Gå til innhold

Fadderbarn

Anbefalte innlegg

Gjest Randih
Skrevet

Det å ha et fadderbarn er vel alltid "aktuelt", men en blir ekstra minnet på det nå etter katastrofen i Asia.

Det jeg lurer på, er om dere som har fadderbarn har en spesiell organisasjon å anbefale. Hvorfor / hvorfor ikke akkurat "deres" organisasjon?

Takknemlig for svar.

Skrevet

Jeg har brukt SOS-barnebyer i mange år og er godt fornøyd med dem.

Har selv venner som har jobbet i dette systemet under en praksis i utdannelsen, bl.a i Afrika, de syntes også det var verdt å anbefale SOS:-)

Har også hørt at PLAN skal være bra, men har ikke førstehånds informasjon om disse.

Lykke til, flott du blir med, behovet er STORT!!

Gjest Timari
Skrevet

Jeg har brukt SOS-barnebyer i mange år og er godt fornøyd med dem.

Har selv venner som har jobbet i dette systemet under en praksis i utdannelsen, bl.a i Afrika, de syntes også det var verdt å anbefale SOS:-)

Har også hørt at PLAN skal være bra, men har ikke førstehånds informasjon om disse.

Lykke til, flott du blir med, behovet er STORT!!

jeg er student og har dårlig råd, men kunne likevel tenke meg å bidra. hvor mye må man ut med hver måned? Får man et personlig fadderbarn eller støtter man barnebyen?

Skrevet

jeg er student og har dårlig råd, men kunne likevel tenke meg å bidra. hvor mye må man ut med hver måned? Får man et personlig fadderbarn eller støtter man barnebyen?

Du får et personlig fadderbarn, og dette barnet har flere faddere(ben å stå på).

Nå og da får du en oppdatering på hvordan det går med barnet ditt, skrevet av "moren i huset", men om du ønsker mer personlig kontakt kan du brevveksle med barnet.

Prisen er for tiden 200kr i mnd, vel verdt det synes jeg, og om du ønsker kan du selvfølgelig gi ekstra donasjoner nå og da om din studentøkonomi skulle tillate det:-)

Skrevet

Du kan velge om du vil støtte fadderbyen eller om du vil ha ditt eget fadderbarn. Syns det siste er mye mer givende og personlig, men begge deler er viktig så klart ;)

Skrevet

Jeg har et fadderbarn fra Colombia, som er åtte år gammel. Fikk henne gjennom SOS Barnebyer, og får jevnlig informasjon om henne. Fikk bilde i det første infobrevet derfra, så vi vet hvordan hun ser ut.

Regner med at det blir et eller to fadderbarn til når jeg en gang blir ferdig med studenttilværelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...