Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 39 år som har lavt blodtrykk, om morgenen ofte ikke mer enn ca 90/60, men det blir noe bedre utover dagen, kanskje så bra som 110/80. Hvilepulsen min er høy, sjelden under 70, ofte nærmere 90. Jeg har ingen væskeansamlinger i ekstremitetene. Kommer fra en hjertefamilie med mange infarkter og bypasser. Har en følelse av å konstant være trøtt og sliten, og selv om jeg trener synes jeg ikke det gir meg noe energi, snarere tvert i mot. Blodprosenten er fin, selv om jernlagerne er noe lave, og alt annet er som det skal (blodsukker, stoffskifte, B12 etc). Må si at jeg til tider føler meg noe hypokondrisk. Er blitt sjekket for alt mulig pga energimangelen, men først i den senere tid har jeg begynt å lure på om det kan ha noen sammenheng med hjertet. Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169289-kan-jeg-ha-hjertesvikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest qxibil

Hei!

Synes du selv at symptomene dine går ut over livskvaliteten din? Da er det i så til felle nok til at du selv i alle fall bør ta dette på alvor. Hvilepuls er lett påvirkelig - det skal utrolig lite til før den stiger. Synes likevel at du høres mye ut som meg før jeg fikk diagnosen nettopp hjertesvikt. Gå til legen, få tatt en EKG og andre ting som legen mener er nødvendig for evt å utelukke en hjertesvikt. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...