Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en bra krimbok?

Anbefalte innlegg

Gjest Dolika
Skrevet

Har lyst til å begynne å lese igjen men konsentrasjonen er ikke på topp. Vil gjerne lese en bok hvor det ikke er altfor mange personer innvolvert på en gang. og boka må ikke gjøre stadige hopp fram og tilbake i tid.

Fint om personene også har "normale" navn.

taknemmelig for tips

Skrevet

hva med en krim av unni lindell. Nattsøsteren eller sørge kåpe. Den siste hun har skrevet er nok litt mere rotete med mange å holde styr på, den heter rødhette. Ellers så har du jo Liza Marklund sine, Karin Fossum og Anne Holt...leser visst mye krim jeg:)

Skrevet

"det Gud ikke saa" av Helena Von Zweigbergk er en VELDIG lettlest krim.. naar man ikke orker aa involvere mer enn en hjernecelle. Skrevet i ren Bridget Jones stil, men med 'litt' mer dybde.

Gjest Dolika
Skrevet

hva med en krim av unni lindell. Nattsøsteren eller sørge kåpe. Den siste hun har skrevet er nok litt mere rotete med mange å holde styr på, den heter rødhette. Ellers så har du jo Liza Marklund sine, Karin Fossum og Anne Holt...leser visst mye krim jeg:)

har Lest Unni Lindell Karin Fossum og slikt. Tenkte at jeg skulle prøve noen andre forfattere denne gangen.

Hvordan synes du siste boka til Unni Lindell er?

Skrevet

har Lest Unni Lindell Karin Fossum og slikt. Tenkte at jeg skulle prøve noen andre forfattere denne gangen.

Hvordan synes du siste boka til Unni Lindell er?

Hva med Henning Mankell ?

Skrevet

Jeg har lest to eller tre bøker av Liza Marklund, og klarte å holde følge og lese ut hele boka før jeg ga opp. ;)

Husker ikke om det var mye hopping og mye folk og sånn, men tror kanskje ikke det...

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene til Sue Grafton. Dvs jeg venter på den siste "R for risiko"

Fin serie. De kan leses uavhengig av hverandre, men det er en rød tråd gjennom de.

Handler om en privatdetektiv, kvinnelig, som løser forskjelllige oppgaver. Anbefaler deg å låne de på biblioteket og starte med A for alibi.

Mvh

Skrevet

hehe, kjenner meg igjen.

Kanskje du vil like Sandra Brown sine bøker?

De syns jeg er veldig greie å lese, de er spennende så en ikke har lyst til å legge boka vekk, og det er krypende nifst innimellom når ting ikke er som det ser ut til.

Og det er ikke masse navn å holde styr på, tror jeg.

F eks "Besatt" og "Nattleken".

Ta en titt på biblioteket.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene til Sue Grafton. Dvs jeg venter på den siste "R for risiko"

Fin serie. De kan leses uavhengig av hverandre, men det er en rød tråd gjennom de.

Handler om en privatdetektiv, kvinnelig, som løser forskjelllige oppgaver. Anbefaler deg å låne de på biblioteket og starte med A for alibi.

Mvh

Den serien leser jeg også, kjempebra bøker!

Og akkurat passe størrelse på hver bok.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg liker vanligvis ikke krim, men Fingersmith av Sarah Walters er en av de beste bøkene jeg har lest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...