Gå til innhold

Regning som har forfalt

Anbefalte innlegg

Gjest livredd for
Skrevet

Hva gjør man når man har regning(er) liggende, fra samme selskap, liggende, og ikke har hatt råd til å betale de. Man har fått en purring på hver av regningene. Dette gjelder mobiltelefon. Man har bedt om å få dele den største regningen i 2, men har ikke klart å betale avdragene. Nå vil man gjerne samle alle regningene i ett, og ringe til selskapet å be om avdrag som man kan med visshet betale, men da i flere avdrag enn tidligere.

Tror du dette går?

Tvillingmamma
Skrevet

Har ikke erfart det du spør om, men jeg vil tro at selskapet gjerne vil ha pengene sine, selv om det tar litt tid.

Det du hvertfall ikke bør gjøre, er å legge regningene i en skuff og regne med at de blir "borte".

Ta kontakt med selskapet, vær åpen og ærlig, og håp det beste.

Så bør vel telefonbruken være veldig liten i en stund fremover...

Lykke til!

Skrevet

Det går ikke hvis du ikke prøver, i hvert fall.

Det beste du kan gjøre er å ta kontakt, legge alle kortene på bordet og be pent om å få overkommelige avdrag.

De fleste firmaer er samarbeidsvillige så lenge man viser betalingsvilje.

Gjest Det går nok bra!
Skrevet

De pleier å være svært villige til sånt, så bare foreslå et så lavt avdrag pr måned som mulig, slik at du er sikker på at du får betalt ned. Alternativt vil de jo ikke få penger av deg, eller vil måtte gå til dyrt forliksråd osv, så de er nok interessert i å få det fra deg heller over tid.

Du kan også sende dem et brev og foreslå et visst beløp pr mnd.

Lykke til!

Skrevet

Ord opp med dem som de unde rher sier -og skaff deg kontantkort! :-)

Gjest osiris
Skrevet

Send een e-post eller ring til selskapet. De setetr pris på at folkt vil ordne opp. Men du kan jo endre abonnement? Jeg har gått over til et forhåndsbetalt abonnement på mobil (ikke kontantkort). Det er mye billigere i bruk, og så slipper jeg regningene i posten. Betaler inn forskuddsvis når jeg selv vil, og selskapet slipper sende ut regninger. Det blir billigere for begge parter! :o) Da ringer jeg både til fast- og mobiltelefon for 0.84 kr per minutt og sender SMS for 0.44 per stykk. Uten månedsavgift! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...