Gå til innhold

Nedtrapping Efexor


Helmi

Anbefalte innlegg

Går på Efexor Depot 150mg og ønsker å trappe ned - ser ingen hensikt i å spise medisiner som tydeligvis ikke hjelper i og med jeg dumper ned i dype bølgedaler med jevne mellomrom.

Hvordan blir jeg medisinfri? Har prøvd å kutte helt ut, men får da ubehagelige "elektriske støt" (finner ikke på bedre beskrivelse) i hodet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eeefex

Du, elektriske støt er en veldig god beskrivelse..det har jeg også!!

Eller svimmelhet som kommer i støt,som jeg sier.. Jeg går også på 150mg og har prøvd å trappe ned...

Men fikk dessverre en mageinfeksjon som gjorde at alt gikk rett gjennom for å si det sånn. Sikkert også medisinen, for jeg ble skikkelig dårlig. Kvalm og slapp i tillegg til det du beskriver.. så nå er jeg altså opp på 150mg igjen.. men skal trappe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidl. Efoxor

Ta et søk! Har vært mye skriving om nettopp Efexor og nedtrapping tidligere.

Det må foregå laaaaaaaaaaangsomt! Over flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektriske støt betyr at du trapper ned for fort. hvor lenge har du gått på efexor?

Har brukt Efexor siden påske. Før det brukte jeg Cipramil i nesten ett år uten særlig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, skaff deg tabletter istedet for depotkapsler. De jeg tok var på 37,5 mg.

For å få 150mg blir det da 4 stk.

Kutt ut én av dem den første uka, så én til neste uke og så videre til du sitter igjen med én tablett pr. dag.

Denne ene tabletten tar du hver dag i én uke og så deler du den i to og tar en halv tablett i én uke.

Den siste uka tar du den halve tabletten annenhver dag. Går dette bra så prøver du å slutte helt med den etter den ne uken.

Dette gikk bra hos meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Du må trappe veldig langsomt ned. Da jeg gikk på cipramil trappet jeg ned for fort og fikk abstinenser. (De elektriske støtene du får er det.) Så gikk jeg opp i normal styrke igjen og trappet ned med en halv dose i fire uker før jeg gikk ned i ytterligere en halv dose i fire uker osv. Da gikk det helt fint.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...