Gå til innhold

Redd for Tsunami-bølger i Spania..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Spania (Costa Blanca-kysten) til sommeren. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om "tenk om...." osv. Vi har med tre barn og marerittet ville selvsagt vært at noe lignende det som skjedde i Asia vil skje der vi er også. Innerst inne vet jeg nok at noe sånt ikke vil skje der, men kan noen overbevise meg ville jeg blitt fryktelig glad :o)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

10

• Atene

1

• nordina

1

• fyrlykt

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest tjohooo
Skrevet

Større sjanse for at flyet skal styrte på tur dit.

En tsunami har du ihvertfall en mulighet til å slippe unna; blir det plutselig langgrunt, så løper du.

Skrevet

En tsunami har du ihvertfall en mulighet til å slippe unna; blir det plutselig langgrunt, så løper du.

Og på natten når man ligger å sover da ???

Skrevet

Takk, nå ble jeg innmari letta altså ;o)

Har liksom fått noe annet å engste meg for enn selve flyturen denne gangen.

Æsj, etter at barna ble født har jeg blitt en sånn skikkelig krisemaksimerer!!!

Gubben blir mildt sagt gær`n over at jeg ser problemene før de har oppstått. Han tar alt med knusende ro, heldiggrisen :-/

Skrevet

Ja, grøss...Vi skal heldigvis bo i 4.etasje. Får bare håpe det ikke blir brann eller noe sånt da, ikke sant? ;o)

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Gubben blir mildt sagt gær`n over at jeg ser problemene før de har oppstått. Han tar alt med knusende ro, heldiggrisen :-/

Damer blir, tror jeg, ofte litt mer forsiktig etter at de har fått barn.

Helt naturlig!!

Skrevet

He-he, jeg kjenner meg igjen. Og med min jobb så passer det igrunn svært dårlig ;-) Størst mulighet er det vel for andre ting en flystyrt og naturkatastrofer. (men aller størt mulighet er det for at alt går helt fint og dere har en glimrende ferie) Mulig litt solbrente ;-)

Skrevet

Ja, grøss...Vi skal heldigvis bo i 4.etasje. Får bare håpe det ikke blir brann eller noe sånt da, ikke sant? ;o)

For ikke snakke om en terror aksjon fra en ytterligående gruppe ;-) He he.. Mener ikke å skremme deg, men innerst inn så tror man at ting går helt fint (ellers hadde du ikke reist). Men vi er flinke til å konstruere bilder av de grusomte ting i hodene våre...

Gjest Timari
Skrevet

Jeg ville nok vært mere redd for terror om jeg dro til Spania enn en tsunamibølge. Og om det virkelig skulle skje, selv om det er uhyre sjeldent, så kommer det nok til å bli bedre varslingssystemer. Om kommer det en stor bølge så løper dere opp.

Kos deg, det kommer til å gå helt fint:)

Skrevet

He-he, jeg kjenner meg igjen. Og med min jobb så passer det igrunn svært dårlig ;-) Størst mulighet er det vel for andre ting en flystyrt og naturkatastrofer. (men aller størt mulighet er det for at alt går helt fint og dere har en glimrende ferie) Mulig litt solbrente ;-)

Jada, sannsynligheten er nok størst for at vi kommer hele hjem igjen. Det gikk iallefall fint de to gangene før når vi var der... Men hadde vært kjekt å ha en garanti da ;o)

Skrevet

Jada, sannsynligheten er nok størst for at vi kommer hele hjem igjen. Det gikk iallefall fint de to gangene før når vi var der... Men hadde vært kjekt å ha en garanti da ;o)

Ja, det er det. En garanti hadde vært noe.. i flere sammenhenger.. Men skal man engste seg for alt så blir det tilslutt ikke noe liv alikevell..

Skrevet

Jeg ville nok vært mere redd for terror om jeg dro til Spania enn en tsunamibølge. Og om det virkelig skulle skje, selv om det er uhyre sjeldent, så kommer det nok til å bli bedre varslingssystemer. Om kommer det en stor bølge så løper dere opp.

Kos deg, det kommer til å gå helt fint:)

Ifjor var jeg litt stressa med tanken på terrorangrep. Når vi var der nede skjedde terrorangrepet i Benidorm (3 km unna) og i Alicante. I år blir det nok bare store bølger som kommer til å gjøre meg nervøs. Ser for meg at jeg ligger i solsenga og stirrer intenst på bølgene. Kommer det en svær en (etter normal målestokk), griper jeg nok fatt i ungene og løper for livet *hehe*

Skrevet

Ja, det er det. En garanti hadde vært noe.. i flere sammenhenger.. Men skal man engste seg for alt så blir det tilslutt ikke noe liv alikevell..

Jepp, det har du rett i!!!

Skrevet

Damer blir, tror jeg, ofte litt mer forsiktig etter at de har fått barn.

Helt naturlig!!

*sukk* Skulle ønske jeg var litt tøffere i blant!

Skrevet

For ikke snakke om en terror aksjon fra en ytterligående gruppe ;-) He he.. Mener ikke å skremme deg, men innerst inn så tror man at ting går helt fint (ellers hadde du ikke reist). Men vi er flinke til å konstruere bilder av de grusomte ting i hodene våre...

Ja, det tryggeste hadde nok vært å sitte hjemme på terrassen i sommer! I verste fall hadde vi blitt stukket av veps eller noe sånt`no...

Skrevet

Jepp, det har du rett i!!!

Kos dere :-) Og begyn iallefall ikke å bekymre deg alt nå.. Litt sommerfugler et par dager før får holde ;-O

Skrevet

Ja, det tryggeste hadde nok vært å sitte hjemme på terrassen i sommer! I verste fall hadde vi blitt stukket av veps eller noe sånt`no...

Eller fått taket i hodet! Heteslag! uff. mange ting å engste seg for, he he.. Nei, med all respekt både for at du er bekymret og for de som har opplevd denne katastrofen jeg mener ikke å gjøre narr av noe eller noen. Og jeg får vondt i magen bare ved å tenke på alle de som lider nå...

Gjest tjohooo
Skrevet

Har de ikke alarm der? Har det i det hele tatt noen gang vært tsunami uti der?

Skrevet

Kos dere :-) Og begyn iallefall ikke å bekymre deg alt nå.. Litt sommerfugler et par dager før får holde ;-O

Åkkei, tror jeg får melde meg på Yoga-kurs for å finne den indre roen ;o)

Skrevet

Åkkei, tror jeg får melde meg på Yoga-kurs for å finne den indre roen ;o)

God idè. Sånn uansett faktisk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...