Gå til innhold

spørsmål i sosiale situasjoner


Gjest spørsmål og svar

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål og svar

I sosiale situasjoner, har dere spørsmål dere helst vil slippe få, i så fall hvilke?

Jeg skal tenke over spørsmål og svar som kan være vanskelig og/eller ubehagelige å få fra andre i sosiale situasjoner. Da får å være bedre forberedt og tryggere når/hvis det skulle forekomme.

Kanskje man kan dele tanker og tips med hverandre her inne for å takle sosiale situasjoner som så mange sliter med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvem sikter du til?

de som har psykiske lidelser generelt? paaroerende?eller er spoersmaalet rettet mer til mennesker med sosialangst?

*maa mates med teskje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spørsmål og svar

hvem sikter du til?

de som har psykiske lidelser generelt? paaroerende?eller er spoersmaalet rettet mer til mennesker med sosialangst?

*maa mates med teskje*

Tenkte først og fremst på de som sliter sosialt eller psykisk, men alle som vil kan jo komme med innspill. Ingen skal diskrimineres her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rubina29

Mitt svar til deg er at en må prøve å være så ærlig som mulig. Det er ingen som TVINGER deg til å svare på noe du ikke vil, det er jo bare å si at "dette har ikke jeg lyst til å legge ut om. Dette er privat etc.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste spørsmål tidligere var: "hva jobbber du med?"eller "hva driver du med til daglig?" Siden jeg ikke jorde noen ting. Og heller ikke hadde gjort noe særlig på mange år. Da ble det til at jeg sa at jeg var arbeidsledig. Noe som jo egentlig ikke var sant. Jeg var uten arbeid fordi jeg var psykisk syk. Ikke fordi jeg prøvde å skjule at jeg var syk , for det har jeg alltid vært åpen om, men jeg så ingen vits i å skulle dra fram det hver gang jeg var ute og skulle kos meg. Nå har jeg jobb og kan svare når folk spør hva jeg driver med... det er så utrolig herlig... og bare det økte selvtilliten min med mange hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er folk som begynner å grave og spørre hva som feiler meg og hvorfor og vil ha hele livshistorien min. Som en kompis av meg sier "jeg er ikke offentlig eiendom fordi jeg sitter i rullestol"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sosial fobi

Tenkte først og fremst på de som sliter sosialt eller psykisk, men alle som vil kan jo komme med innspill. Ingen skal diskrimineres her. :-)

Det går jo an å fokusere på den andre. Ved å lytte og spørre den andre. Da slipper man ofte billig unna selv. En annen måte er å snakke i generelle vendinger f.eks. i stedenfor å si at jeg er arbeidsledig si at jeg ser etter ny jobb, eller jeg skal begynne på attføring (hvis det er tilfelle). Det å skjule seg hele tiden, vil bare gjøre saken verre. En ting er at de som sliter kan utvikle sosial fobi nettopp fordi de kanskje ikke liker å møte kjentfolk og forklare hva de triver med og hva de har gjort de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...