Gå til innhold

Forhåndsdømte kjærlighetsforhold

Anbefalte innlegg

Gjest For feig til slikt jeg
Skrevet

Ville dere turt å inngå det. En av partene kan ikke få barn. Og vil ikke ha barn heller faktisk.Den andre elsker barn for alt i verden, og SKAL ha barn her i livet så sant det er mulig, på en eller annen måte.

Så de har bestemt seg for å ha et forhold til den ene treffer en å få barn med. Synes dette høres litt utrygt ut jeg. En BLIR jo glad i hverandre, siden det ikke er bare sex de har avtalt. Det må jo bli mye frustrasjon da, særlig for den som har en kjæreste som er på utkikk etter en å få barn med.De er i slutten av tretti-åra også.

Ville dere vært tøffe nok til å ta et forhold som byr seg uten å tenke på konsekvensene når en er så vidt forskjellige? Går nok glipp av en del jeg som ikke tør slikt? Redd for å bli såret.

Skrevet

Er begge i slutten av trettiårene, så har den som har lyst på barn det en smule travelt skulle jeg tro.

Og nei, jeg ville aldri gått inn i et slikt forhold. Jeg kunne hatt en elsker, men ikke et forhold. Dette hørtes særdeles selvdestruerende ut.

Skrevet

det der er jo doemt til aa gaa nedenom og hjem.

Gjest ha selvrespekt
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri gått inn i.Hvorfor sette seg selv i en så umulig situasjon, som er dømt til å ende i brudd og kjærlighetssorg? Man kan ikke bestemme over følelsene sine, når man går inn i et forhold. Men man kan bestemme seg for ikke å utvikle dem, fra starten av.

Jeg må ha BÅDE fornuften og følelsene med i et forhold. Eller så sier jeg nei takk.

Hvis du klarer å gi slipp på dette, vil du helt sikkert finne en ny en om en tid, som ønsker det samme som deg. Da vil du være svært glad for at du tok vare på deg selv og tok et riktig valg!

Skrevet

Slikt forhold er ikke tøft, men dumt. Man mister bare tiden med det. Det kan ikke komme til noe godt.

Og om det er hun som ønsker barn, er det bare å løpe... på slutten av 30-årene høres ut at dama ikke har tid å miste. Hun må finne seg en annen.

Jeg har gjort det :)

Skrevet

Da jeg var singel og barnløs ville jeg aldri inngått et seriøst forhold til en som garantert ikke ville ha barn i livet sitt.

Om han ikke kunne fått barn, er mindre avgjørende, så lenge han ville vært villig til feks adopsjon.

Men for meg var det såpass viktig å ha barn en gang, at jeg klarerte denslags når et forhold var i ferd med å bli ordentlig seriøst.

Skrevet

Når man er så uenig om en så viktig ting før man starter forholdet så kan man bare glemme det.

Gjest For feigt til slikt jeg
Skrevet

Når man er så uenig om en så viktig ting før man starter forholdet så kan man bare glemme det.

Men de er liksom enige om at det skal vare så lenge som det gjør da. Liksom. Hmmm... For at de er så forelsket, men nå har det vart et år. De er enige om at det må ta slutt. Er så redd at det skal ende med forferdelse.

Ser at andre er som meg. Ville ikke gått inn i det. Godt på en måte, for jeg har følt at jeg liksom ikke har 'unnet' dem det. Å ha en flott kjærlighetshistorie altså. Pga min bekymring for en venn jeg er glad i. Trodde det var bare meg som var overforsiktig og ikke tok imot livets gleder, men ser det er flere.

Skrevet

Men de er liksom enige om at det skal vare så lenge som det gjør da. Liksom. Hmmm... For at de er så forelsket, men nå har det vart et år. De er enige om at det må ta slutt. Er så redd at det skal ende med forferdelse.

Ser at andre er som meg. Ville ikke gått inn i det. Godt på en måte, for jeg har følt at jeg liksom ikke har 'unnet' dem det. Å ha en flott kjærlighetshistorie altså. Pga min bekymring for en venn jeg er glad i. Trodde det var bare meg som var overforsiktig og ikke tok imot livets gleder, men ser det er flere.

Du får håpe og tro at en av dem forandrer mening. Jeg skjønner godt at du ser på det med mistro, ikke ha dårlig samvittighet for det, det der må jo ende med forferdelse hvis ikke en av dem forandrer mening.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville, og det sier seg egentlig selv, aldri vært så tjukk i hue at jeg gikk inn i et forhold med et verpesykt kvinnfolk hvis jeg selv var motstander av å få egne barn.

Omvendt ville jeg også holdt meg unna.

Det sier seg vel egentlig selv.

Skrevet

dødsgudene av yaron svoray. er ikke helt sikker på forfatternavn.

Skrevet

Dette er vel ikke snakk om å tørre, men hva man ønsker som tidsfordriv.

Barn/ikke barn er en grunnstein i et forhold, så dette er bare dumt.

Gjest For feig til slikt
Skrevet

dødsgudene av yaron svoray. er ikke helt sikker på forfatternavn.

Henviser du til en bok som omtaler et slikt forhold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...