USA? Som du forstår er jeg en novise når det gjelder norsk utenrikspolitkk, men som bosatt i "mellomeuropa" er det spennende å fundere ,,, helst sammen med andre :-)

Hei,

Jo, med et EU medlemskap (i et EU med felles utenrikspolitikk) så har du selvsagt helt rett i at utenrikspolitikken vil bli nærmere EU.

Hvis Norge står utenfor, så er utenrikspolitikken vår i prinsippet mer uavhengig, men i praksis så er jo linjen meget nært USAs. Det kan forhåpentligvis endre seg når vi får en ny regjering, som kanskje legger seg nærmere EU, eller mer uavhengig.

Med vennlig hilsen

sence1365380795
Skrevet

Hei,

Jo, med et EU medlemskap (i et EU med felles utenrikspolitikk) så har du selvsagt helt rett i at utenrikspolitikken vil bli nærmere EU.

Hvis Norge står utenfor, så er utenrikspolitikken vår i prinsippet mer uavhengig, men i praksis så er jo linjen meget nært USAs. Det kan forhåpentligvis endre seg når vi får en ny regjering, som kanskje legger seg nærmere EU, eller mer uavhengig.

Med vennlig hilsen

Selv om Norge får flertall for en regjering som er mindre USA-vennlig, virker det som et høyst usikkert prosjekt å satse på dersom vi ønsker mindre avhengighet til USA. For meg ser det ut her i Mellom-Europa at de tenker mer "oss europeere"/"oss EU-ere" enn "oss tyskere, franskmenn, belgiere" etc. når det gjelder utenrikspolitikk - inkl. det enkeltes lands forhold til USA.Tror du vi har reell selvbestemmelsesrett utenfor EU når det kommer til "the end of the day"? Bør vi ikke heller satse på å komme oss inn i EU - også med hensyn til solidaritet med det fattige Europa?

Vennlig hilsen

Skrevet

Selv om Norge får flertall for en regjering som er mindre USA-vennlig, virker det som et høyst usikkert prosjekt å satse på dersom vi ønsker mindre avhengighet til USA. For meg ser det ut her i Mellom-Europa at de tenker mer "oss europeere"/"oss EU-ere" enn "oss tyskere, franskmenn, belgiere" etc. når det gjelder utenrikspolitikk - inkl. det enkeltes lands forhold til USA.Tror du vi har reell selvbestemmelsesrett utenfor EU når det kommer til "the end of the day"? Bør vi ikke heller satse på å komme oss inn i EU - også med hensyn til solidaritet med det fattige Europa?

Vennlig hilsen

Hei,

I praksis er jeg enig med deg - Norge bør inn i EU.

I teorien så har vi både ressurser og makt nok til å være relativt uavhengige hvis vi hadde fått en regjering med et mandat for dette. Man kunne, igjen teoretisk, f. eks. lage allianser med utviklingsland. Selvsagt er dette usannsynlig, men det *kunne* vært slik.

Med vennlig hilsen

sence1365380795
Skrevet

Hei,

I praksis er jeg enig med deg - Norge bør inn i EU.

I teorien så har vi både ressurser og makt nok til å være relativt uavhengige hvis vi hadde fått en regjering med et mandat for dette. Man kunne, igjen teoretisk, f. eks. lage allianser med utviklingsland. Selvsagt er dette usannsynlig, men det *kunne* vært slik.

Med vennlig hilsen

Men må vi ikke være med i en forsvars-allianse? Har vi "makt" til å stå helt alene?

Vennlig hilsen

Skrevet

Men må vi ikke være med i en forsvars-allianse? Har vi "makt" til å stå helt alene?

Vennlig hilsen

Hei,

Nei, hvis vi ønsker det, så kan vi stå enten alene, eller med utvalgte land. Vi er sterke/rike nok til å være uavhengige, men det er klart det vil koste oss.

Det sagt, man kan tenke seg (teoretisk) allianser med India, Brasil, Sør Afrika (og den Uavhengige Blokken).

Igjen - dette er jo usannsynlig at vil skje, men vi kunne gjøre det hvis vi ønsket det. Og sannsynligvis med en langt bedre samvittighet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Enda mer irrelevant vås fra deg.

Jeg legger merke til at det er blitt ditt sedvanlige svar på innlegg du mottar her fra mange flere enn meg.

Begynner du å gå fullstendig tom for andre typer argumenter?

Skrevet

Jeg legger merke til at det er blitt ditt sedvanlige svar på innlegg du mottar her fra mange flere enn meg.

Begynner du å gå fullstendig tom for andre typer argumenter?

Det finnes intet forsvar for å livstidsfengsle folk uten rettssak, uavhengig av om staten er Kina, Iran eller USA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...