Gå til innhold

Attføring - nå trenger jeg hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive en "plan" til legen min , så skal han vedlegge denne til aetat sammen med søknaden fra legen om å få innvilget yrkesrettet attføring for meg. Jeg går nå på rehablitering pga psykiske problemer, men har vært stabil det siste halvåret. Føler derfor at jeg har lyst å begynne på skole. Den er 3 årig. Hva skal jeg vektlegge i denne planen å har noen av dere andre tips/råd om hvordan jeg bør skrive denne?Hva skal jeg ha med?

Takker for hjelp..

Gjest på attføring
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om å skrive en slik plan. Men jeg fant aldri ut hva jeg hadde lyst til. Det endte med at jeg fikk et møte med min saksbehandler på aetat og sammen diskuterte vi hva jeg kunne gjøre på attføring.

Jeg har nå gått på attføring en kort periode og er igjen sykemeldt. Hva som blir planen videre for min del vet jeg ennå ikke.

Skrevet

Jeg skrev en enorm en, med masse forsvar for hvorfor jeg skulle få den gjennom, hehe. 3-årig skole et helt annet sted i landet, med spesifikt sted og det hele. Selv om de hadde linjen andre steder i landet (nærmere, men dog langt fra der jeg bodde, uansett)

De ville aldri se den. Hehe.

De spurte hva jeg ville, jeg sa 3 år på den og den skolen, hvorfor akkurat den - fordi den har godt rykte på seg og jeg har søkt OG kommet inn (søkte forhåndsløfte). Ok, blir sikkert godkjent, sa damen. Og det ble det.

Dette var da etter at jeg hadde passert de helsemessige krav.

Gjest Handlingsplan eller søknad om attføring?
Skrevet

Da jeg gikk på attføring, skrev jeg en handlingsplan sammen med Aetat om hva slags mål jeg ville fullføre for å få meg utdannelse og jobb...

diskuterte med saksbehandler om hensiktsmessige tiltak...

Har derimot aldri hørt at man må skrive en slik plan sammen med "legen" sin.. Hørtes litt pussig ut, spør du meg.

Men hvis det er sånn at du skal fylle ut ditt eget skjema om søknad til å få innvilget yrkesrettet attføring sammen med lege, så forstår jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...