Gå til innhold

Har du greie på akvariefisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke rett forum, men jeg prøver allikavæl..

Har kjøpt to søte småfisker til mitt akvarium, men jeg aner ikke hva de heter, eller hva de trenger..

De er ca. 3 cm. lange, lubne og er hvite med røde øyne. Kroppen er hvit, men har kanskje bittelitt rosa eller oransjeskjær i seg. Også spiser de hele tiden fra bunnen.

Anyone..?

Skrevet

Informasjonen forøvrig på den linken med bilde jeg la ut er ikke god, og flere ting stemmer ikke. Det var mest for bildets skyld :-)

Skrevet

Du har nok kjøpt deg et par albino corydoras aeneus. Norsk handelsnavn er albino pansermalle. http://hectorsplace1.tripod.com/albino.html

Ellers finner du masse info og flott forum her: http://www.akvarieforum.no

Lykke til med nye fisker! :-) De er egentlig stimfisk og bør gå i grupper på minimun 5 individer.

Der var`n ja!

De er så morsomme, legger seg ned og spiller død (eller hva de nå driver med) så jeg blir helt nervøs av å se på dem.

Men at de må være fler, det visste jeg ikke. Akvariedamen sa at det holdt lenge med to stk. Så da får jeg kjøpe et par til.

Er på nettakvariet rett som det er, men synes svarene er kjappere her på dol..

Skrevet

Der var`n ja!

De er så morsomme, legger seg ned og spiller død (eller hva de nå driver med) så jeg blir helt nervøs av å se på dem.

Men at de må være fler, det visste jeg ikke. Akvariedamen sa at det holdt lenge med to stk. Så da får jeg kjøpe et par til.

Er på nettakvariet rett som det er, men synes svarene er kjappere her på dol..

Nettakvariet nei... der det ikke så bra som på Akvarieforum ;-) Det var en annen link jeg la ut til deg.

Dessverre vet de som jobber i akvariesjapper altfor lite om fisk.. man kan sjeldent stole på dem :-/

Skrevet

Nettakvariet nei... der det ikke så bra som på Akvarieforum ;-) Det var en annen link jeg la ut til deg.

Dessverre vet de som jobber i akvariesjapper altfor lite om fisk.. man kan sjeldent stole på dem :-/

Jeg skrev feil, jeg mente akvarieforum..

Skrevet

Prøv å finne ut hva slags fisker du har, hva heter den?

Det høre morsomt ut. Jeg har i et akvarium to skalarer , sånne strippete :)) og har 4 glassmaler, helt gjennomsiktige :))

Men jeg har i et annet akvarium 13 stk skaler til , som jeg passet på siden de var egg, nå er de ca 5 måneder gamle, men er små fremdeles :)) De bare spiser, bæsjer og sover :)) søte de

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...